Hovorí vám niečo názov Kumho? Áno, je to výrobca pneumatík. Tento výrobca sa však rozhodol predstaviť svoje nové SUV s názvom Fortis, aby prezentoval nové technológie na výrobu pneumatík.
Výrobca pneumatík, spoločnosť Kumho sa rozhodla predstaviť nové SUV s názvom Fortis, no nie kvôli demonštrácii svojej sily postaviť automobil, ale kvôli prezentácii nových technológii pre výrobu pneumatík a podporu svojho najnovšieho výskumu.
Šéfdizajnér projektu Rob Dalton postavil pre Kumho zvláštne vyzerajúce SUV s panelmi karosérie, ktoré boli vyrobené z recyklovaných materiálov – pneumatík a kaučuku. Kumho Fortis využíva všetky najnovšie technológie s cieľom byť čo najšetrnejší k životnému prostrediu.
O pohon sa starajú štyri elektromotory, ktoré môžu prenášať silu buď na prednú, alebo zadnú nápravu. Ozajstnou novinkou sú však pneumatiky, ktoré sa svojou konštrukciou dokážu prispôsobiť povrchu vozovky a poveternostným podmienkam. Dezén pneumatík sa tak dokáže prispôsobiť aj na zimné podmienky, potreba vymeniť letné pneumatiky za zimné a naopak by sa tak stala minulosťou.
Prezentovaná technológia je zatiaľ iba v plienkach, jej skutočné využitie je zrejme hudbou budúcnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?