Hovorí vám niečo názov Kumho? Áno, je to výrobca pneumatík. Tento výrobca sa však rozhodol predstaviť svoje nové SUV s názvom Fortis, aby prezentoval nové technológie na výrobu pneumatík.
Výrobca pneumatík, spoločnosť Kumho sa rozhodla predstaviť nové SUV s názvom Fortis, no nie kvôli demonštrácii svojej sily postaviť automobil, ale kvôli prezentácii nových technológii pre výrobu pneumatík a podporu svojho najnovšieho výskumu.
Šéfdizajnér projektu Rob Dalton postavil pre Kumho zvláštne vyzerajúce SUV s panelmi karosérie, ktoré boli vyrobené z recyklovaných materiálov – pneumatík a kaučuku. Kumho Fortis využíva všetky najnovšie technológie s cieľom byť čo najšetrnejší k životnému prostrediu.
O pohon sa starajú štyri elektromotory, ktoré môžu prenášať silu buď na prednú, alebo zadnú nápravu. Ozajstnou novinkou sú však pneumatiky, ktoré sa svojou konštrukciou dokážu prispôsobiť povrchu vozovky a poveternostným podmienkam. Dezén pneumatík sa tak dokáže prispôsobiť aj na zimné podmienky, potreba vymeniť letné pneumatiky za zimné a naopak by sa tak stala minulosťou.
Prezentovaná technológia je zatiaľ iba v plienkach, jej skutočné využitie je zrejme hudbou budúcnosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.