Hovorí vám niečo názov Kumho? Áno, je to výrobca pneumatík. Tento výrobca sa však rozhodol predstaviť svoje nové SUV s názvom Fortis, aby prezentoval nové technológie na výrobu pneumatík.
Výrobca pneumatík, spoločnosť Kumho sa rozhodla predstaviť nové SUV s názvom Fortis, no nie kvôli demonštrácii svojej sily postaviť automobil, ale kvôli prezentácii nových technológii pre výrobu pneumatík a podporu svojho najnovšieho výskumu.
Šéfdizajnér projektu Rob Dalton postavil pre Kumho zvláštne vyzerajúce SUV s panelmi karosérie, ktoré boli vyrobené z recyklovaných materiálov – pneumatík a kaučuku. Kumho Fortis využíva všetky najnovšie technológie s cieľom byť čo najšetrnejší k životnému prostrediu.
O pohon sa starajú štyri elektromotory, ktoré môžu prenášať silu buď na prednú, alebo zadnú nápravu. Ozajstnou novinkou sú však pneumatiky, ktoré sa svojou konštrukciou dokážu prispôsobiť povrchu vozovky a poveternostným podmienkam. Dezén pneumatík sa tak dokáže prispôsobiť aj na zimné podmienky, potreba vymeniť letné pneumatiky za zimné a naopak by sa tak stala minulosťou.
Prezentovaná technológia je zatiaľ iba v plienkach, jej skutočné využitie je zrejme hudbou budúcnosti.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?