 
            Model SX4 byl od počátku své existence prezentován jako relativně dostupný vůz, který se nezalekne ani lehčího terénu či rozbahněné polní cesty. Nyní se automobilka rozhodla vytěžit z konceptu ještě něco navíc a přináší verzi SX4 SportBack, jejíž doménou budou spíše kvalitní okresky.
Drsné terénní oplastování bylo nahrazeno civilnějším body kitem lakovaným v barvě vozu. Do něj patří lehké přední a zadní spoilery a nástavce bočních prahů. Další změnou je systém pohonu. Zatímco klasické SX4 se prodává jako čtyřkolka, SportBack bude dodáváno výhradně s pohonem předních kol. A za zmínku stojí i snížený sportovní podvozek.
Pod kapotou najdeme zážehový dvoulitr o výkonu 150 k při 6000 ot./min. Jemu může sekundovat šestistupňová manuální převodovka, popřípadě tzv. kontinuální převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým stupněm.
Do prodeje se nový model dostane letos na podzim v jediném stupni výbavy obsahující například 17‘‘ litá kola, elektrická okna či zrcátka, navigaci, palubní počítač nebo rádio s CD a MP3 přehrávačem.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?