Model SX4 byl od počátku své existence prezentován jako relativně dostupný vůz, který se nezalekne ani lehčího terénu či rozbahněné polní cesty. Nyní se automobilka rozhodla vytěžit z konceptu ještě něco navíc a přináší verzi SX4 SportBack, jejíž doménou budou spíše kvalitní okresky.
Drsné terénní oplastování bylo nahrazeno civilnějším body kitem lakovaným v barvě vozu. Do něj patří lehké přední a zadní spoilery a nástavce bočních prahů. Další změnou je systém pohonu. Zatímco klasické SX4 se prodává jako čtyřkolka, SportBack bude dodáváno výhradně s pohonem předních kol. A za zmínku stojí i snížený sportovní podvozek.
Pod kapotou najdeme zážehový dvoulitr o výkonu 150 k při 6000 ot./min. Jemu může sekundovat šestistupňová manuální převodovka, popřípadě tzv. kontinuální převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým stupněm.
Do prodeje se nový model dostane letos na podzim v jediném stupni výbavy obsahující například 17‘‘ litá kola, elektrická okna či zrcátka, navigaci, palubní počítač nebo rádio s CD a MP3 přehrávačem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.