Model SX4 byl od počátku své existence prezentován jako relativně dostupný vůz, který se nezalekne ani lehčího terénu či rozbahněné polní cesty. Nyní se automobilka rozhodla vytěžit z konceptu ještě něco navíc a přináší verzi SX4 SportBack, jejíž doménou budou spíše kvalitní okresky.
Drsné terénní oplastování bylo nahrazeno civilnějším body kitem lakovaným v barvě vozu. Do něj patří lehké přední a zadní spoilery a nástavce bočních prahů. Další změnou je systém pohonu. Zatímco klasické SX4 se prodává jako čtyřkolka, SportBack bude dodáváno výhradně s pohonem předních kol. A za zmínku stojí i snížený sportovní podvozek.
Pod kapotou najdeme zážehový dvoulitr o výkonu 150 k při 6000 ot./min. Jemu může sekundovat šestistupňová manuální převodovka, popřípadě tzv. kontinuální převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým stupněm.
Do prodeje se nový model dostane letos na podzim v jediném stupni výbavy obsahující například 17‘‘ litá kola, elektrická okna či zrcátka, navigaci, palubní počítač nebo rádio s CD a MP3 přehrávačem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?