Kde jsou ty doby, kdy byly výkony Rolls Royců jen "dostatečné", zrychlení bylo "uspokojivé" a cena byla taková, že pokud se na ni ptáte, v peněžence ji nemáte. Nyní se všemi daty chlubí.
Automobilka se ještě před definitivní premiérou pochlubila finálními parametry nového "malého" Rollse, totiž Ghostu. Určitě bude stát za srovnání s větším Phantomem.
Nové Ghost bude mít délku přesně milimetr pod 540 centimetry, což je o 43 centimetry méně než u Phantomu. Oproti tomu šířka 195 cm je jen neznatelně menší, podobně je na tom i výška 155 cm, což je o osm centimetrů méně než u Phantomu.
V ostatních parametrech ale triumfuje menší duch. Jeho dvanáctiválec o objemu 6,6 litru má turbo a produkuje vysoký výkon 563 koní, což je o více než stovku koní více než u Phantomu. Točivý moment 720 Nm je totožný.
Akcelerací pokoří luxusní limuzína leckterý sporťák, sprint na stovku trvá jen 4,9 sekundy, o rovnou sekundu méně než u Phantomu. Odvozené sportovní kupé, které se čeká, bude jistě o to zajímavější. Nejvyšší rychlost je 250 km/h, je elektronicky omezená.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?