Pagani Zonda současné generace pomalu odchází. Bude nahrazen něčím lepším (jde to vůbec?), modernějším, hezčím a luxusnějším. Přesto ještě nevěší pneumatiky na hřebík.
Pagani Zonda, to je věru exkluzivní záležitost. Továrnu v italské Modeně opustilo podle různých zdrojů jen kolem stovky Zond. Ale aby nebylo exkluzivity málo, Zondy se vyrábějí v malých, často inovovaných sériích.
Po pěti kusech Pagani Zonda Cinque se na trhu objeví taktéž pětice, totiž roadsterů se stejným jménem.
Zonda Cinque je opravdovou špičkou umění italských ladičů. Už jen ta čísla. Výkon: 678 koní. Hmotnost: 1210 kilo, tedy navlas stejně jako u kupé. Zrychlení z klidu na stovku: 3,4 sekundy. To všechno jsou opravdu famózní hodnoty.
Tyto vozy budou prodávány za 1,3 milionu euro a to bez daně. To nás asi nemusí moc zajímat, beztak jsou již vyprodány.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?