Nekonečný příběh jménem BMW x1 se snad konečně chýlí ke konci. Automobilku opustily oficiální cestou nejen rozsáhlé fotogalerie, ale také oficiální údaje nejmenšího SUV v nabídce.
BMW X1 se stane základem v nabídce SUV tohoto bavorského výrobce. Mimo to nabízí ještě modely X3 a X5. Ještě níže zanedlouho stane vůz se značkou Mini.
Tento nejmenší vůz bude v nabídce jak s pohonem jediné (dle tradice zadní) nápravy, tak i jako čtyřkolka. Pohony se tak budou nazývat sDrive, resp. xDrive.
Nabídka zatím obsahuje téměř výhradně naftové motory, dvoulitry. Ty jsou laděny následovně: s/xDrive18d má výkon 143 koní (5,2/5,7 l/100km, 0-100 za 9,6/10,1 s a maximální rychlost 200/195 km/h), u silnějšího s/xDrive20d najdete 177 koní (5,3/5,8 l/100km, 0-100 za 8,1/8,4 s a maximální rychlost 205/205 km/h) a vrchol nabídky, xDrive23d nabídne až 204 koní výkonu(5,3 l/100km, 0-100 za 7,3 s a maximální rychlost 223 km/h).
Zatím jediný benzínový motor v nabídce má objem tři litry, označuje se jako xDrive28i a má výkon 258 koní (9,4 l/100km, 0-100 za 6,8 s a maximální rychlost 230 km/h).
Při skládání sedadel nevznikají schody, sedadla jsou sklopná v poměru 4:2:4. Objem má zpočátku objem 420 litrů, lze jej ale zvětšit až na hodnotu 1350 litrů.
Ceny v Německu začínají na sumě 27 200 euro a to za zatím nepředstavený základní motor sDrive18i.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.