Mitsubishi ukázalo zatím nejbrutálnější variantu svého sedanu Lancer Evo. Nejvyšší výkon, který automobilka z přeplňovaného dvoulitru vyždímá je... 329 koní!
Zatímco standardní Evo X se musí smířit s výkonem "jen" 295 koní, speciál Evo X FQ-330 dokáže ze svého dvoulitr vymáčknout o více než 30 koní víc. To stačí k pekelnější jízdě.
Díky porci výkonu dokáže FQ-330 vystřelit na stovku za neskutečných 4,4 sekundy. Podíl na tom má i vyspělý rozvod výkonu na všechna kola. Sílu přenáší i převodovka SST.
Maximální rychlost je dána na 250 km/h. To stačí.
Za zvýšení výkonu může vylepšené chlazení, průchodnější výfuk a přirozeně také úprava softwaru motoru a některé další malé změny.
Vůz je zatím k dostání je ve Velké Británii a mám obavu, aby tomu tak nezůstalo navždy. Cena je tam stanovena na 36 tisíc liber, což je milion a 100 tisíc korun k tomu. Pokud by se nějaké kusy dostaly i do ČR, cena by pravděpodobně byla vyšší, nejlevnější Evo s převodovkou SST je tu k dostání za 1,2 milionu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?