Mitsubishi ukázalo zatím nejbrutálnější variantu svého sedanu Lancer Evo. Nejvyšší výkon, který automobilka z přeplňovaného dvoulitru vyždímá je... 329 koní!
Zatímco standardní Evo X se musí smířit s výkonem "jen" 295 koní, speciál Evo X FQ-330 dokáže ze svého dvoulitr vymáčknout o více než 30 koní víc. To stačí k pekelnější jízdě.
Díky porci výkonu dokáže FQ-330 vystřelit na stovku za neskutečných 4,4 sekundy. Podíl na tom má i vyspělý rozvod výkonu na všechna kola. Sílu přenáší i převodovka SST.
Maximální rychlost je dána na 250 km/h. To stačí.
Za zvýšení výkonu může vylepšené chlazení, průchodnější výfuk a přirozeně také úprava softwaru motoru a některé další malé změny.
Vůz je zatím k dostání je ve Velké Británii a mám obavu, aby tomu tak nezůstalo navždy. Cena je tam stanovena na 36 tisíc liber, což je milion a 100 tisíc korun k tomu. Pokud by se nějaké kusy dostaly i do ČR, cena by pravděpodobně byla vyšší, nejlevnější Evo s převodovkou SST je tu k dostání za 1,2 milionu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.