Mitsubishi ukázalo zatím nejbrutálnější variantu svého sedanu Lancer Evo. Nejvyšší výkon, který automobilka z přeplňovaného dvoulitru vyždímá je... 329 koní!
Zatímco standardní Evo X se musí smířit s výkonem "jen" 295 koní, speciál Evo X FQ-330 dokáže ze svého dvoulitr vymáčknout o více než 30 koní víc. To stačí k pekelnější jízdě.
Díky porci výkonu dokáže FQ-330 vystřelit na stovku za neskutečných 4,4 sekundy. Podíl na tom má i vyspělý rozvod výkonu na všechna kola. Sílu přenáší i převodovka SST.
Maximální rychlost je dána na 250 km/h. To stačí.
Za zvýšení výkonu může vylepšené chlazení, průchodnější výfuk a přirozeně také úprava softwaru motoru a některé další malé změny.
Vůz je zatím k dostání je ve Velké Británii a mám obavu, aby tomu tak nezůstalo navždy. Cena je tam stanovena na 36 tisíc liber, což je milion a 100 tisíc korun k tomu. Pokud by se nějaké kusy dostaly i do ČR, cena by pravděpodobně byla vyšší, nejlevnější Evo s převodovkou SST je tu k dostání za 1,2 milionu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.