Automobilka Opel konečně uvolnila na veřejnost první kompletní snímky a podrobné informace o nové generaci modelu Astra. Podle očekávání dědí spoustu atributů po větší Insignii.
Začněme třeba designem. Už na první pohled je totiž zřejmé, kde brali designéři inspiraci. A aby také ne, když se Insignia chlubí titulem Evropské auto roku. Typické muskulaturní a sebevědomé rysy však byly pro účely menší Astry eliminovány. Umírněnější je přední maska, menší jsou světlomety a také negativní prolis na boku byl obrácen a jeho ohnuté zakončení tak nyní zdobí zadní pár dveří namísto předních. Zezadu naopak nová Astra připomíná malou Corsu, od které ji rozeznáte například díky zajímavě navržené optice koncových svítilen.
Astra však dospěla i co se rozměrů týká. Délka vozu činí 4,42 m, přičemž u předchozí generace byste napočítali 4,25 m. O více než 7 cm se prodloužil i rozvor náprav, což uvítají cestující na zadních sedadlech. Ostatní rozměry zatím nebyly zveřejněny.
Po vzoru Insignie může být auto vybaveno aktivním řízením podvozku FlexRide, stejně jako bi-xenonovými světlomety AFL+ s devíti různými režimy svítivosti či systému Opel Eye, který snímá dopravní značky a jejich význam pak převádí na displej palubního počítače. Další novinkou v nižší střední třídě budou tzv. ortopedická sedadla, za která si mnoho ocenění odnesla právě velká Insignia.
Motorová paleta zahrnuje čtveřici vznětových agregátů od 1.3 do 2.0 l laděných na výkony 70 kW (95 k) až 118 kW (160 k). Zážehové jednotky budou rovněž čtyři v objemech 1.4 – 1.6 l a výkonech 74 kW (100 k) až 132 kW (180 k). Novinkou pod kapotou Astry bude přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k), která nahradí současnou osmnáctistovku ECOTEC o stejném výkonu.
Naživo se veřejnosti nový vůz ukáže 17. září na frankfurtském autosalonu, prodeje by měly odstartovat brzy nato.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.