Nový Opel Astra oficiálně odhalen

Astra
Astra, foto: Archiv AutoRoad.cz
ar7 13. května 2009 10:00
Sdílej:

Automobilka Opel konečně uvolnila na veřejnost první kompletní snímky a podrobné informace o nové generaci modelu Astra. Podle očekávání dědí spoustu atributů po větší Insignii.

Začněme třeba designem. Už na první pohled je totiž zřejmé, kde brali designéři inspiraci. A aby také ne, když se Insignia chlubí titulem Evropské auto roku. Typické muskulaturní a sebevědomé rysy však byly pro účely menší Astry eliminovány. Umírněnější je přední maska, menší jsou světlomety a také negativní prolis na boku byl obrácen a jeho ohnuté zakončení tak nyní zdobí zadní pár dveří namísto předních. Zezadu naopak nová Astra připomíná malou Corsu, od které ji rozeznáte například díky zajímavě navržené optice koncových svítilen.

Astra však dospěla i co se rozměrů týká. Délka vozu činí 4,42 m, přičemž u předchozí generace byste napočítali 4,25 m. O více než 7 cm se prodloužil i rozvor náprav, což uvítají cestující na zadních sedadlech. Ostatní rozměry zatím nebyly zveřejněny.

Po vzoru Insignie může být auto vybaveno aktivním řízením podvozku FlexRide, stejně jako bi-xenonovými světlomety AFL+ s devíti různými režimy svítivosti či systému Opel Eye, který snímá dopravní značky a jejich význam pak převádí na displej palubního počítače. Další novinkou v nižší střední třídě budou tzv. ortopedická sedadla, za která si mnoho ocenění odnesla právě velká Insignia.

Motorová paleta zahrnuje čtveřici vznětových agregátů od 1.3 do 2.0 l laděných na výkony 70 kW (95 k) až 118 kW (160 k). Zážehové jednotky budou rovněž čtyři v objemech 1.4 – 1.6 l a výkonech 74 kW (100 k) až 132 kW (180 k). Novinkou pod kapotou Astry bude přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k), která nahradí současnou osmnáctistovku ECOTEC o stejném výkonu.

Naživo se veřejnosti nový vůz ukáže 17. září na frankfurtském autosalonu, prodeje by měly odstartovat brzy nato.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.