Automobilka Opel konečně uvolnila na veřejnost první kompletní snímky a podrobné informace o nové generaci modelu Astra. Podle očekávání dědí spoustu atributů po větší Insignii.
Začněme třeba designem. Už na první pohled je totiž zřejmé, kde brali designéři inspiraci. A aby také ne, když se Insignia chlubí titulem Evropské auto roku. Typické muskulaturní a sebevědomé rysy však byly pro účely menší Astry eliminovány. Umírněnější je přední maska, menší jsou světlomety a také negativní prolis na boku byl obrácen a jeho ohnuté zakončení tak nyní zdobí zadní pár dveří namísto předních. Zezadu naopak nová Astra připomíná malou Corsu, od které ji rozeznáte například díky zajímavě navržené optice koncových svítilen.
Astra však dospěla i co se rozměrů týká. Délka vozu činí 4,42 m, přičemž u předchozí generace byste napočítali 4,25 m. O více než 7 cm se prodloužil i rozvor náprav, což uvítají cestující na zadních sedadlech. Ostatní rozměry zatím nebyly zveřejněny.
Po vzoru Insignie může být auto vybaveno aktivním řízením podvozku FlexRide, stejně jako bi-xenonovými světlomety AFL+ s devíti různými režimy svítivosti či systému Opel Eye, který snímá dopravní značky a jejich význam pak převádí na displej palubního počítače. Další novinkou v nižší střední třídě budou tzv. ortopedická sedadla, za která si mnoho ocenění odnesla právě velká Insignia.
Motorová paleta zahrnuje čtveřici vznětových agregátů od 1.3 do 2.0 l laděných na výkony 70 kW (95 k) až 118 kW (160 k). Zážehové jednotky budou rovněž čtyři v objemech 1.4 – 1.6 l a výkonech 74 kW (100 k) až 132 kW (180 k). Novinkou pod kapotou Astry bude přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 103 kW (140 k), která nahradí současnou osmnáctistovku ECOTEC o stejném výkonu.
Naživo se veřejnosti nový vůz ukáže 17. září na frankfurtském autosalonu, prodeje by měly odstartovat brzy nato.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.