Ferrari svůj závodní program s vozy FXX rozjelo už před notnou dobou, zatím v něm však figurovaly jen vozy vycházející z proslaveného Enza. Nyní přichází druhý, dostatečně extrémní model, Ferrari 599 FXX
Omlouváme se čtenářům, technické potíže nám v tuto chvíli nedovolují nahrávat nové fotografie. Na odstranění závady se pilně pracuje, jak bude problém vyřešen fotografie do článku doplníme.
Podobně jako Enzo FXX před lety, i 599 FXX je vyhrazeno jen stálým a dobrým zákazníkům. Jak by taky ne, je určeno výhradně na závodní trať. Vyrobeno bude do třicítky těchto vozů.
Ferrari ze série soukromých závodů s vozy FXX sbírá mnohá potřebná data a i díky nim je schopna zlepšovat své budoucí a vyvíjené vozy. Ferrari se netají ani tím, že zde funguje obousměrná trasa mezi seriálem F1 a vozy FXX.
Vůz vychází z Ferrari 599 GTB, tedy GT s motorem vepředu. Výkon jeho motoru byl navýšen na 700 koní a to díky optimalizací výfuku a sání mimo standardní silniční předpisy. Závodní je i převodovka, která řadí o 40% rychleji, za 60 ms.
Čekejme rozsáhlé použití karbonu a dalších lehkých závodních materiálů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?