Ferrari svůj závodní program s vozy FXX rozjelo už před notnou dobou, zatím v něm však figurovaly jen vozy vycházející z proslaveného Enza. Nyní přichází druhý, dostatečně extrémní model, Ferrari 599 FXX
Omlouváme se čtenářům, technické potíže nám v tuto chvíli nedovolují nahrávat nové fotografie. Na odstranění závady se pilně pracuje, jak bude problém vyřešen fotografie do článku doplníme.
Podobně jako Enzo FXX před lety, i 599 FXX je vyhrazeno jen stálým a dobrým zákazníkům. Jak by taky ne, je určeno výhradně na závodní trať. Vyrobeno bude do třicítky těchto vozů.
Ferrari ze série soukromých závodů s vozy FXX sbírá mnohá potřebná data a i díky nim je schopna zlepšovat své budoucí a vyvíjené vozy. Ferrari se netají ani tím, že zde funguje obousměrná trasa mezi seriálem F1 a vozy FXX.
Vůz vychází z Ferrari 599 GTB, tedy GT s motorem vepředu. Výkon jeho motoru byl navýšen na 700 koní a to díky optimalizací výfuku a sání mimo standardní silniční předpisy. Závodní je i převodovka, která řadí o 40% rychleji, za 60 ms.
Čekejme rozsáhlé použití karbonu a dalších lehkých závodních materiálů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.