Ferrari svůj závodní program s vozy FXX rozjelo už před notnou dobou, zatím v něm však figurovaly jen vozy vycházející z proslaveného Enza. Nyní přichází druhý, dostatečně extrémní model, Ferrari 599 FXX
Omlouváme se čtenářům, technické potíže nám v tuto chvíli nedovolují nahrávat nové fotografie. Na odstranění závady se pilně pracuje, jak bude problém vyřešen fotografie do článku doplníme.
Podobně jako Enzo FXX před lety, i 599 FXX je vyhrazeno jen stálým a dobrým zákazníkům. Jak by taky ne, je určeno výhradně na závodní trať. Vyrobeno bude do třicítky těchto vozů.
Ferrari ze série soukromých závodů s vozy FXX sbírá mnohá potřebná data a i díky nim je schopna zlepšovat své budoucí a vyvíjené vozy. Ferrari se netají ani tím, že zde funguje obousměrná trasa mezi seriálem F1 a vozy FXX.
Vůz vychází z Ferrari 599 GTB, tedy GT s motorem vepředu. Výkon jeho motoru byl navýšen na 700 koní a to díky optimalizací výfuku a sání mimo standardní silniční předpisy. Závodní je i převodovka, která řadí o 40% rychleji, za 60 ms.
Čekejme rozsáhlé použití karbonu a dalších lehkých závodních materiálů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?