Britská automobilka Land Rover pripravuje trojicu noviniek, ktorá sa predstaví na autosalóne v New Yorku. Prvou z nich je faceliftovaný model Discovery s novým naftovým agregátom, druhým do partie je vylepšený Range Rover Sport, dopĺňa ich modernizovaný Range Rover.
Britská automobilka Land Rover predstavuje trojicu noviniek – faceliftované modely Land Rover Discovery a Range Rover Sport a vlajkovú loď Land Rover Range Rover. Spoločným znakom faceliftu bude uvedenie nových motorizácií a drobné vylepšenia interiéru a exteriéru vozidiel.
Omladený Range Rover Sport sa vyznačuje novými tvarmi blatníkov, predných svetlometov a predného nárazníka, zadnú časť zdobia prepracované koncové svetlomety s novou grafikou. V luxusnom interiéri, poskladanom z kvalitnejších materiálov, sa odohralo viacero zmien, úplne nový je prístrojový panel a multifunkčný volant. Faceliftovaný Land Rover Discovery dostal taktiež vylepšený interiér v podobnom duchu, ako Range Rover Sport. Zmenený je predný a zadný nárazník, rovnako aj predné a koncové svetlomety. Vlajková loď automobilky, model Range Rover sa dočká vylepšení v exteriéri a interiéri, vonkajší vzhľad bude zvýrazňovať nová predná časť s denným svietením v podobe LED.
Pod prednou kapotou Roveru Sport sa predstaví nový benzínový osemvalec 5,0 V8 s výkonom 375 koní, ktorý mohutný automobil rozbehne z pokoja na 100 km/h za 7,2 sekundy. K dispozícii je aj preplňovaná verzia naladená na výkon 510 konských síl, vtedy trvá zrýchlenie na stovku len 5,9 sekundy.
Novinkou pre Land Rover Discovery je novo vyvinutý vznetový agregát 3,0 TDV6 s výkonom 242 koní, prebratý zo sesterského Jaguaru. Samozrejmosťou je vstrekovanie common-rail a plnenie emisnej normy Euro 5. V porovnaní so starším agregátom 2,7 TDV6 vzrástol výkon o 29%, krútiaci moment o 36% na mamutích 600 Nm, pri znížení spotreby paliva o 10%.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.