Britská automobilka Land Rover pripravuje trojicu noviniek, ktorá sa predstaví na autosalóne v New Yorku. Prvou z nich je faceliftovaný model Discovery s novým naftovým agregátom, druhým do partie je vylepšený Range Rover Sport, dopĺňa ich modernizovaný Range Rover.
Britská automobilka Land Rover predstavuje trojicu noviniek – faceliftované modely Land Rover Discovery a Range Rover Sport a vlajkovú loď Land Rover Range Rover. Spoločným znakom faceliftu bude uvedenie nových motorizácií a drobné vylepšenia interiéru a exteriéru vozidiel.
Omladený Range Rover Sport sa vyznačuje novými tvarmi blatníkov, predných svetlometov a predného nárazníka, zadnú časť zdobia prepracované koncové svetlomety s novou grafikou. V luxusnom interiéri, poskladanom z kvalitnejších materiálov, sa odohralo viacero zmien, úplne nový je prístrojový panel a multifunkčný volant. Faceliftovaný Land Rover Discovery dostal taktiež vylepšený interiér v podobnom duchu, ako Range Rover Sport. Zmenený je predný a zadný nárazník, rovnako aj predné a koncové svetlomety. Vlajková loď automobilky, model Range Rover sa dočká vylepšení v exteriéri a interiéri, vonkajší vzhľad bude zvýrazňovať nová predná časť s denným svietením v podobe LED.
Pod prednou kapotou Roveru Sport sa predstaví nový benzínový osemvalec 5,0 V8 s výkonom 375 koní, ktorý mohutný automobil rozbehne z pokoja na 100 km/h za 7,2 sekundy. K dispozícii je aj preplňovaná verzia naladená na výkon 510 konských síl, vtedy trvá zrýchlenie na stovku len 5,9 sekundy.
Novinkou pre Land Rover Discovery je novo vyvinutý vznetový agregát 3,0 TDV6 s výkonom 242 koní, prebratý zo sesterského Jaguaru. Samozrejmosťou je vstrekovanie common-rail a plnenie emisnej normy Euro 5. V porovnaní so starším agregátom 2,7 TDV6 vzrástol výkon o 29%, krútiaci moment o 36% na mamutích 600 Nm, pri znížení spotreby paliva o 10%.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?