Volvo začíná prodávat prodlouženou limuzínu S80, kterou tradičně pojmenovává s písmenem L na konci. Zatím je určen pro trh v Číně, kde jsou prodloužené vozy velmi oblíbené a Volvo si přirozeně koleduje o úspěch.
Komfortnější verze Volva S80 bude prodávaná s motorem 3,0, přeplňovaným šestiválcem o výkonu 285 koní a točivém momentu 400 Nm. Svižnost mu nechybí, z klidu na stovku zrychlí za 7,2 sekundy.
Prodloužení je ne zrovna nepatrných 14 centimetrů, které jdou na vrub nohám zadních pasažérů. Ti mají k dispozici luxusní vybavení. Mezi tím nechybí multimediální centrum a lednička mezi zadními sedadly.
Podobné prodlužování není v Číně ničím výjimečným. Tamní zákazníci si rádi připlatí za porci komfortu navíc. Jezdí tam mnoho různých prodloužených vozů, kupříkladu Škoda Superb minulé generace se zde prodává jako prodloužený Passat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?