...a začíná peklo. Dosavadní král na poli hothatchů se přerodil v novou generaci a spolu s ním přišel i nový, vysoce přeplňovaný dvoulitr. Ne, tohle nebude žádná hračička pro malé dětičky, tohle je 250 koní v rodinném balení.
Nízká silueta, především vzadu jen decentní prosklení, velká masa kovu, přikrčená silueta a výrazné tvary, takový je nový Renault Mégane RS. Design vychází z již známého krásného třídvéřového Méganu, ovšem jeho design podtrhuje novými doplňky a originálními koly.
Podobně jako minulou generaci, i tuto pohání přeplňovaný dvoulitr, který je pro příležitost nové generace důkladně vyladěn a přepracován. Finální výkon: 250 koní.
Ačkoliv v porovnání s představenou Alfou Romeo MiTo GTA a jejím výkonem 240 koní a to v nižší třídě, se to může zdát málo, honba za maximálním výkonem nemusí vždy být jen výhrou.
Pokud se u Renaultu podaří stvořit stejně dobrý vůz, jakým byla i minulá generace, máme se opravdu na co těšit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?