Na ženevském autosalonu si odbyl světovou premiéru i nový Chevrolet Spark. Z nenápadného vozítka se tím stává agresivní hráč na stále sílícím trhu miniaut.
Nový vůz vychází z konceptu Beat představeného na newyorské autoshow v roce 2007. Ten ze tří studií oslovil ve veřejné anketě nejvíce lidí a nyní se chystá jeho sériová verze v podobě nového Sparku.
Karoserie auta je opět jednoprostorová, ale už na první pohled zaujme svým klínovým profilem, agresivním designem s ostře řezanými linkami a mohutně působící přídí s velkými světlomety. Na rozdíl od konceptu Beat disponuje produkční Spark druhým párem dveří, jejichž kliky jsou dovedně zakomponovány do C sloupků. Zákazníci si budou moci vybrat mezi 13'', 14'' a 15'' koly.
Podobně jako při pohledu zvenku nás čekají velké změny i v interiéru. Tomu dominuje přístrojový štít, při jehož vývoji se v Chevroletu inspirovali u motocyklů. Zaujmou rovněž praktické držáky nápojů či lakované části palubní desky. Základní objem zavazadlového prostoru má hodnotu 170 litrů a lze ji sklopením zadních sedadel, dělených v poměru 60:40, zvětšit až na 994 litrů.
Ve výbavě najdeme například elektricky ovládaná přední okna i vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, ovládání audio systému na volantu, palubní počítač či stěrače s ochranou proti přimrznutí.
K pohybu budou sloužit nové zážehové agregáty o objemech 1.0 a 1.2 litru nabízející výkon 49 kW (66 k) resp. 58 kW (78 k). Hodnoty emisí CO2 jsou nižší než 120 g na ujetý kilometr. Spark bude k dispozici pouze s pětistupňovou manuální převodovkou a s „dvanáctistovkou“ pod kapotou zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,4 s.
Velká pozornost byla věnována i zlepšení bezpečnosti vozu. Ve standardní výbavě nyní najdeme čelní, boční i hlavové airbagy či předpínače bezpečnostních pásů pro vpředu sedící cestující. Na přání bude dodáván i stabilizační systém ESP. Sama automobilka očekává velmi dobré hodnocení v nárazových testech EuroNCAP.
Výkonný ředitel společnosti Chevrolet Europe Wayne Brannon k novému autu říká: „Spark osvěží sílící segment mini-automobilů v Evropě. Nabízí totiž nízkou spotřebu paliva, stoprocentní funkčnost a podmanivý design v kombinaci s tradičně vysokými užitnými hodnotami.“
Na trh se nový Spark dostane počátkem příštího roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.