Na ženevském autosalonu si odbyl světovou premiéru i nový Chevrolet Spark. Z nenápadného vozítka se tím stává agresivní hráč na stále sílícím trhu miniaut.
Nový vůz vychází z konceptu Beat představeného na newyorské autoshow v roce 2007. Ten ze tří studií oslovil ve veřejné anketě nejvíce lidí a nyní se chystá jeho sériová verze v podobě nového Sparku.
Karoserie auta je opět jednoprostorová, ale už na první pohled zaujme svým klínovým profilem, agresivním designem s ostře řezanými linkami a mohutně působící přídí s velkými světlomety. Na rozdíl od konceptu Beat disponuje produkční Spark druhým párem dveří, jejichž kliky jsou dovedně zakomponovány do C sloupků. Zákazníci si budou moci vybrat mezi 13'', 14'' a 15'' koly.
Podobně jako při pohledu zvenku nás čekají velké změny i v interiéru. Tomu dominuje přístrojový štít, při jehož vývoji se v Chevroletu inspirovali u motocyklů. Zaujmou rovněž praktické držáky nápojů či lakované části palubní desky. Základní objem zavazadlového prostoru má hodnotu 170 litrů a lze ji sklopením zadních sedadel, dělených v poměru 60:40, zvětšit až na 994 litrů.
Ve výbavě najdeme například elektricky ovládaná přední okna i vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, ovládání audio systému na volantu, palubní počítač či stěrače s ochranou proti přimrznutí.
K pohybu budou sloužit nové zážehové agregáty o objemech 1.0 a 1.2 litru nabízející výkon 49 kW (66 k) resp. 58 kW (78 k). Hodnoty emisí CO2 jsou nižší než 120 g na ujetý kilometr. Spark bude k dispozici pouze s pětistupňovou manuální převodovkou a s „dvanáctistovkou“ pod kapotou zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,4 s.
Velká pozornost byla věnována i zlepšení bezpečnosti vozu. Ve standardní výbavě nyní najdeme čelní, boční i hlavové airbagy či předpínače bezpečnostních pásů pro vpředu sedící cestující. Na přání bude dodáván i stabilizační systém ESP. Sama automobilka očekává velmi dobré hodnocení v nárazových testech EuroNCAP.
Výkonný ředitel společnosti Chevrolet Europe Wayne Brannon k novému autu říká: „Spark osvěží sílící segment mini-automobilů v Evropě. Nabízí totiž nízkou spotřebu paliva, stoprocentní funkčnost a podmanivý design v kombinaci s tradičně vysokými užitnými hodnotami.“
Na trh se nový Spark dostane počátkem příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.