V USA je již tradicí, že každý nový prezident je při svém zvolení obdarován novou limuzínou. Ne jinak je tomu u Baracka Obamy, již za pár dní nejmocnějšího muže světa, jehož limuzína se představila právě dnes.
Přirozeně nejde o jen tak nějakou limuzínu. V posledních letech se výroby zhostil Cadillac a takto vypadá výsledek.
Design je, podobně jako u limuzíny pro George Bushe, založen na modelu DTS, vnitřnosti jsou ovšem s největší pravděpodobností použity z nějakého SUV. To kvůli náhonu na všechna čtyři kola. Spodek, tedy i náhon, je chráněn třinácti centimetry masivního železa tak, aby vydržel výbuch bomby umístěné na nebo pod silnicí.
Za povšimnutí stojí malá skla. To je typické pro vysoce obrněná vozidla, jejichž skla mohou být tlustá deset a a více centimetrů. Masivní orámování je použito proto, aby byla skla dostatečně silně fixována a nemohla být žádným výbuchem, střelou ani jinou silou vtlačena dovnitř.
Samotné dveře mají pancíř o síle 15 cm a jejich hmotnost odborníci odhadují na přibližně stejnou, jakou mají dveře Boeingu 747.
Kola jsou vybavena systémem, který jim nedovolí se úplně vyfouknout. Krom toho, že mají zesílené bočnice, díky kterým je pneumatika funkční i po propíchnutí, je uvnitř pneumatiky ještě jedna, menší, ovšem vyplněná gumou, bez vzduchu, na které je možné dál jet vysokou rychlostí i po totálním defektu prvního pláště.
Limuzína je vzduchotěsná pro případ útoku chemickými zbraněmi, v kufru je zásobník vzduchu, který v autě udržuje stále mírný přetlak, díky kterému se do auta nenasává žádný další vzduch. Interiér vychází se sériového provedení, je ale doplněn o další nezbytná zařízení na straně řidiče, v oddělení prezidenta je vše samozřejmě podřízeno maximálnímu luxusu a hi-tech. Najdeme zde notebook, připojení na internet, LCD obrazovky a mnoho dalšího.
Celý stroj je poháněn dieselovým motorem o vysokém, ovšem neznámém výkonu. Limuzína má hmotnost více než deset tun, takže motor má co dělat. I tak dokáže z klidu na stovku akcelerovat za 15 sekund. Palivo je ukládáno v neprůstřelné nádrži, při spotřebě 30 l/100 km nemá Limo one příliš velký dojezd.
Pro případ rychlého úniku se auto umí i bránit. Krom toho, že je schopné kolem sebe vytvořit kouřovou clonu, skrze kterou ovšem řidič díky systému nočního vidění vidí, je možné použít i určité palné zbraně.
A kdyby se přece jen něco stalo, v autě je vždy uloženo několik krevních konzerv se skupinou prezidenta pro případ nutnosti akutní transfuze. Zkrátka po atentátu na JFK se Američané poučili...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?