V USA je již tradicí, že každý nový prezident je při svém zvolení obdarován novou limuzínou. Ne jinak je tomu u Baracka Obamy, již za pár dní nejmocnějšího muže světa, jehož limuzína se představila právě dnes.
Přirozeně nejde o jen tak nějakou limuzínu. V posledních letech se výroby zhostil Cadillac a takto vypadá výsledek.
Design je, podobně jako u limuzíny pro George Bushe, založen na modelu DTS, vnitřnosti jsou ovšem s největší pravděpodobností použity z nějakého SUV. To kvůli náhonu na všechna čtyři kola. Spodek, tedy i náhon, je chráněn třinácti centimetry masivního železa tak, aby vydržel výbuch bomby umístěné na nebo pod silnicí.
Za povšimnutí stojí malá skla. To je typické pro vysoce obrněná vozidla, jejichž skla mohou být tlustá deset a a více centimetrů. Masivní orámování je použito proto, aby byla skla dostatečně silně fixována a nemohla být žádným výbuchem, střelou ani jinou silou vtlačena dovnitř.
Samotné dveře mají pancíř o síle 15 cm a jejich hmotnost odborníci odhadují na přibližně stejnou, jakou mají dveře Boeingu 747.
Kola jsou vybavena systémem, který jim nedovolí se úplně vyfouknout. Krom toho, že mají zesílené bočnice, díky kterým je pneumatika funkční i po propíchnutí, je uvnitř pneumatiky ještě jedna, menší, ovšem vyplněná gumou, bez vzduchu, na které je možné dál jet vysokou rychlostí i po totálním defektu prvního pláště.
Limuzína je vzduchotěsná pro případ útoku chemickými zbraněmi, v kufru je zásobník vzduchu, který v autě udržuje stále mírný přetlak, díky kterému se do auta nenasává žádný další vzduch. Interiér vychází se sériového provedení, je ale doplněn o další nezbytná zařízení na straně řidiče, v oddělení prezidenta je vše samozřejmě podřízeno maximálnímu luxusu a hi-tech. Najdeme zde notebook, připojení na internet, LCD obrazovky a mnoho dalšího.
Celý stroj je poháněn dieselovým motorem o vysokém, ovšem neznámém výkonu. Limuzína má hmotnost více než deset tun, takže motor má co dělat. I tak dokáže z klidu na stovku akcelerovat za 15 sekund. Palivo je ukládáno v neprůstřelné nádrži, při spotřebě 30 l/100 km nemá Limo one příliš velký dojezd.
Pro případ rychlého úniku se auto umí i bránit. Krom toho, že je schopné kolem sebe vytvořit kouřovou clonu, skrze kterou ovšem řidič díky systému nočního vidění vidí, je možné použít i určité palné zbraně.
A kdyby se přece jen něco stalo, v autě je vždy uloženo několik krevních konzerv se skupinou prezidenta pro případ nutnosti akutní transfuze. Zkrátka po atentátu na JFK se Američané poučili...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.