V USA je již tradicí, že každý nový prezident je při svém zvolení obdarován novou limuzínou. Ne jinak je tomu u Baracka Obamy, již za pár dní nejmocnějšího muže světa, jehož limuzína se představila právě dnes.
Přirozeně nejde o jen tak nějakou limuzínu. V posledních letech se výroby zhostil Cadillac a takto vypadá výsledek.
Design je, podobně jako u limuzíny pro George Bushe, založen na modelu DTS, vnitřnosti jsou ovšem s největší pravděpodobností použity z nějakého SUV. To kvůli náhonu na všechna čtyři kola. Spodek, tedy i náhon, je chráněn třinácti centimetry masivního železa tak, aby vydržel výbuch bomby umístěné na nebo pod silnicí.
Za povšimnutí stojí malá skla. To je typické pro vysoce obrněná vozidla, jejichž skla mohou být tlustá deset a a více centimetrů. Masivní orámování je použito proto, aby byla skla dostatečně silně fixována a nemohla být žádným výbuchem, střelou ani jinou silou vtlačena dovnitř.
Samotné dveře mají pancíř o síle 15 cm a jejich hmotnost odborníci odhadují na přibližně stejnou, jakou mají dveře Boeingu 747.
Kola jsou vybavena systémem, který jim nedovolí se úplně vyfouknout. Krom toho, že mají zesílené bočnice, díky kterým je pneumatika funkční i po propíchnutí, je uvnitř pneumatiky ještě jedna, menší, ovšem vyplněná gumou, bez vzduchu, na které je možné dál jet vysokou rychlostí i po totálním defektu prvního pláště.
Limuzína je vzduchotěsná pro případ útoku chemickými zbraněmi, v kufru je zásobník vzduchu, který v autě udržuje stále mírný přetlak, díky kterému se do auta nenasává žádný další vzduch. Interiér vychází se sériového provedení, je ale doplněn o další nezbytná zařízení na straně řidiče, v oddělení prezidenta je vše samozřejmě podřízeno maximálnímu luxusu a hi-tech. Najdeme zde notebook, připojení na internet, LCD obrazovky a mnoho dalšího.
Celý stroj je poháněn dieselovým motorem o vysokém, ovšem neznámém výkonu. Limuzína má hmotnost více než deset tun, takže motor má co dělat. I tak dokáže z klidu na stovku akcelerovat za 15 sekund. Palivo je ukládáno v neprůstřelné nádrži, při spotřebě 30 l/100 km nemá Limo one příliš velký dojezd.
Pro případ rychlého úniku se auto umí i bránit. Krom toho, že je schopné kolem sebe vytvořit kouřovou clonu, skrze kterou ovšem řidič díky systému nočního vidění vidí, je možné použít i určité palné zbraně.
A kdyby se přece jen něco stalo, v autě je vždy uloženo několik krevních konzerv se skupinou prezidenta pro případ nutnosti akutní transfuze. Zkrátka po atentátu na JFK se Američané poučili...
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.