AKTUALIZOVÁNO O NOVÉ SNÍMKY: Fisker konečně zveřejnil první reálný snímek produkční verze luxusně hybridního sedanu Karma. Čeká na něj celé USA, které nyní prahne po ekologických autech, jak tedy vypadá?
V neskutečně dlouhé tiskové zprávě, kterou Fisker zveřejnil, se píše, že novinka bude mít na délku 499 cm, čímž se jasně zařadí do třídy luxusních aut. Jde o kombinaci luxusu, sportovnosti a ekologie, Karma je totiž hybridní.
Baterie dokáží sedan živit až 80 kilometrů, což je poměrně hodně a na většinu denních pojížděk to bude stačit. S občasným využitím spalovacího motoru při předjíždění apod. by se měla spotřeba pohybovat na 2,4 l/100 km. Spalovací výkon zařídí dvoulitrový tubodiesel.
Vysoký výkon 400 koní stačí na 200 km/h, přičemž zrychlení z klidu na 100 km/h se odehraje za 5,8 sekundy.
Oficiální představení ostře sledovaného vozu se odehraje na autosalonu v Detroitu a dodávky za přibližně 90 tisíc dolarů začnou na konci příštího roku. Už je nejvyšší čas, konpept tohoto auta už Fisker po autosalonech vozí notnou dobu, nyní konečně fotka finálního výtvoru a výroba až za rok?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.