AKTUALIZOVÁNO O NOVÉ SNÍMKY: Fisker konečně zveřejnil první reálný snímek produkční verze luxusně hybridního sedanu Karma. Čeká na něj celé USA, které nyní prahne po ekologických autech, jak tedy vypadá?
V neskutečně dlouhé tiskové zprávě, kterou Fisker zveřejnil, se píše, že novinka bude mít na délku 499 cm, čímž se jasně zařadí do třídy luxusních aut. Jde o kombinaci luxusu, sportovnosti a ekologie, Karma je totiž hybridní.
Baterie dokáží sedan živit až 80 kilometrů, což je poměrně hodně a na většinu denních pojížděk to bude stačit. S občasným využitím spalovacího motoru při předjíždění apod. by se měla spotřeba pohybovat na 2,4 l/100 km. Spalovací výkon zařídí dvoulitrový tubodiesel.
Vysoký výkon 400 koní stačí na 200 km/h, přičemž zrychlení z klidu na 100 km/h se odehraje za 5,8 sekundy.
Oficiální představení ostře sledovaného vozu se odehraje na autosalonu v Detroitu a dodávky za přibližně 90 tisíc dolarů začnou na konci příštího roku. Už je nejvyšší čas, konpept tohoto auta už Fisker po autosalonech vozí notnou dobu, nyní konečně fotka finálního výtvoru a výroba až za rok?
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.