První ze tří kolínských minivozů se dočkal faceliftu. U Peugeotu dospěli k tomu, že po třech letech je čas na změnu, a tak ji provedli. Jak to dopadlo a poznáme ji vůbec? Posuďte sami z následujícího článku a přiložených obrázků.
Bezpochyby jde prozatím o velmi úspěšný model. Od roku 2005 do konce září 2008 bylo prodáno na 322 000 modelů. Tento malý Peugeot je určen především do města, stejně jako jeho dva bratříčci Toyota Aygo a Citroën C1. Co vše se tedy změnilo u faceliftované verze?
Mnoho toho opravdu není, jak se dalo očekávat. Na druhou stranu se není čemu divit, každá změna čehokoliv se výrazně projeví v nákladech na výrobu, a to se u vozů nejlevnější kategorie moc nepožaduje. Největší změnou prošel přední nárazník, který má nyní velkou chromovanou lištu a na bocích nové průduchy. Změněny byly kryty kol o velikosti 14". Nyní nesou jméno Cordouan a tvoří je sedm paprsků. Zvolit si dále může ze dvou nových barev karoserie, a to oranžové Mandaline a modré Electra.
V interiéru najdeme také pár úprav. Předně je to jiné čalounění sedadel, nyní pojmenované Stilada, které najdeme u výbavy Trendy. Je černé barvy a zvolit je možno z červenooranžového nebo stříbrného obšití. V základní výbavě Smile najdeme klasické šedé čalounění Nokimate. Změněn byl také vzhled čalounění Alcantara/kůže.
Dále bylo zapracováno na odhlučnění kabiny a omezení vibrací. Přibyly izolační materiály v zadní části vozu, na přední části podlahy a v motorovém prostoru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?