Honda představuje SUV Element pro nový modelový rok. Malý facelift nám dává dokonalou příležitost k představení Evropou velmi nepochopeného vozu, který ovšem v USA sklízí úspěch. Tak jaký je vůz, který u nás téměř neuvidíme?
Pro Evropu příliš osobitý, v USA oblíbený. Tak by se dal charakterizovat "obličej", který Honda uděluje svým SUV. Honda Element dostává gril většího bratříčka, modelu Pilot, který je taktéž novinkou.
Nutní říci, že modernizace Elementa trochu "znormálněla", před modernizací byl vzhled ještě více osobitý, využíval totiž velkých ploch nelakovaného matně černého plastu.
Element dostává pod kapotu motor 2,4 litru o výkonu 166 koní a to ve všech třech variantách. Element se totiž prodává jako základní LX, které je i na obrázcích v galerii, luxusní EX a sportovní SC.
Cena je v USA stanovena na 20 175 dolarů (při dnešním kolísavém kurzu 360 tisíc korun) za základní LX s pohonem přední nápravy, ale může dosáhnout až 25 185 dolarů (450 tisíc korun) za vrcholnou EX s pohonem všech kol. K nám se dostane jen neoficiálními dovozy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?