Britská divízia značky Ford má recept pre tých, ktorým bude Focus RS pridrahý, a bežný Ford Focus ST zase prislabý. Riešenie problému sa volá Ford Focus ST Mountune, ktorý predstavuje výkonový medzistupeň medzi verziami ST a RS.
Ford Focus ST Mountune nepredstavuje bežnú ponuku sériového Fordu, ide vlastne o akýsi výkonový paket, o ktorý je obohatená verzia Focus ST. Paket predstavuje dovybavenie v podobe športového vzduchového filtra, preprogramovanej riadiacej jednotky a väčšieho medzichladiča stlačeného vzduchu. Takéto dovybavenie vyjde majiteľa Focusu ST Mountune na britskom trhu na 1120 libier, čo je v prepočte 37 000 Kč.
Výsledkom týchto úprav je zvýšený výkon na 260 koní, k dispozícii bude 400 Nm krútiaceho momentu, čo je oproti bežnému „estéčku“ viac o 35 koní a 80 Nm. Zrýchlenie na stovku prebehne bleskovo, za 5,9 sekundy.
Pre prípadného záujemcu je pozitívna správa, že takýmito úpravami nepríde o záruku na vozidlo. Spoločnosť Mountune plánuje úpravy aj ďalších modelov z ponuky Fordu, a to Ford Mondeo a S-MAX.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?