Britská divízia značky Ford má recept pre tých, ktorým bude Focus RS pridrahý, a bežný Ford Focus ST zase prislabý. Riešenie problému sa volá Ford Focus ST Mountune, ktorý predstavuje výkonový medzistupeň medzi verziami ST a RS.
Ford Focus ST Mountune nepredstavuje bežnú ponuku sériového Fordu, ide vlastne o akýsi výkonový paket, o ktorý je obohatená verzia Focus ST. Paket predstavuje dovybavenie v podobe športového vzduchového filtra, preprogramovanej riadiacej jednotky a väčšieho medzichladiča stlačeného vzduchu. Takéto dovybavenie vyjde majiteľa Focusu ST Mountune na britskom trhu na 1120 libier, čo je v prepočte 37 000 Kč.
Výsledkom týchto úprav je zvýšený výkon na 260 koní, k dispozícii bude 400 Nm krútiaceho momentu, čo je oproti bežnému „estéčku“ viac o 35 koní a 80 Nm. Zrýchlenie na stovku prebehne bleskovo, za 5,9 sekundy.
Pre prípadného záujemcu je pozitívna správa, že takýmito úpravami nepríde o záruku na vozidlo. Spoločnosť Mountune plánuje úpravy aj ďalších modelov z ponuky Fordu, a to Ford Mondeo a S-MAX.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.