Britská divízia značky Ford má recept pre tých, ktorým bude Focus RS pridrahý, a bežný Ford Focus ST zase prislabý. Riešenie problému sa volá Ford Focus ST Mountune, ktorý predstavuje výkonový medzistupeň medzi verziami ST a RS.
Ford Focus ST Mountune nepredstavuje bežnú ponuku sériového Fordu, ide vlastne o akýsi výkonový paket, o ktorý je obohatená verzia Focus ST. Paket predstavuje dovybavenie v podobe športového vzduchového filtra, preprogramovanej riadiacej jednotky a väčšieho medzichladiča stlačeného vzduchu. Takéto dovybavenie vyjde majiteľa Focusu ST Mountune na britskom trhu na 1120 libier, čo je v prepočte 37 000 Kč.
Výsledkom týchto úprav je zvýšený výkon na 260 koní, k dispozícii bude 400 Nm krútiaceho momentu, čo je oproti bežnému „estéčku“ viac o 35 koní a 80 Nm. Zrýchlenie na stovku prebehne bleskovo, za 5,9 sekundy.
Pre prípadného záujemcu je pozitívna správa, že takýmito úpravami nepríde o záruku na vozidlo. Spoločnosť Mountune plánuje úpravy aj ďalších modelov z ponuky Fordu, a to Ford Mondeo a S-MAX.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?