Americká značka Dodge zverejnila základné ceny svojho najnovšieho modelu. Rodinný crossover Dodge Journey sa na slovenskom trhu bude predávať už od 699 000 Sk (23 203 €). Premiéra na Slovensku je naplánovaná na autosalóne v Nitre.
Potencionálny zákazník si môže zvoliť jednu z dvoch ponúkaných pohonných jednotiek. Vznetová pohonná jednotka 2.0 CRD, ktorá je isto známa všetkým majiteľom Octavií, Golfov alebo Passatov, ponúka výkon 140 konských síl, krútiaci moment predstavuje 310 Nm. K tomuto motoru sa budú dodávať 2 typy prevodoviek. Prvou z nich je základná šesťstupňová. Na želanie sa však bude dodávať dvojspojková šesťstupňová robotizovaná prevodovka DSG, takisto licenčne prevzatá od koncernu VW.
Na výber je však aj zážihová jednota s objemom 2.4 litra a výkonom 170k, maximálny krútiaci moment má hodnotu 220 Nm. S týmto motorom je však k dispozícii len 5-stupňový manuál.
Základná výbava bude obsahovať 6 airbagov, ABS, ESP, elektronický systém obmedzujúci riziko prevrátenia, alebo asistent rozjazdu do kopca.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?