O několik dní dopředu unikly na internet první oficiální fotografie Volkswagenu Golf šesté generace, velmi dlouho očekávané novinky automobilky z Wolfsburgu. Značná podobnost se Sciroccem je čistě náhodná.
Design nového Golfu nijak nevybíhá z ucelené řady již šesti generací tohoto vozu, který zaujímá jednu z vrchních pozic ve světových žebříčcích prodaných vozů. Inspirace sportovním modelem Scirocco je naprosto zjevná a některé prvky jsou přímo naroubovány na vzhled Golfu.
Spolu s fotkami neunikla žádná oficiální informace. Víme jen, že šestá generace Golfu stojí na podvozku generace minulé, který nelze v žádném případě označit za špatný.
Motorová paleta se bude skládat především z přeplňovaných motorů. Je dost dobře možné, že Golf dostane jako základní motor čtyřválec 1,2 TSI vyráběný ve Škodě. Mluví se i o 1,6 TSI s výkonem 200 koní. Dále jistě půjde o některé z 1,4 TSI a 1,8 TSI. V dieselové paletě jistě nebude chybět 2,0 TDI. Časem přijde na řadu i rychlé GTI a s největší pravděpodobností i šestiválec.
Na přesné informace a možná i zajímavé prvky výbavy si budeme muset ještě pár dní počkat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?