Po niekoľkých viac, či menej upravených limitovaných verziách superšportového Bugatti Veyron s uzavretou strechou sa výrobca pustil ešte odvážnejšou cestou a pripravil supervýkonný športiak o strechu nad hlavami vodiča a spolujazdca.
Zmeny okrem materiálov a štýlu zaznamenal celý skelet karosérie, no nejde pritom o klasický kabriolet ani roadster, ale skôr o karosériu typu targa. Čelné sklo je viac potiahnuté k hlavám pasažierov, pohotovostnú hmotnosť pravdepodobne mierne navýšili dodatočné výstuhy podlahy.
Pohon Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport zabezpečuje vidlicový šestnásťvalec s usporiadaním do W s objemom 7993 cm3, ktorý je prepĺňaný štyroma turbodúchadlami. Motor poskytuje výkon 736 kW (1001 k) pri 6000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 1250 Nm, v širokom spektre otáčok od 2200 do 5500 ot./min. Sila motora sa prenáša na všetky 4 kolesá pomocou 7-stupňovej prevodovky DSG.
Verzia so zatvorenou strechou má skutočne impozantné výkonové parametre, keďže šprint z nuly na sto jej trvá len 2,5 s, z 0-200 km/h za 7,3 s a tristovku zvláda už za 16,7 s. Najvyššia rýchlosť má hodnotu 407 km/h. Ako na tom bude otvorená verzia zatiaľ automobilka nezverejnila, no aj napriek minimálnemu nárastu hmotnosti budú parametre zrýchlenia pravdepodobne rovnaké.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.