Po niekoľkých viac, či menej upravených limitovaných verziách superšportového Bugatti Veyron s uzavretou strechou sa výrobca pustil ešte odvážnejšou cestou a pripravil supervýkonný športiak o strechu nad hlavami vodiča a spolujazdca.
Zmeny okrem materiálov a štýlu zaznamenal celý skelet karosérie, no nejde pritom o klasický kabriolet ani roadster, ale skôr o karosériu typu targa. Čelné sklo je viac potiahnuté k hlavám pasažierov, pohotovostnú hmotnosť pravdepodobne mierne navýšili dodatočné výstuhy podlahy.
Pohon Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport zabezpečuje vidlicový šestnásťvalec s usporiadaním do W s objemom 7993 cm3, ktorý je prepĺňaný štyroma turbodúchadlami. Motor poskytuje výkon 736 kW (1001 k) pri 6000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 1250 Nm, v širokom spektre otáčok od 2200 do 5500 ot./min. Sila motora sa prenáša na všetky 4 kolesá pomocou 7-stupňovej prevodovky DSG.
Verzia so zatvorenou strechou má skutočne impozantné výkonové parametre, keďže šprint z nuly na sto jej trvá len 2,5 s, z 0-200 km/h za 7,3 s a tristovku zvláda už za 16,7 s. Najvyššia rýchlosť má hodnotu 407 km/h. Ako na tom bude otvorená verzia zatiaľ automobilka nezverejnila, no aj napriek minimálnemu nárastu hmotnosti budú parametre zrýchlenia pravdepodobne rovnaké.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.