Po niekoľkých viac, či menej upravených limitovaných verziách superšportového Bugatti Veyron s uzavretou strechou sa výrobca pustil ešte odvážnejšou cestou a pripravil supervýkonný športiak o strechu nad hlavami vodiča a spolujazdca.
Zmeny okrem materiálov a štýlu zaznamenal celý skelet karosérie, no nejde pritom o klasický kabriolet ani roadster, ale skôr o karosériu typu targa. Čelné sklo je viac potiahnuté k hlavám pasažierov, pohotovostnú hmotnosť pravdepodobne mierne navýšili dodatočné výstuhy podlahy.
Pohon Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport zabezpečuje vidlicový šestnásťvalec s usporiadaním do W s objemom 7993 cm3, ktorý je prepĺňaný štyroma turbodúchadlami. Motor poskytuje výkon 736 kW (1001 k) pri 6000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 1250 Nm, v širokom spektre otáčok od 2200 do 5500 ot./min. Sila motora sa prenáša na všetky 4 kolesá pomocou 7-stupňovej prevodovky DSG.
Verzia so zatvorenou strechou má skutočne impozantné výkonové parametre, keďže šprint z nuly na sto jej trvá len 2,5 s, z 0-200 km/h za 7,3 s a tristovku zvláda už za 16,7 s. Najvyššia rýchlosť má hodnotu 407 km/h. Ako na tom bude otvorená verzia zatiaľ automobilka nezverejnila, no aj napriek minimálnemu nárastu hmotnosti budú parametre zrýchlenia pravdepodobne rovnaké.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?