Od počátku tohoto roku se začal vyrábět u Fordu model Kuga, který je v kategorii lehkého terénního vozu (crossoveru) novinkou v segmentu této značky. V České republice by se měl objevit v následujících měsících tohoto roku.
První crossover značky Ford ztělesňuje filozofii kinetického designu, kombinuje v sobě znamenité jízdní vlastnosti na běžné silnici s obdivuhodným nadáním pro jízdu v nezpevněném terénu. Neotřelý, moderní Ford Kuga je založen na architektuře Fordu pro vozidla segmentu C, která již získala uznání v modelech Focus a C-MAX. „Zvládnu cokoliv“, naznačuje svým vzhledem a je ideální pro každého, kdo nechce splynout s davem. Kuga bude k dispozici s osvědčeným vznětovým agregátem a ve dvou úrovních výbavy. Vůz může být vybaven inteligentním pohonem všech kol (AWD) na bázi lamelové spojky Haldex, případně pohonem pouze přední nápravy.
Kuga přijíždí ve dvou různých úrovních výbavy: model Trend je stylový, svěží a velkoryse vybavený, zatímco prémiový model Titanium má moderní „techno“ nádech. Obě varianty lze dovybavit řadou luxusních, funkčních i designových prvků. Ty budou nabízeny také v rámci zvýhodněných paketů.
Ford Kuga je poháněn vznětovým čtyřválcem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 100 kW (136 koní). Agregát spolupracuje s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Charakteristika výkonu a točivého momentu byla optimalizována s ohledem na specifické požadavky tohoto modelu. Spotřeba paliva činí velmi příznivých 6,3 l/100 km u verze s předním pohonem, respektive 6,4 l/100 km v případě varianty AWD. Kuga AWD se navíc pyšní nejnižší hodnotou emisí CO2 ve své kategorii: 169 g/km.
Tuhý skelet karoserie, který se vyznačuje mimořádnou odolností vůči deformaci, je doplněn mnoha systémy aktivní a pasivní bezpečnosti. Samozřejmostí jsou také účinná opatření na ochranu chodců. Automobil je vybaven jak elektronickým stabilizačním programem (ESP) s funkcí ochrany proti převrácení (ARM), tak protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD).
Pečlivě vybraná paleta deseti barev karoserie obsahuje mimo jiné nový metalický lak „Chill“ nebo dva odstíny bílé: „Frozen White“ a metalickou „Electric White“. V luxusním, honosně vybaveném interiéru okamžitě upoutá kvalitní kůže a množství lakovaných povrchů. Barevně sladěné detaily na přístrojové desce a výplních dveří spoluvytvářejí harmonické, luxusní prostředí se sportovním nádechem. Velmi líbivé jsou samozřejmě kola z lehkých slitin, která jsou u fordu propracována v nejvyšší kvalitě a bezpečnosti.
Kuga poskytuje naprosté pohodlí pětici dospělých cestujících. Druhá řada sedadel je dělená v poměru 60 : 40 a po jejím sklopení vznikne zcela rovná ložná plocha. Odkládací schránky v podlaze před druhou řadou sedadel a pod podlahou zavazadlového prostoru jsou rozdělené vždy do několika praktických přihrádek.
Ford Kuga Trend Vám nabízí již v základním provedení bohatou standardní výbavu:
16” ocelová kola Sportovní sedadla Palubní počítač Kůží potažený volant Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka Mlhová světla Manuální klimatizace Varování při snížení tlaku v pneumatikách Přední a zadní elektricky ovládaná okna Elektrická zásuvka 12 V Airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy Elektronický stabilizační systém ESP s ochranou proti převrácení Startovací tlačítko Ford Power Rádio s CD, 6 reproduktorů, dálkové ovládání na sloupku řízení Konektor pro audio-zařízení Kugu Trend si můžete přizpůsobit podle svého. Například doplněním o některé z těchto atraktivních prvků výbavy na přání: 17” kola z lehkých slitin Zadní tmavě tónovaná skla „Privacy“ Střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou Automatická klimatizace DEATC Přídavné topení (pouze pro vznětové motory) Vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů Tempomat Zásuvka na 230 V Systém Ford KeyFree pro vstup do vozu a startování bez použití klíče Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 6 směrech Parkovací asistent CD-SD navigační systém s 5” barevným displejem Přejete si ještě více? Prohlédněte si naši nabídku atraktivních sad: Sada Styl 1: 17” kola z lehkých slitin Střešní ližiny Tmavě tónovaná zadní skla Sada Komfort 1: Tempomat Parkovací asistent Vnější zpětná zrcátka s el. sklápěním
Ford Kuga Titanium Vám navíc oproti výbavě Trend nabízí například tyto prvky standardní výbavy:
17” kola z lehkých slitin Sedadla v čalounění kůže/látka Modře tónovaná skla Automatické stěrače a zpětné zrcátko s aut. zatmíváním Tempomat Automatická klimatizace DEATC Zadní středová loketní opěrka s držáky na nápoje a úložným prostorem Kugu Titanium si můžete přizpůsobit podle svého. Například doplněním o některé z těchto atraktivních prvků výbavy na přání: 18” či 19”* kola z lehkých slitin Zadní tmavě tónovaná skla „Privacy“ Střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou Bixenonové světlomety, automatické nastavení jejich sklonu, ostřikovače světlometů Programovatelné přídavné topení Kožené čalounění sedadel Zadní parkovací kamera* Panoramatická střecha DVD navigační systém se 7” dotykovým barevným displejem * Dostupné v průběhu léta 2008. Přejete si ještě více? Prohlédněte si naši nabídku atraktivních sad: Sada Styl 2: Střešní ližiny Tmavě tónovaná zadní skla Sada Komfort 2: Systém Ford KeyFree – vstup do vozu a startování bez použití klíče Parkovací asistent Vnější zpětná zrcátka s el. sklápěním Sada Titanium X1: Čalounění v kůži, vyhřívaná přední sedadla Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 6 směrech 18” 5paprsková kola z lehkých slitin Panoramatická střecha Reflexní čelní sklo Vyhřívané čelní sklo
Modelová řada Kuga
Detaily
Trend již od 799 990 Kč
Dynamický vůz s flexibilním sportovním interiérem a bohatou základní výbavou Je vždy středem pozornosti.
Titanium již od 864 990 Kč
Titanium Vám poskytne exkluzivní komfort a ještě atraktivnější vzhled.
Emise CO2 (g/100km)
Spotřeba paliva (l/100km)
Maximální rychlost
0-100km/h (sec)
50-100km/h (sec)
město
Mimo
kombinace
2.0 Duratorq TDCi+DPF, náhon na 2kola
165
8,0
5,3
6,3
182
10,6
8,7
2.0 Duratorq TDCi+DPF, náhon na 4kola
169
8,1
5,4
6,4
180
10,7
9,4
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.