Rower je jednou z mnoha britských automobilek, které musely ukončit svoji činnost z finančních důvodů. Podobně jako Rolls-Royce, Land Rover nebo MG i tato tradiční automobilka byla prodána strategickému investorovi.
Rover nakonec skončil v Číně a vzhledem k tomu, že součástí práv nebyla i značka, musel přejmenovat. Jmenuje se teď Roewe.
První model Roewe 750, který nahrazoval Rover 75, vypadá téměř stejně jako před prodejem. Jinak už je tomu v případě menšího sedanu se jménem 550.
Ten dostal úplně nový a na svoji konzervativní třídu i velmi odvážný kabát, který je však originální a jistě zbourá nejeden mýtus o vozech z Číny.
O motorech, výbavách či cenách prozatím nemáme informace, avšak vzhledem k třídě by se měly pod kapotou objevit motory od 1,6 do 2,5-3,0 litru. Velikostně se bude dát Roewe 550 srovnat třeba s Fordem Mondeo nebo i Škodou Superb.
Představení proběhne za pár dní v Pekingu. Poté se snad dozvíme více.
Dočkáme se britské kvality za čínské ceny? Bude takovýto vůz stačit na konkurenci? Diskutujte pod článkem.