Roewe je jen poloznámá značka. Jako taková spatřila světlo světa teprve nedávno, ale upoutala na sebe pozornost tím, že obsahuje přímé genetické dědictví Roveru. Model 550 je zatím druhý ve výrobní řadě.
Rower je jednou z mnoha britských automobilek, které musely ukončit svoji činnost z finančních důvodů. Podobně jako Rolls-Royce, Land Rover nebo MG i tato tradiční automobilka byla prodána strategickému investorovi.
Rover nakonec skončil v Číně a vzhledem k tomu, že součástí práv nebyla i značka, musel přejmenovat. Jmenuje se teď Roewe.
První model Roewe 750, který nahrazoval Rover 75, vypadá téměř stejně jako před prodejem. Jinak už je tomu v případě menšího sedanu se jménem 550.
Ten dostal úplně nový a na svoji konzervativní třídu i velmi odvážný kabát, který je však originální a jistě zbourá nejeden mýtus o vozech z Číny.
O motorech, výbavách či cenách prozatím nemáme informace, avšak vzhledem k třídě by se měly pod kapotou objevit motory od 1,6 do 2,5-3,0 litru. Velikostně se bude dát Roewe 550 srovnat třeba s Fordem Mondeo nebo i Škodou Superb.
Představení proběhne za pár dní v Pekingu. Poté se snad dozvíme více.
Dočkáme se britské kvality za čínské ceny? Bude takovýto vůz stačit na konkurenci? Diskutujte pod článkem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.