Roewe je jen poloznámá značka. Jako taková spatřila světlo světa teprve nedávno, ale upoutala na sebe pozornost tím, že obsahuje přímé genetické dědictví Roveru. Model 550 je zatím druhý ve výrobní řadě.
Rower je jednou z mnoha britských automobilek, které musely ukončit svoji činnost z finančních důvodů. Podobně jako Rolls-Royce, Land Rover nebo MG i tato tradiční automobilka byla prodána strategickému investorovi.
Rover nakonec skončil v Číně a vzhledem k tomu, že součástí práv nebyla i značka, musel přejmenovat. Jmenuje se teď Roewe.
První model Roewe 750, který nahrazoval Rover 75, vypadá téměř stejně jako před prodejem. Jinak už je tomu v případě menšího sedanu se jménem 550.
Ten dostal úplně nový a na svoji konzervativní třídu i velmi odvážný kabát, který je však originální a jistě zbourá nejeden mýtus o vozech z Číny.
O motorech, výbavách či cenách prozatím nemáme informace, avšak vzhledem k třídě by se měly pod kapotou objevit motory od 1,6 do 2,5-3,0 litru. Velikostně se bude dát Roewe 550 srovnat třeba s Fordem Mondeo nebo i Škodou Superb.
Představení proběhne za pár dní v Pekingu. Poté se snad dozvíme více.
Dočkáme se britské kvality za čínské ceny? Bude takovýto vůz stačit na konkurenci? Diskutujte pod článkem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?