Pontiac Solstice kupé je inspirován klasickými sportovními vozy, a byl vytvořen pro řidiče, kteří oceňují nejen dramatický styling, ale i vyváženou výkonnost vozu. Na mezinárodním autosalonu NYIAS v New Yorku byl nově představen i model GXP, a Solstice kupé tak navazuje na úspěch verze convertible,
přičemž nabízí možnost celosezónního ježdění.
Pro řidiče, milující vítr ve vlasech, nabízí kupé také odnímatelný střešní panel. Struktura střechy je zesílená dodatečnými podpůrnými prvky, včetně hliníkových výztuh a žeber, a díky tomu je celá střecha velice lehká. Přesto jsou výzruhy a žebra velmi tuhá a poskytují dostatečnou oporu celé horní části karoserie. Panel střechy je vyroben z hořčíku a má hmotnost pouhopouhých 14,2 kg - takže může být jednoduše sejmut jedinou osobou, a dokonce i příslušnicí něžného pohlaví.
Protože se designové změny promítly jen do nepatrného navýšení hmotnosti vozu proti verzi convertible, nebyly potřeba žádné zásahy do podvozku ani pohonné jednotky. Ověřovací testy prokázaly, že Pontiac Solstice kupé poskytuje ovladatelnost, jízdní dynamiku, zrychlení, brzdné vlastnosti i úspornost zcela srovnatelné s modelem convertible.
O pohon kupé se standardně stará čtyřválcový motor Ecotec o objemu 2,4 litru s výkonem 129 kW (173 koní), ale pro verzi GXP je pod kapotou připraven dvoulitrový přeplňovaný motor Ecotec s výkonem 194 kW (260 koní).
V interiéru se toho mnoho nezměnilo. Nicméně se lépe zpřístupnil prostor za sedačkami, aby bylo lépe možno nakládat případná zavazadla. Díky odstranění mechanismu skládání střechy se navíc zavazadlový prostor zvětšil a navíc získal lepší a využitelnější tvar. V zavazadlovém prostoru se navíc našlo místo pro koše na drobnosti a sklopné háčky na pověšení případných tašek s nákupem.
Zdroj: General Motors
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?