Pontiac Solstice kupé je inspirován klasickými sportovními vozy, a byl vytvořen pro řidiče, kteří oceňují nejen dramatický styling, ale i vyváženou výkonnost vozu. Na mezinárodním autosalonu NYIAS v New Yorku byl nově představen i model GXP, a Solstice kupé tak navazuje na úspěch verze convertible,
přičemž nabízí možnost celosezónního ježdění.
Pro řidiče, milující vítr ve vlasech, nabízí kupé také odnímatelný střešní panel. Struktura střechy je zesílená dodatečnými podpůrnými prvky, včetně hliníkových výztuh a žeber, a díky tomu je celá střecha velice lehká. Přesto jsou výzruhy a žebra velmi tuhá a poskytují dostatečnou oporu celé horní části karoserie. Panel střechy je vyroben z hořčíku a má hmotnost pouhopouhých 14,2 kg - takže může být jednoduše sejmut jedinou osobou, a dokonce i příslušnicí něžného pohlaví.
Protože se designové změny promítly jen do nepatrného navýšení hmotnosti vozu proti verzi convertible, nebyly potřeba žádné zásahy do podvozku ani pohonné jednotky. Ověřovací testy prokázaly, že Pontiac Solstice kupé poskytuje ovladatelnost, jízdní dynamiku, zrychlení, brzdné vlastnosti i úspornost zcela srovnatelné s modelem convertible.
O pohon kupé se standardně stará čtyřválcový motor Ecotec o objemu 2,4 litru s výkonem 129 kW (173 koní), ale pro verzi GXP je pod kapotou připraven dvoulitrový přeplňovaný motor Ecotec s výkonem 194 kW (260 koní).
V interiéru se toho mnoho nezměnilo. Nicméně se lépe zpřístupnil prostor za sedačkami, aby bylo lépe možno nakládat případná zavazadla. Díky odstranění mechanismu skládání střechy se navíc zavazadlový prostor zvětšil a navíc získal lepší a využitelnější tvar. V zavazadlovém prostoru se navíc našlo místo pro koše na drobnosti a sklopné háčky na pověšení případných tašek s nákupem.
Zdroj: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.