Pontiac Solstice kupé

Jan Fiala, 21. března 2008, 21:50 Google+

Pontiac Solstice kupé je inspirován klasickými sportovními vozy, a byl vytvořen pro řidiče, kteří oceňují nejen dramatický styling, ale i vyváženou výkonnost vozu. Na mezinárodním autosalonu NYIAS v New Yorku byl nově představen i model GXP, a Solstice kupé tak navazuje na úspěch verze convertible,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Solstice

Solstice | foto: General Motors

Sdílejte článek

přičemž nabízí možnost celosezónního ježdění.

Pro řidiče, milující vítr ve vlasech, nabízí kupé také odnímatelný střešní panel. Struktura střechy je zesílená dodatečnými podpůrnými prvky, včetně hliníkových výztuh a žeber, a díky tomu je celá střecha velice lehká. Přesto jsou výzruhy a žebra velmi tuhá a poskytují dostatečnou oporu celé horní části karoserie. Panel střechy je vyroben z hořčíku a má hmotnost pouhopouhých 14,2 kg - takže může být jednoduše sejmut jedinou osobou, a dokonce i příslušnicí něžného pohlaví.

Protože se designové změny promítly jen do nepatrného navýšení hmotnosti vozu proti verzi convertible, nebyly potřeba žádné zásahy do podvozku ani pohonné jednotky. Ověřovací testy prokázaly, že Pontiac Solstice kupé poskytuje ovladatelnost, jízdní dynamiku, zrychlení, brzdné vlastnosti i úspornost zcela srovnatelné s modelem convertible.

O pohon kupé se standardně stará čtyřválcový motor Ecotec o objemu 2,4 litru s výkonem 129 kW (173 koní), ale pro verzi GXP je pod kapotou připraven dvoulitrový přeplňovaný motor Ecotec s výkonem 194 kW (260 koní).

V interiéru se toho mnoho nezměnilo. Nicméně se lépe zpřístupnil prostor za sedačkami, aby bylo lépe možno nakládat případná zavazadla. Díky odstranění mechanismu skládání střechy se navíc zavazadlový prostor zvětšil a navíc získal lepší a využitelnější tvar. V zavazadlovém prostoru se navíc našlo místo pro koše na drobnosti a sklopné háčky na pověšení případných tašek s nákupem.

Zdroj: General Motors

Vytisknout

Diskuze: Pontiac Solstice kupé

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

R8

Audi R8 ověnčeno tituly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud