Pontiac Solstice kupé

Jan Fiala, 21. března 2008, 21:50 Google+

Pontiac Solstice kupé je inspirován klasickými sportovními vozy, a byl vytvořen pro řidiče, kteří oceňují nejen dramatický styling, ale i vyváženou výkonnost vozu. Na mezinárodním autosalonu NYIAS v New Yorku byl nově představen i model GXP, a Solstice kupé tak navazuje na úspěch verze convertible,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Solstice

Solstice | foto: General Motors

Sdílejte článek

přičemž nabízí možnost celosezónního ježdění.

Pro řidiče, milující vítr ve vlasech, nabízí kupé také odnímatelný střešní panel. Struktura střechy je zesílená dodatečnými podpůrnými prvky, včetně hliníkových výztuh a žeber, a díky tomu je celá střecha velice lehká. Přesto jsou výzruhy a žebra velmi tuhá a poskytují dostatečnou oporu celé horní části karoserie. Panel střechy je vyroben z hořčíku a má hmotnost pouhopouhých 14,2 kg - takže může být jednoduše sejmut jedinou osobou, a dokonce i příslušnicí něžného pohlaví.

Protože se designové změny promítly jen do nepatrného navýšení hmotnosti vozu proti verzi convertible, nebyly potřeba žádné zásahy do podvozku ani pohonné jednotky. Ověřovací testy prokázaly, že Pontiac Solstice kupé poskytuje ovladatelnost, jízdní dynamiku, zrychlení, brzdné vlastnosti i úspornost zcela srovnatelné s modelem convertible.

O pohon kupé se standardně stará čtyřválcový motor Ecotec o objemu 2,4 litru s výkonem 129 kW (173 koní), ale pro verzi GXP je pod kapotou připraven dvoulitrový přeplňovaný motor Ecotec s výkonem 194 kW (260 koní).

V interiéru se toho mnoho nezměnilo. Nicméně se lépe zpřístupnil prostor za sedačkami, aby bylo lépe možno nakládat případná zavazadla. Díky odstranění mechanismu skládání střechy se navíc zavazadlový prostor zvětšil a navíc získal lepší a využitelnější tvar. V zavazadlovém prostoru se navíc našlo místo pro koše na drobnosti a sklopné háčky na pověšení případných tašek s nákupem.

Zdroj: General Motors

Vytisknout

Diskuze: Pontiac Solstice kupé

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R8

Audi R8 ověnčeno tituly

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud