TH!NK Ox - myslete elektricky

Marek Litzman, 5. března 2008, 11:25 Google+

Zmrtvýchvstání. Jinak nemůžeme nazvat návrat malé automobilky TH!NK na trh. Po letech problémů je zpět a přináší zajímavý, pro změnu elektrický koncept. Na výrobu ale na rozdíl od konkurence můžete vzít jed.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ox

Ox | foto: TH!NK

Sdílejte článek

TH!NK za sebou nemá lehký život. Společnost s tímto názvem byla založena roku 1999, ale její kořeny jsou mnohem dále, Vývoj mikrovozu, který nese název TH!NK city můžeme stopovat až do 70. let, avšak komerční provoz se datuje spíše od devadesátých let.

V roce 1994 například jezdily tyto vozy, tehdy ještě zvané PIV2 na olympiádě v Lillehammeru. Roku 1999 koupil společnost, finačně vyšťavenou drahým vývojem, Ford. Pod jeho křídly se malá norská automobilka dostala až za hranici 1000 prodaných vozů ročně, Ford ale očekával více. Proto se roku 2003 rozhodl neprosperující firmy zbavit. Jistě za to mohou i změny v kalifornské legislativě, kam se plno těchto vozů vyváželo.

Od tohoto roku jde automobilka z problému do ještě většího. Snaží se sice produkovat nové vozy, jakými je například mikrobus TH!NK Public, ale švýcarský kupec nemá na financování vývoje dost peněz, automobilka začíná krachovat. Roku 2006 je na ni uvalena nucená správa.

To ale přispěchala norská investiční skupina inSpire a potápějící se loď dostala zpět na břeh. Dnes je tato malé elektromobily vyrábějící firma zpět a představuje nový model Ox.

Jde o ukázku nového pětimístného vozu, který stojí na velmi přizpůsobivé platformě, která dovolí velké množství variací karoserií. Dnes tak sice vidíme MPV, zítra však automobil může vyrobit třeba kupé nebo malý sedan. V rámu mohou být zbudovány buď větší, ale zato levné sodíkové baterie, což napříkad v MPV nevadí, nebo dražší, zato však menší Li-Ion baterie, což je vhodné u kupé.

Pod kapotou je motor o výkonu 60 kW, tedy asi 82 koní. Z klidu na stovku dotlačí tento koncept za 8,5 sekundy a jede až 200 kmh. Dojezd se pohybuje až do 250 km. Hmotnost je únosných 1500 kg.
Vytisknout

Diskuze: TH!NK Ox - myslete elektricky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Soul

VIDEO: Ženeva: 3x Kia soul, 3x Korea

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud