TH!NK Ox - myslete elektricky

Marek Litzman, 5. března 2008, 11:25 Google+

Zmrtvýchvstání. Jinak nemůžeme nazvat návrat malé automobilky TH!NK na trh. Po letech problémů je zpět a přináší zajímavý, pro změnu elektrický koncept. Na výrobu ale na rozdíl od konkurence můžete vzít jed.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ox

Ox | foto: TH!NK

Sdílejte článek

TH!NK za sebou nemá lehký život. Společnost s tímto názvem byla založena roku 1999, ale její kořeny jsou mnohem dále, Vývoj mikrovozu, který nese název TH!NK city můžeme stopovat až do 70. let, avšak komerční provoz se datuje spíše od devadesátých let.

V roce 1994 například jezdily tyto vozy, tehdy ještě zvané PIV2 na olympiádě v Lillehammeru. Roku 1999 koupil společnost, finačně vyšťavenou drahým vývojem, Ford. Pod jeho křídly se malá norská automobilka dostala až za hranici 1000 prodaných vozů ročně, Ford ale očekával více. Proto se roku 2003 rozhodl neprosperující firmy zbavit. Jistě za to mohou i změny v kalifornské legislativě, kam se plno těchto vozů vyváželo.

Od tohoto roku jde automobilka z problému do ještě většího. Snaží se sice produkovat nové vozy, jakými je například mikrobus TH!NK Public, ale švýcarský kupec nemá na financování vývoje dost peněz, automobilka začíná krachovat. Roku 2006 je na ni uvalena nucená správa.

To ale přispěchala norská investiční skupina inSpire a potápějící se loď dostala zpět na břeh. Dnes je tato malé elektromobily vyrábějící firma zpět a představuje nový model Ox.

Jde o ukázku nového pětimístného vozu, který stojí na velmi přizpůsobivé platformě, která dovolí velké množství variací karoserií. Dnes tak sice vidíme MPV, zítra však automobil může vyrobit třeba kupé nebo malý sedan. V rámu mohou být zbudovány buď větší, ale zato levné sodíkové baterie, což napříkad v MPV nevadí, nebo dražší, zato však menší Li-Ion baterie, což je vhodné u kupé.

Pod kapotou je motor o výkonu 60 kW, tedy asi 82 koní. Z klidu na stovku dotlačí tento koncept za 8,5 sekundy a jede až 200 kmh. Dojezd se pohybuje až do 250 km. Hmotnost je únosných 1500 kg.
Vytisknout

Diskuze: TH!NK Ox - myslete elektricky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Soul

VIDEO: Ženeva: 3x Kia soul, 3x Korea

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud