TH!NK Ox - myslete elektricky

Marek Litzman, 5. března 2008, 11:25 Google+

Zmrtvýchvstání. Jinak nemůžeme nazvat návrat malé automobilky TH!NK na trh. Po letech problémů je zpět a přináší zajímavý, pro změnu elektrický koncept. Na výrobu ale na rozdíl od konkurence můžete vzít jed.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ox

Ox | foto: TH!NK

Sdílejte článek

TH!NK za sebou nemá lehký život. Společnost s tímto názvem byla založena roku 1999, ale její kořeny jsou mnohem dále, Vývoj mikrovozu, který nese název TH!NK city můžeme stopovat až do 70. let, avšak komerční provoz se datuje spíše od devadesátých let.

V roce 1994 například jezdily tyto vozy, tehdy ještě zvané PIV2 na olympiádě v Lillehammeru. Roku 1999 koupil společnost, finačně vyšťavenou drahým vývojem, Ford. Pod jeho křídly se malá norská automobilka dostala až za hranici 1000 prodaných vozů ročně, Ford ale očekával více. Proto se roku 2003 rozhodl neprosperující firmy zbavit. Jistě za to mohou i změny v kalifornské legislativě, kam se plno těchto vozů vyváželo.

Od tohoto roku jde automobilka z problému do ještě většího. Snaží se sice produkovat nové vozy, jakými je například mikrobus TH!NK Public, ale švýcarský kupec nemá na financování vývoje dost peněz, automobilka začíná krachovat. Roku 2006 je na ni uvalena nucená správa.

To ale přispěchala norská investiční skupina inSpire a potápějící se loď dostala zpět na břeh. Dnes je tato malé elektromobily vyrábějící firma zpět a představuje nový model Ox.

Jde o ukázku nového pětimístného vozu, který stojí na velmi přizpůsobivé platformě, která dovolí velké množství variací karoserií. Dnes tak sice vidíme MPV, zítra však automobil může vyrobit třeba kupé nebo malý sedan. V rámu mohou být zbudovány buď větší, ale zato levné sodíkové baterie, což napříkad v MPV nevadí, nebo dražší, zato však menší Li-Ion baterie, což je vhodné u kupé.

Pod kapotou je motor o výkonu 60 kW, tedy asi 82 koní. Z klidu na stovku dotlačí tento koncept za 8,5 sekundy a jede až 200 kmh. Dojezd se pohybuje až do 250 km. Hmotnost je únosných 1500 kg.
Vytisknout

Diskuze: TH!NK Ox - myslete elektricky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Polski Fiat 126p

Legendární maluch motorizoval Polsko, vymysleli ho ale Italové

Ilustrační foto

Absurdní žaloba New Yorku proti Hyundai a Kia

MG ZS

Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

peugeot 408

TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

Volkswagen Amarok

Nový Volkswagen Amarok má české ceny

OD DS E-TENSE FE23 PO NOVOU DS 7 E-TENSE 4×4 360

Co má společného prémiové SUV DS s vozy Formule E?

HoppyGo Fiat Ducato

Dovolená s karavanem? Desatero, aby cestování bylo hračkou!

Škoda Kodiaq RS

Škoda připravuje revoluční změnu při tankování

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Toyota zapsala nový rekord

Subaru Outback

Subaru Outback - zvednuté kombi, které (nejenom) v terénu zesměšní většinu SUV

Kia EV9

Vrcholné SUV Kia EV9 s diskutabilním designem

Škoda Superb

Škoda díky odkladu Euro 7 mění plány

Ilustrační foto

Poradenská společnost odkryla ziskovost automobilek

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

Ilustrační foto

Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

reklama

Doporučujeme

Soul

VIDEO: Ženeva: 3x Kia soul, 3x Korea

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nový Volkswagen Amarok má české ceny

  2. TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

  3. Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

  4. Legendární maluch motorizoval Polsko, vymysleli ho ale Italové

  5. Absurdní žaloba New Yorku proti Hyundai a Kia

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud