Tata předstvuje jedno z nejlevnějších aut dneška. Model Nano bude stát třetinu toho, co stojí v současnosti nejlevnější model na našem trhu. Co za takovou cenu nabídne? Téměř nic, ale přesto se podívejte do článku.
Indie je poměrně nenáročný trh. Většinu prodejů tam obstará Hindustan Ambassador, což je 50 let stará licenční výroba již tehdy zastaralého Morrisu Oxford.
Tata nyní přichází s novým, superlevným modelem, který je vyvinut právě pro Indii. A aby se Indům zalíbil, hlavním kritériem je cena. Ta se pohybuje na neskutečných 2 500 dolarech, tedy necelých 45 tisících korun. Sice bez daně, ale i tak se jedná o úžasnou cenu.
Mikroauto, či spíše nanoauto je pětimístné, ale nechci vidět jak se bude 5 indů v autě mačkat. Ačkoliv oproti jejich železnici je asi i tohle luxus.
Veškerá výbava je osekaná, nikde nenajdete elektrická okna, či dokonce klimatizaci. S airbagy se také nepočítá.
O pohon se stará motor o objemu 0,65 litru a výkonu něco přes 30 koní. Doprava v Indii však není příliš plynulá (podívejte se zde na video dopravy ze Saigonu, který sice neleží v Indii, doprava se tam ale příliš neliší), takže maximální rychlost kolem 100 km/h by měla dostačovat.
Příjemná je spotřeba pod 5 litrů, přičemž motor splňuje normu Euro 4. V plánu je i diesel.
S exportem se v nejbližších letech nepočítá, řekl bych, že problémem bude při homologacích v Evropě především bezpečnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.