Tata předstvuje jedno z nejlevnějších aut dneška. Model Nano bude stát třetinu toho, co stojí v současnosti nejlevnější model na našem trhu. Co za takovou cenu nabídne? Téměř nic, ale přesto se podívejte do článku.
Indie je poměrně nenáročný trh. Většinu prodejů tam obstará Hindustan Ambassador, což je 50 let stará licenční výroba již tehdy zastaralého Morrisu Oxford.
Tata nyní přichází s novým, superlevným modelem, který je vyvinut právě pro Indii. A aby se Indům zalíbil, hlavním kritériem je cena. Ta se pohybuje na neskutečných 2 500 dolarech, tedy necelých 45 tisících korun. Sice bez daně, ale i tak se jedná o úžasnou cenu.
Mikroauto, či spíše nanoauto je pětimístné, ale nechci vidět jak se bude 5 indů v autě mačkat. Ačkoliv oproti jejich železnici je asi i tohle luxus.
Veškerá výbava je osekaná, nikde nenajdete elektrická okna, či dokonce klimatizaci. S airbagy se také nepočítá.
O pohon se stará motor o objemu 0,65 litru a výkonu něco přes 30 koní. Doprava v Indii však není příliš plynulá (podívejte se zde na video dopravy ze Saigonu, který sice neleží v Indii, doprava se tam ale příliš neliší), takže maximální rychlost kolem 100 km/h by měla dostačovat.
Příjemná je spotřeba pod 5 litrů, přičemž motor splňuje normu Euro 4. V plánu je i diesel.
S exportem se v nejbližších letech nepočítá, řekl bych, že problémem bude při homologacích v Evropě především bezpečnost.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?