Korea vystrkuje růžky čím dál výrazněji a výrobci z Evropy se začínají pomalu bát. Hyundai svým modelem Genesis útočí na ty nejvyšší pozice.
Vlajková loď koncernu Hyundai, Genesis, bude opravdu tím nejlepším co dokáží v Koreji vyrobit. A co lépe, koncern se nebude omezovat jen na domácí trh, Genesis bude prodáván celosvětově.
Pro Genesis byla vyvinuta nová platforma, která má, jako jediný Hyundai, pohon zadní nápravy. Ta se zkrátka pro takto reprezentativní vůz hodí víc.
Genesis se bude nabízet zatím se třemi motory. Nejmenším bude V6 o objemu 3,3 litru a výkonu 265 koní, druhým bude o něco větší šestiválec 3,8 a jeho 305 koní a na vrchol se postaví nově vyvinutá V8, která byla vyvinuta speciálně pro tento vůz. Její výkon je slušných 380 koní.
Samozřejmostí je dostatečná základna nových technologií, z těch pokročilejších jmenujme například Smart Cruise Control, tedy aktivní tempomat. Hudební aparaturu dodává společnost Harman/Becker, tedy absolutní špička.
Na některých trzích bude Genesis prodáván jako Hyundai, na jiných jako samostatný model se samostatným znakem. O prodeji u nás zatím nemám informace.
Podívejte se na video konceptu, který vozu předcházel. Je na něm patrná většina linií, které nyní vidíme i na sériovém modelu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.