Také Seat Altea 1.4 TSI má výkon 125 koní, stejnou maximální rychlost 194 km/h, ale zrychlení z klidu na 100 km/h je o dvě desetiny sekundy kratší - 10,3 sekundy.
Motor 1.4 TSI kombinuje technologie přímého vstřiku benzinu a přeplňování turbodmychadlem - dává maximální výkon 125 koní v 5000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 200 Nm je k dispozici v širokém rozmezí 1500-4000 otáček za minutu.
Seat Altea a Altea XL s tímto motorem přitom produkují emise oxidu uhličitého pouze 155 g/km, a to díky příznivé kombinované spotřebě 6,5 litru benzinu na každých 100 kilometrů jízdy.
Motor je vybaven novým turbodmychadlem, které pracuje již od nízkých otáček. Maximální otáčky turbodmychadla přitom dosahují 220000 a turbo vyvine přetlak 1,8 baru.
Motor 1.4 TSI tak vypňuje výkonnostní mezeru mezi atmosférickou jednotkou o objemu 1,6 litru a výkonu 77kW/102 koní, a mezi přeplňovaným motorem 1.8 TSI o výkonu 118kW/160 koní.
Zajímavostí motoru je skutečnost, že mezichladič stlačeného vzduchu není chlazen vzduchem, nýbrž vodou.
Kromě nového motoru dostávají Altea a Altea XL jako volitelnou výbavu rovněž nový navigační systém. Ten kromě navigačních funkcí nabízí také vlastnosti přehrávače médií - je vybaven barevným monitorem s rozlišením 800x400 bodů o úhlopříčce 6,5 palce. Uvnitř je osazen pevný disk o kapacitě 30 GB a výkonný procesor, což zrychluje výpočet trasy a rovněž umožňuje přehrávání MP3 skladeb, videa, ukládání velkého množství map apod. Podle údajů SEATu by výpočet jakékoliv trasy měl trvat maximálně 5 sekund. Standardně je k systému dodáváno DVD s mapami 28 evropských států.
Systém je vybaven modulem TMC pro příjem dopravních informací, přehrává DVD (jen do rychlosti vozu 3km/h), nabízí připojení Bluetooth zařízení (například funkce hands-free), přehrává MP3 a WMA, umožňuje připojení USB zařízení nebo iPODu.
Ovládání systému je možné pomocí speciálního modulu pod volantem. A nejlepší na celém systému je, že oproti předchozí verzi je nejen výkonnější, ale také levnější!
Zdroj: Seat