Seat rozšířil nabídku pohonných jednotek pro model Altea - nově budou nabízeny motorizace Seat Altea 1.4 TSI a Seat Altea XL 1.4 TSI. Seat Altea XL 1.4 TSI o výkonu 125 koní dosáhne maximální rychlosti 194 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 sekundy.
Také Seat Altea 1.4 TSI má výkon 125 koní, stejnou maximální rychlost 194 km/h, ale zrychlení z klidu na 100 km/h je o dvě desetiny sekundy kratší - 10,3 sekundy.
Motor 1.4 TSI kombinuje technologie přímého vstřiku benzinu a přeplňování turbodmychadlem - dává maximální výkon 125 koní v 5000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 200 Nm je k dispozici v širokém rozmezí 1500-4000 otáček za minutu. Seat Altea a Altea XL s tímto motorem přitom produkují emise oxidu uhličitého pouze 155 g/km, a to díky příznivé kombinované spotřebě 6,5 litru benzinu na každých 100 kilometrů jízdy. Motor je vybaven novým turbodmychadlem, které pracuje již od nízkých otáček. Maximální otáčky turbodmychadla přitom dosahují 220000 a turbo vyvine přetlak 1,8 baru.
Motor 1.4 TSI tak vypňuje výkonnostní mezeru mezi atmosférickou jednotkou o objemu 1,6 litru a výkonu 77kW/102 koní, a mezi přeplňovaným motorem 1.8 TSI o výkonu 118kW/160 koní.
Zajímavostí motoru je skutečnost, že mezichladič stlačeného vzduchu není chlazen vzduchem, nýbrž vodou.
Kromě nového motoru dostávají Altea a Altea XL jako volitelnou výbavu rovněž nový navigační systém. Ten kromě navigačních funkcí nabízí také vlastnosti přehrávače médií - je vybaven barevným monitorem s rozlišením 800x400 bodů o úhlopříčce 6,5 palce. Uvnitř je osazen pevný disk o kapacitě 30 GB a výkonný procesor, což zrychluje výpočet trasy a rovněž umožňuje přehrávání MP3 skladeb, videa, ukládání velkého množství map apod. Podle údajů SEATu by výpočet jakékoliv trasy měl trvat maximálně 5 sekund. Standardně je k systému dodáváno DVD s mapami 28 evropských států. Systém je vybaven modulem TMC pro příjem dopravních informací, přehrává DVD (jen do rychlosti vozu 3km/h), nabízí připojení Bluetooth zařízení (například funkce hands-free), přehrává MP3 a WMA, umožňuje připojení USB zařízení nebo iPODu.
Ovládání systému je možné pomocí speciálního modulu pod volantem. A nejlepší na celém systému je, že oproti předchozí verzi je nejen výkonnější, ale také levnější!
Zdroj: Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.