Seat rozšířil nabídku pohonných jednotek pro model Altea - nově budou nabízeny motorizace Seat Altea 1.4 TSI a Seat Altea XL 1.4 TSI. Seat Altea XL 1.4 TSI o výkonu 125 koní dosáhne maximální rychlosti 194 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,5 sekundy.
Také Seat Altea 1.4 TSI má výkon 125 koní, stejnou maximální rychlost 194 km/h, ale zrychlení z klidu na 100 km/h je o dvě desetiny sekundy kratší - 10,3 sekundy.
Motor 1.4 TSI kombinuje technologie přímého vstřiku benzinu a přeplňování turbodmychadlem - dává maximální výkon 125 koní v 5000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 200 Nm je k dispozici v širokém rozmezí 1500-4000 otáček za minutu. Seat Altea a Altea XL s tímto motorem přitom produkují emise oxidu uhličitého pouze 155 g/km, a to díky příznivé kombinované spotřebě 6,5 litru benzinu na každých 100 kilometrů jízdy. Motor je vybaven novým turbodmychadlem, které pracuje již od nízkých otáček. Maximální otáčky turbodmychadla přitom dosahují 220000 a turbo vyvine přetlak 1,8 baru.
Motor 1.4 TSI tak vypňuje výkonnostní mezeru mezi atmosférickou jednotkou o objemu 1,6 litru a výkonu 77kW/102 koní, a mezi přeplňovaným motorem 1.8 TSI o výkonu 118kW/160 koní.
Zajímavostí motoru je skutečnost, že mezichladič stlačeného vzduchu není chlazen vzduchem, nýbrž vodou.
Kromě nového motoru dostávají Altea a Altea XL jako volitelnou výbavu rovněž nový navigační systém. Ten kromě navigačních funkcí nabízí také vlastnosti přehrávače médií - je vybaven barevným monitorem s rozlišením 800x400 bodů o úhlopříčce 6,5 palce. Uvnitř je osazen pevný disk o kapacitě 30 GB a výkonný procesor, což zrychluje výpočet trasy a rovněž umožňuje přehrávání MP3 skladeb, videa, ukládání velkého množství map apod. Podle údajů SEATu by výpočet jakékoliv trasy měl trvat maximálně 5 sekund. Standardně je k systému dodáváno DVD s mapami 28 evropských států. Systém je vybaven modulem TMC pro příjem dopravních informací, přehrává DVD (jen do rychlosti vozu 3km/h), nabízí připojení Bluetooth zařízení (například funkce hands-free), přehrává MP3 a WMA, umožňuje připojení USB zařízení nebo iPODu.
Ovládání systému je možné pomocí speciálního modulu pod volantem. A nejlepší na celém systému je, že oproti předchozí verzi je nejen výkonnější, ale také levnější!
Zdroj: Seat
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.