Mini se ve své novodobé historii vždy vyžívalo ve sportovním stylu svých výrobků.
A to vůbec není na škodu, neboť jak současná, tak i minulá generace jsou hodnoceny jako jedny z nejlepších předokolek na trhu po stránce zábavy za volantem.
Když bylo před několika měsíci představeno i kombi Clubman, nikdo nepochyboval o tom, že sportovní vlastnosti se přenesou i na prodlouženou verzi.
Tak se i stalo a automobilka to stvrzuje továrně tuningovou verzí John Cooper Works. Touto značkou se honosí jen ta nejpovedenější díla a věříme automobilce, že tohle bude jedno z nich.
Minikombík totiž dostal pod kapotu posílenou 1,6. Zatímco v sérii ze sebe přeplňovaný motor ždíma 175 koní, po zásahu ladičů stoupl výkon na skvělých 192 koní a to je na šestnáctistovku opravdu dost.
S točivým momentem 270 Nm není divu, že zrychlení 0-100 trvá jen 6 sekund.
A co přinese John Cooper navíc? Krom výkonu i nový výfukový systém, karbonová zrcátka, „rychlé pruhy“ přes kapotu a nemalá kola o průměru 18 palců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.