Mini se ve své novodobé historii vždy vyžívalo ve sportovním stylu svých výrobků.
A to vůbec není na škodu, neboť jak současná, tak i minulá generace jsou hodnoceny jako jedny z nejlepších předokolek na trhu po stránce zábavy za volantem.
Když bylo před několika měsíci představeno i kombi Clubman, nikdo nepochyboval o tom, že sportovní vlastnosti se přenesou i na prodlouženou verzi.
Tak se i stalo a automobilka to stvrzuje továrně tuningovou verzí John Cooper Works. Touto značkou se honosí jen ta nejpovedenější díla a věříme automobilce, že tohle bude jedno z nich.
Minikombík totiž dostal pod kapotu posílenou 1,6. Zatímco v sérii ze sebe přeplňovaný motor ždíma 175 koní, po zásahu ladičů stoupl výkon na skvělých 192 koní a to je na šestnáctistovku opravdu dost.
S točivým momentem 270 Nm není divu, že zrychlení 0-100 trvá jen 6 sekund.
A co přinese John Cooper navíc? Krom výkonu i nový výfukový systém, karbonová zrcátka, „rychlé pruhy“ přes kapotu a nemalá kola o průměru 18 palců.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?