Automobilový svět se obává nástupu levných značek z Číny. Česká republika bude patřit k prvním zemím, ve kterých se expanze odehraje.
Již na autosalonu ve Frankfurtu bylo jasné, že Čína tu bude co nevidět. Automobilka China Automobile Deutschland měla své brožurky dokonce i v češtině. To tak zavánělo jistotou, že jako první bude u nás právě tato automobilka. Ale není tomu tak. Jako první ze objeví Brilliance.
Za vším stojí, jak jsme vás již informovali, známý podnikatel Charouz, který na autosalonu ve Frankfurtu definitivně stvrdil partnerství s Brilliance. Důvod proč zrovna tato automobilka objasňuje Andrej Barčák, zástupce Charouz motors ve svém rozhovoru pro iDnes.cz. Brilliance je prý automobilkou, která splňuje všechny homologační podmínky pro trh v Evropě, je technologicky nejvyspělejší a mají vlastní design, nejedná se o žádné plagiáty.
Právě plagiátorství je největším problémem automobilek z Číny a bylo i důvodem ukončení spolupráce s China Automobile Deutschland. Jednání byla totiž původně i s touto automobilkou, po zhlédnutí jejich výrobků ve Frankfurtu však dovozce z původních plánů ucukl.
V současné době je na autoshow v Praze vystaven vůz Brilliance BS4, malý sedan, který může velikostí konkurovat třeba Volkswagenu Jetta či Škodě Octavia. Výhodou by měla být nižší cena.
Dalšími adepty na dovoz jsou typy BS2, což je hatchback velikosti Golfu, BS6, sedan typu Passat a BC3, kupé soupeřící například s Hyundaiem Coupé.
Jako obvykle se ukazuje největší slabina v bezpečnosti. V červnu naprosto pohořel velký sedan Brilliance BS6 v nárazových testech zkušebny ADAC. Andrej Barčák se dušuje, že BS4, které půjdou do prodeje, budou mít bezpečnost vylepšenou natolik, aby stačila alespoň na 3 hvězdičky v euroNCAP. Navíc v základní výbavě by měly být 4 airbagy.
Z další výbavy v základu jmenujme například elektricky ovládaná zrcátka i okna, klimatizaci, ABS a audiosystém.
Prodeje by měly začít již za pár měsíců, v březnu 2008.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?