Čína se neodvratně blíží. Již v březnu.

Marek Litzman, 19. října 2007, 10:05 Google+

Automobilový svět se obává nástupu levných značek z Číny. Česká republika bude patřit k prvním zemím, ve kterých se expanze odehraje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BS4

BS4 | foto: Brilliance

Sdílejte článek

Již na autosalonu ve Frankfurtu bylo jasné, že Čína tu bude co nevidět. Automobilka China Automobile Deutschland měla své brožurky dokonce i v češtině. To tak zavánělo jistotou, že jako první bude u nás právě tato automobilka. Ale není tomu tak. Jako první ze objeví Brilliance.

Za vším stojí, jak jsme vás již informovali, známý podnikatel Charouz, který na autosalonu ve Frankfurtu definitivně stvrdil partnerství s Brilliance. Důvod proč zrovna tato automobilka objasňuje Andrej Barčák, zástupce Charouz motors ve svém rozhovoru pro iDnes.cz. Brilliance je prý automobilkou, která splňuje všechny homologační podmínky pro trh v Evropě, je technologicky nejvyspělejší a mají vlastní design, nejedná se o žádné plagiáty.

Právě plagiátorství je největším problémem automobilek z Číny a bylo i důvodem ukončení spolupráce s China Automobile Deutschland. Jednání byla totiž původně i s touto automobilkou, po zhlédnutí jejich výrobků ve Frankfurtu však dovozce z původních plánů ucukl.

V současné době je na autoshow v Praze vystaven vůz Brilliance BS4, malý sedan, který může velikostí konkurovat třeba Volkswagenu Jetta či Škodě Octavia. Výhodou by měla být nižší cena.

Dalšími adepty na dovoz jsou typy BS2, což je hatchback velikosti Golfu, BS6, sedan typu Passat a BC3, kupé soupeřící například s Hyundaiem Coupé.

Jako obvykle se ukazuje největší slabina v bezpečnosti. V červnu naprosto pohořel velký sedan Brilliance BS6 v nárazových testech zkušebny ADAC. Andrej Barčák se dušuje, že BS4, které půjdou do prodeje, budou mít bezpečnost vylepšenou natolik, aby stačila alespoň na 3 hvězdičky v euroNCAP. Navíc v základní výbavě by měly být 4 airbagy.

Z další výbavy v základu jmenujme například elektricky ovládaná zrcátka i okna, klimatizaci, ABS a audiosystém.

Prodeje by měly začít již za pár měsíců, v březnu 2008.

Vytisknout

Diskuze: Čína se neodvratně blíží. Již v březnu.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia Combi

Česká premiéra Škoda Fabia Combi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud