Automobilový svět se obává nástupu levných značek z Číny. Česká republika bude patřit k prvním zemím, ve kterých se expanze odehraje.
Již na autosalonu ve Frankfurtu bylo jasné, že Čína tu bude co nevidět. Automobilka China Automobile Deutschland měla své brožurky dokonce i v češtině. To tak zavánělo jistotou, že jako první bude u nás právě tato automobilka. Ale není tomu tak. Jako první ze objeví Brilliance.
Za vším stojí, jak jsme vás již informovali, známý podnikatel Charouz, který na autosalonu ve Frankfurtu definitivně stvrdil partnerství s Brilliance. Důvod proč zrovna tato automobilka objasňuje Andrej Barčák, zástupce Charouz motors ve svém rozhovoru pro iDnes.cz. Brilliance je prý automobilkou, která splňuje všechny homologační podmínky pro trh v Evropě, je technologicky nejvyspělejší a mají vlastní design, nejedná se o žádné plagiáty.
Právě plagiátorství je největším problémem automobilek z Číny a bylo i důvodem ukončení spolupráce s China Automobile Deutschland. Jednání byla totiž původně i s touto automobilkou, po zhlédnutí jejich výrobků ve Frankfurtu však dovozce z původních plánů ucukl.
V současné době je na autoshow v Praze vystaven vůz Brilliance BS4, malý sedan, který může velikostí konkurovat třeba Volkswagenu Jetta či Škodě Octavia. Výhodou by měla být nižší cena.
Dalšími adepty na dovoz jsou typy BS2, což je hatchback velikosti Golfu, BS6, sedan typu Passat a BC3, kupé soupeřící například s Hyundaiem Coupé.
Jako obvykle se ukazuje největší slabina v bezpečnosti. V červnu naprosto pohořel velký sedan Brilliance BS6 v nárazových testech zkušebny ADAC. Andrej Barčák se dušuje, že BS4, které půjdou do prodeje, budou mít bezpečnost vylepšenou natolik, aby stačila alespoň na 3 hvězdičky v euroNCAP. Navíc v základní výbavě by měly být 4 airbagy.
Z další výbavy v základu jmenujme například elektricky ovládaná zrcátka i okna, klimatizaci, ABS a audiosystém.
Prodeje by měly začít již za pár měsíců, v březnu 2008.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.