Čína se neodvratně blíží. Již v březnu.

BS4
BS4, foto: Brilliance
Marek Litzman 19. října 2007 10:05
Sdílej:

Automobilový svět se obává nástupu levných značek z Číny. Česká republika bude patřit k prvním zemím, ve kterých se expanze odehraje.

Již na autosalonu ve Frankfurtu bylo jasné, že Čína tu bude co nevidět. Automobilka China Automobile Deutschland měla své brožurky dokonce i v češtině. To tak zavánělo jistotou, že jako první bude u nás právě tato automobilka. Ale není tomu tak. Jako první ze objeví Brilliance.

Za vším stojí, jak jsme vás již informovali, známý podnikatel Charouz, který na autosalonu ve Frankfurtu definitivně stvrdil partnerství s Brilliance. Důvod proč zrovna tato automobilka objasňuje Andrej Barčák, zástupce Charouz motors ve svém rozhovoru pro iDnes.cz. Brilliance je prý automobilkou, která splňuje všechny homologační podmínky pro trh v Evropě, je technologicky nejvyspělejší a mají vlastní design, nejedná se o žádné plagiáty.

Právě plagiátorství je největším problémem automobilek z Číny a bylo i důvodem ukončení spolupráce s China Automobile Deutschland. Jednání byla totiž původně i s touto automobilkou, po zhlédnutí jejich výrobků ve Frankfurtu však dovozce z původních plánů ucukl.

V současné době je na autoshow v Praze vystaven vůz Brilliance BS4, malý sedan, který může velikostí konkurovat třeba Volkswagenu Jetta či Škodě Octavia. Výhodou by měla být nižší cena.

Dalšími adepty na dovoz jsou typy BS2, což je hatchback velikosti Golfu, BS6, sedan typu Passat a BC3, kupé soupeřící například s Hyundaiem Coupé.

Jako obvykle se ukazuje největší slabina v bezpečnosti. V červnu naprosto pohořel velký sedan Brilliance BS6 v nárazových testech zkušebny ADAC. Andrej Barčák se dušuje, že BS4, které půjdou do prodeje, budou mít bezpečnost vylepšenou natolik, aby stačila alespoň na 3 hvězdičky v euroNCAP. Navíc v základní výbavě by měly být 4 airbagy.

Z další výbavy v základu jmenujme například elektricky ovládaná zrcátka i okna, klimatizaci, ABS a audiosystém.

Prodeje by měly začít již za pár měsíců, v březnu 2008.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.