Kterak prodávat jedno vozidlo pod různými značkami, v tom je Renault mistr. Jejich Logan zaznamenává celosvětový úspěch a to pod mnoha značkami.
Prodávání jednoho vozu s minimálními úpravami a s různým označením není v současném autosvětě žádnou novinkou. Taková auta se mohou prodávat buď současně na jednom trhu, kupříkladu Seat Alhambra / Ford Galaxy / Volkswagen Sharan či Fiat Sedici / Suzuki SX4. Nebo se mohou prodávat v různých časech pod různými jmény, výroba osvědčenho modelu se totiž často přesunuje do jiných, menších značek jako licenční model, takto dopadl například Fiat Punto, který se bude vyrábět jak Zastava 10, o tom jsme psali zde.
Poslední případ je ten, že se jedno auto prodává na různých trzích pod různými značkami. Takto se jednu dobu prodávala například Felicia Pick-up jako Volkswagen Caddy. Nebo dnes Dacia Logan. Tedy u nás Dacia, v západní Evropě je to Renault Logan a v Iráku dokonce Pars Logan. A aby toho nebylo málo, v Mexiku je jim příliš i jméno Logan. Tamní jméno je Nissan Aprio.
Cena za Nissana je velmi podobná té, kterou dá zákazník za Dacii a jako pohon bude sloužit šestnáctistovka se 105 koni (77 kW)
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.