Kterak prodávat jedno vozidlo pod různými značkami, v tom je Renault mistr. Jejich Logan zaznamenává celosvětový úspěch a to pod mnoha značkami.
Prodávání jednoho vozu s minimálními úpravami a s různým označením není v současném autosvětě žádnou novinkou. Taková auta se mohou prodávat buď současně na jednom trhu, kupříkladu Seat Alhambra / Ford Galaxy / Volkswagen Sharan či Fiat Sedici / Suzuki SX4. Nebo se mohou prodávat v různých časech pod různými jmény, výroba osvědčenho modelu se totiž často přesunuje do jiných, menších značek jako licenční model, takto dopadl například Fiat Punto, který se bude vyrábět jak Zastava 10, o tom jsme psali zde.
Poslední případ je ten, že se jedno auto prodává na různých trzích pod různými značkami. Takto se jednu dobu prodávala například Felicia Pick-up jako Volkswagen Caddy. Nebo dnes Dacia Logan. Tedy u nás Dacia, v západní Evropě je to Renault Logan a v Iráku dokonce Pars Logan. A aby toho nebylo málo, v Mexiku je jim příliš i jméno Logan. Tamní jméno je Nissan Aprio.
Cena za Nissana je velmi podobná té, kterou dá zákazník za Dacii a jako pohon bude sloužit šestnáctistovka se 105 koni (77 kW)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.