Kterak prodávat jedno vozidlo pod různými značkami, v tom je Renault mistr. Jejich Logan zaznamenává celosvětový úspěch a to pod mnoha značkami.
Prodávání jednoho vozu s minimálními úpravami a s různým označením není v současném autosvětě žádnou novinkou. Taková auta se mohou prodávat buď současně na jednom trhu, kupříkladu Seat Alhambra / Ford Galaxy / Volkswagen Sharan či Fiat Sedici / Suzuki SX4. Nebo se mohou prodávat v různých časech pod různými jmény, výroba osvědčenho modelu se totiž často přesunuje do jiných, menších značek jako licenční model, takto dopadl například Fiat Punto, který se bude vyrábět jak Zastava 10, o tom jsme psali zde.
Poslední případ je ten, že se jedno auto prodává na různých trzích pod různými značkami. Takto se jednu dobu prodávala například Felicia Pick-up jako Volkswagen Caddy. Nebo dnes Dacia Logan. Tedy u nás Dacia, v západní Evropě je to Renault Logan a v Iráku dokonce Pars Logan. A aby toho nebylo málo, v Mexiku je jim příliš i jméno Logan. Tamní jméno je Nissan Aprio.
Cena za Nissana je velmi podobná té, kterou dá zákazník za Dacii a jako pohon bude sloužit šestnáctistovka se 105 koni (77 kW)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?