Maximální Vectra

Petr Horák, 1. srpna 2003, 00:44 Google+

Předchozí generace Opelu Vectra měla sportovní ambice ztvárněné ve verzi i500 s vidlicovým šestiválcem 2,5 litru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Opel Vectra GTS s vidlicovým šestiválcem 3,2 litru je vrcholem současné modelové řady. Zajímalo nás, zda auto pyšnící se visačkou „Nejrychlejší Opel“ je ryze sportovní hračkou nebo rychlým rodinným vozem.

Označení GTS je určeno pro všechny Vectry s karosérií liftback, ale špičkový model liší od svých bratříčků v několika drobných detailech. Ať už jsou to sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin, rozměrnější vstupy vzduchu v předním nárazníku, ozdobná lišta na pátých dveřích s decentním označením V6, tónovaná skla zadních svítilen nebo dvojice chromovaných koncovek vykukujících ze zadního nárazníku.

Představení vozu začněme pod kapotou. Tam je zcela nový vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru a kromě Vectry GTS bude pohánět také Signum. Výkon motoru je 155 kW (211 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 300 N.m. V praxi to znamená, že na pátý rychlostní stupeň se můžete po rovné silnici ploužit „šedesátkou“ a pouhým sešlápnutím plynu slušně akcelerujete na jakoukoli rychlost. Tenhle motor je prostě jasným důkazem pořekadla, že objem se nedá ničím nahradit. V nízkých otáčkách se projevuje typickým ševelením šestiválců, ve vyšších otáčkách je jeho zvuk příjemně sytý.

Podvozek Vectry GTS je oproti ostatním provedením modelu snížen o 20 milimetrů, vzhledem k nadprůměrným parametrům motoru by však podle mého názoru snesl ještě sportovnější naladění. Koně pod kapotou mohou svádět ke sportovním hrátkám, ale při ostrých průjezdech zatáček je podvozek přece jen ještě příliš měkký a občas se Vectra jako by žvýká. Naopak na dálnicích je podvozek velmi příjemný a umožňuje cestování ustálenou vysokou rychlostí. Mimochodem, neodolal jsem svodům „gétéeska“ a výzvě jednoho z řidičů na mladoboleslavské dálnici a mohu potvrdit, že Vectra GTS umí podle tachometru jet až 255 km/h!!!

Ve stejném duchu jako karosérie, tedy ostře řezané rysy s dynamickým podtextem, je vyveden také interiér. Na můj vkus je sice příliš geometrický, ale u opelu mají takový trend a je to část jejich identity. Ve Vectře GTS se na materiálech určitě nešetřilo. Částečně kožené sedačky sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, kůží potažený sportovní tříramenný volant, řadicí páka a madlo parkovací brzdy rovněž v kůži a kvalitní plasty v kombinaci s dobře provedenou imitací kovu (při doteku nestudí) navozují tu správnou atmosféru. Vectra GTS nabízí na vůz střední třídy nevšední vybavení. Například tempomat jen tak v každém zástupci téhle třídy nenajdete. Chvilku cviku vyžaduje správné ovládání sdružených ovladačů pod volantem, ale nakonec shledávám tento systém nejen jako nevšední, ale také jako příjemný. Ale jak bylo uvedeno, je třeba si na něj zvyknout.

A na závěr ještě něco praktických atributech Opelu Vectra GTS. Ta totiž nabízí slušné místo nejen pro cestujících na všech sedadlech, ale také pro zavazadla, kde je praktičnost umocněna karosérií liftback. Auto se může pochlubit bohatou výbavou elektronickými systémy jako je samozřejmé ABS s brzdným asistentem a rozdělovačem brzdných sil EBD, CBC (Cornering Brake Control), TC+ (Traction Control) a ESP. Bohužel však ESP nelze vypnout a při razantní jízdě některé běžné momenty elektronika vyhodnotí jako nestandardní chování a její zásahy, většinou ve vyšších rychlostech, pak mohou nadělat víc škody než užitku.

V každém případě jsem zjistil, že Opel Vectra GTS 3,2 V6 je po právu držitelem označení „Nejrychlejší Opel“. Její doménou je však polykání kilometrů na dálnici než nějaké hrátky na úzkých silničkách. Cestujícím nabízí nadprůměrnou dávku komfortu a vnáší do střední třídy inovativní prvky. Nechybí například v noci nedocenitelné xenonové světlomety atd. A spotřeba? Řekněme v mezích normy. Při klidné jízdě na hranici 10 litrů na sto kilometrů, s rostoucí chutí řidiče po sportovnější jízdě roste samozřejmě i chuť vidlicového šestiválce po bezolovnatém benzinu.

Fotografie Opel Vectra GTS 3,2 V6

Vytisknout

Diskuze: Maximální Vectra

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Subaru Impreza WRX - anotační foto

Subaru Impreza WRX

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud