Maximální Vectra

Petr Horák, 1. srpna 2003, 00:44 Google+

Předchozí generace Opelu Vectra měla sportovní ambice ztvárněné ve verzi i500 s vidlicovým šestiválcem 2,5 litru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Opel Vectra GTS s vidlicovým šestiválcem 3,2 litru je vrcholem současné modelové řady. Zajímalo nás, zda auto pyšnící se visačkou „Nejrychlejší Opel“ je ryze sportovní hračkou nebo rychlým rodinným vozem.

Označení GTS je určeno pro všechny Vectry s karosérií liftback, ale špičkový model liší od svých bratříčků v několika drobných detailech. Ať už jsou to sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin, rozměrnější vstupy vzduchu v předním nárazníku, ozdobná lišta na pátých dveřích s decentním označením V6, tónovaná skla zadních svítilen nebo dvojice chromovaných koncovek vykukujících ze zadního nárazníku.

Představení vozu začněme pod kapotou. Tam je zcela nový vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru a kromě Vectry GTS bude pohánět také Signum. Výkon motoru je 155 kW (211 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 300 N.m. V praxi to znamená, že na pátý rychlostní stupeň se můžete po rovné silnici ploužit „šedesátkou“ a pouhým sešlápnutím plynu slušně akcelerujete na jakoukoli rychlost. Tenhle motor je prostě jasným důkazem pořekadla, že objem se nedá ničím nahradit. V nízkých otáčkách se projevuje typickým ševelením šestiválců, ve vyšších otáčkách je jeho zvuk příjemně sytý.

Podvozek Vectry GTS je oproti ostatním provedením modelu snížen o 20 milimetrů, vzhledem k nadprůměrným parametrům motoru by však podle mého názoru snesl ještě sportovnější naladění. Koně pod kapotou mohou svádět ke sportovním hrátkám, ale při ostrých průjezdech zatáček je podvozek přece jen ještě příliš měkký a občas se Vectra jako by žvýká. Naopak na dálnicích je podvozek velmi příjemný a umožňuje cestování ustálenou vysokou rychlostí. Mimochodem, neodolal jsem svodům „gétéeska“ a výzvě jednoho z řidičů na mladoboleslavské dálnici a mohu potvrdit, že Vectra GTS umí podle tachometru jet až 255 km/h!!!

Ve stejném duchu jako karosérie, tedy ostře řezané rysy s dynamickým podtextem, je vyveden také interiér. Na můj vkus je sice příliš geometrický, ale u opelu mají takový trend a je to část jejich identity. Ve Vectře GTS se na materiálech určitě nešetřilo. Částečně kožené sedačky sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, kůží potažený sportovní tříramenný volant, řadicí páka a madlo parkovací brzdy rovněž v kůži a kvalitní plasty v kombinaci s dobře provedenou imitací kovu (při doteku nestudí) navozují tu správnou atmosféru. Vectra GTS nabízí na vůz střední třídy nevšední vybavení. Například tempomat jen tak v každém zástupci téhle třídy nenajdete. Chvilku cviku vyžaduje správné ovládání sdružených ovladačů pod volantem, ale nakonec shledávám tento systém nejen jako nevšední, ale také jako příjemný. Ale jak bylo uvedeno, je třeba si na něj zvyknout.

A na závěr ještě něco praktických atributech Opelu Vectra GTS. Ta totiž nabízí slušné místo nejen pro cestujících na všech sedadlech, ale také pro zavazadla, kde je praktičnost umocněna karosérií liftback. Auto se může pochlubit bohatou výbavou elektronickými systémy jako je samozřejmé ABS s brzdným asistentem a rozdělovačem brzdných sil EBD, CBC (Cornering Brake Control), TC+ (Traction Control) a ESP. Bohužel však ESP nelze vypnout a při razantní jízdě některé běžné momenty elektronika vyhodnotí jako nestandardní chování a její zásahy, většinou ve vyšších rychlostech, pak mohou nadělat víc škody než užitku.

V každém případě jsem zjistil, že Opel Vectra GTS 3,2 V6 je po právu držitelem označení „Nejrychlejší Opel“. Její doménou je však polykání kilometrů na dálnici než nějaké hrátky na úzkých silničkách. Cestujícím nabízí nadprůměrnou dávku komfortu a vnáší do střední třídy inovativní prvky. Nechybí například v noci nedocenitelné xenonové světlomety atd. A spotřeba? Řekněme v mezích normy. Při klidné jízdě na hranici 10 litrů na sto kilometrů, s rostoucí chutí řidiče po sportovnější jízdě roste samozřejmě i chuť vidlicového šestiválce po bezolovnatém benzinu.

Fotografie Opel Vectra GTS 3,2 V6

Google+ Vytisknout

Diskuze: Maximální Vectra

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lada-Porsche 2103

Sovětská ikona v kabátu Porsche: Proč modernizovaný žigulík skončil u jen prototypu?

Mitsubishi ASX Black Edition

TEST: ASX Black Edition cílí na lepší klientelu, neukrojilo si však příliš velký krajíc?

Ilustrační foto

Nový prvek luxusních interiérů? Toyota dokázala rozsvítit interiér nevídaným způsobem

UAZ Classic

Chcete dodávku bez moderních vymožeností? Těchto deset kousků je tu pro vás

Tatra

Tatrovácké úspěchy v Číně? Kopřivnická automobilka zkouší navázat na slavnou minulost

Škoda 105/120 se ve Velké Británii prodávala pod označením Estelle

Nejhorší automobily světa? V nelichotivém žebříčku se umístila česká Škodovka

Moskvič 2144 Istra

Tragédie místo úspěchu? Moskvič měl dostat Sověty na úroveň Západu, něco se ale stalo

Toyota Mirai

Vodík jako palivo budoucnosti? Nová Toyota Mirai brzy strčí elektromobily do kapsy

Podpis Chucka Norrise udělal z obyčejné Toyoty Tacoma akčního hrdinu

Auto s podpisem Chucka Norrise? Z obyčejné Toyoty se rázem stala filmová hvězda

Ilustrační foto

Jak co nejlépe šetřit palivo? Na rychlosti záleží víc, než si myslíte

reklama
reklama

Doporučujeme

Subaru Impreza WRX - anotační foto

Subaru Impreza WRX

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

  2. Chcete dodávku bez moderních vymožeností? Těchto deset kousků je tu pro vás

  3. Tragédie místo úspěchu? Moskvič měl dostat Sověty na úroveň Západu, něco se ale stalo

  4. Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

  5. Nejhorší automobily světa? V nelichotivém žebříčku se umístila česká Škodovka

  6. Nový trik zlodějů aut? Na tohle si dávejte dobrý pozor

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud