Korejská značka Daewoo, patřící do koncernu General Motors, se na českém trhu prodává pod jménem Chevrolet. Přesto si zachovává vlastní vývojové centrum, ve kterém vzniká nový prémiový sedan úctyhodných rozměrů.
Jeho pracovní název je L4X a půjde o budoucí vlajkovou loď značky, která se již v předprodukčn í verzi honosí úctyhodným rozvorem, který si nezadá s Audi A8, Mercedes-Benz třídy S nebo BMW řady 7. Vůz bude mít, jak je v této třídě vozů obvyklé, pohon zadních kol a podle vyjádření představitelů automobilky se již produkční verze od předváděcího modelu nebude příliš lišit. L4X by tak mělo nabídnout špičkovou úroveň zpracování, maximální bezpečnost a bezkonkurenční komfortní výbavu - jinak tomu v této třídě vozů snad ani nemůže být.
Model L4X je prozatím vybaven výkonným šestiválcem V-6 o zdvihovém objemu 3,6 litru, který je spřažen s pětistupňovou automatickou převodovkou, která se vyznačuje velmi jemným řazení. Motor je vyroben ze slitin lehkých kovů a dosahuje výkonu 258 koní v 6500 otáčkách za minutu. Maximum točivého momentu 347 Nm je dosahováno ve 3200 otáčkách.
Vůz L4X má skvělé jízdní vlastnosti a nabízí špičkový komfort i ovladatelnost. Za to vše vděčí dynamické karoserii, která je postavena na podvozkové platformě o rozvoru fantastické délky 3009 mm. Také strukturální tuhost karoserie a podvozku je špičková a naplno tak lze využít sofistikovaného pohonu zadních kol.
Vůz se honosí elegantním designem exteriéru, který jej jednoznačně odlišuje od jiných vozů v tomto segmentu. Design je charakterizován protáhlou siluetou a širokým rozchodem. Prodloužené zadní dveře jsou klíčem k dosažení takto dramatických proporcí, které jsou zdůrazňovány i pozvolna klesající střechou vozu a honosnou kombinací kol a pneumatik. Výsledkem je nejdelší rozvor mezi korejskými sedany, přičemž především přední kola jsou umístěna až v rozích karoserie, takže vůz nejen vypadá, ale také dosahuje až sportovně laděných výkonů.
Ze zajímavých detailů jmenujme boční blikače s LED diodami, či nádherná koncová světla, opět s LED technologií a s efektem jasně chromového designu. Vepředu najdeme bi-xenoné světlomety, jejichž vzhled se blíží vzhledu diamantu. Chromované jsou také rámy oken a kliky dveří.
Tématy pro design interiéru jsou komfort, harmonie, luxus a pozornost, kterou návrháři věnovali každičkému detailu v kabině. Model L4X nabízí prostornou a bezpečnou kabinu, která všem přepravovaným osobám poskytne prestižní prostředí, dostatek prostoru pro jejich zavazadla a špičkovou ergonomii.
Produkční verze nové vlajkové lodi značky GM Daewoo bude chtít nabídnout vskutku prémiový komfort, a proto bude disponovat širokou škálou bezpečnostních i komfortních prvků, včetně navigace s modulem pro příjem televizního signálu v digitální kvalitě, bi-xenonovými světly, střešními airbagy, třízónovou automatickou klimatizací, elektricky ovládanými sedadly s třístupňovým vyhříváním a možností masáže zad, elektrickými záclonkami pro cestující na zadních sedadlech, couvací kamerou nebo elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky.
Foto: General Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?