Zákazníci, kteří chtěli model Suzuki Grand Vitara, poháněný dieselovým motorem, byli až dosud nuceni zvolit pětidveřovou verzi. Od dubna letošního roku je nově možno pořídit s dieselovým agregátem také třídveřovou verzi.
Narozdíl od svého sourozence s třídveřovou karoserií a benzinovým motorem, který je vpodstatě určen pro provoz na silnicích či v lehkém terénu, nová Grand Vitara 1.9 DDiS používá pohon a manuální převodovku stejnou, jako u pětidveřové verze, a nabízí permanentní pohon všech kol, uzávěrku mezinápravového diferenciálu a také redukci, která zajistí ty skutečné a výjimečné jízdní vlastnosti v terénu, jak se na off-road sluší a patří. Vůz tak elegantně zvládne i obtížné podmínky, například jízdu v bahně, a to i proto, že přepínání mezi čtyřmi jízdními režimy je snadno dostupné pomocí otočného ovladače na přístrojové desce.
Výkon dieselového motoru, vybaveného mezichladičem stlačeného vzduchu a přeplňováním, je 129 koní, a maximální točivý moment 300 Nm je dosahován ve 2000 otáčkách za minutu. Motor, dodávaný Renaultem, tak zajišťuje dostatek výkonu a točivého momentu jak pro jízdu na silnici, tak v terénu. Přesto není výkon vykoupen vysokou spotřebou paliva - třídveřová verze Grand Vitara 1.9 DDiS má kombinovanou spotřebu 6,1 l/100km a produkuje 195 g oxidu uhličitého na kilometr.
Stejně jako u ostatních verzí Grand Vitara je standardně dodávána rozsáhlá výbava, která zahrnuje klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, integrované rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, tónovaná skla, nastavitelný volant, sklopné zadní sedačky, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, litá kola a přední mlhovky. Bezpečnostní výbava zahrnuje přední, boční a hlavové airbagy.
Díky unikátnímu monokoku z lehkého materiálu, kombinovanému s tuhým integrovaným žebřinovým rámem, dosahuje tuhost úrovně těch nejlepší off-roadů. Oproti nenápadné eleganci pětidveřového modelu je třídveřová verze svalnatější a dává více na odiv svou sportovní náturu. Relativně dlouhý rozvor zajišťuje dostatek místa v kabině s prostorem pro nahy vepředu i vzadu zcela srovnatelným s vozy vyššího segmentu.
Třídveřová Grand Vitara 1.9 DDiS tak rozšiřuje nabídku tohoto modelu, ve které již jsou třídveřové benzinové motorizace 1,6 VVT a 1,6 VVT+ s manuální převodovkou a pětidveřové verze - benzinová 2,0 16v s manuální a automatickou převodovkou a dieselová 1.9 DDiS a pětistupňovým manuálem.
Foto: Suzuki
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.