Zákazníci, kteří chtěli model Suzuki Grand Vitara, poháněný dieselovým motorem, byli až dosud nuceni zvolit pětidveřovou verzi. Od dubna letošního roku je nově možno pořídit s dieselovým agregátem také třídveřovou verzi.
Narozdíl od svého sourozence s třídveřovou karoserií a benzinovým motorem, který je vpodstatě určen pro provoz na silnicích či v lehkém terénu, nová Grand Vitara 1.9 DDiS používá pohon a manuální převodovku stejnou, jako u pětidveřové verze, a nabízí permanentní pohon všech kol, uzávěrku mezinápravového diferenciálu a také redukci, která zajistí ty skutečné a výjimečné jízdní vlastnosti v terénu, jak se na off-road sluší a patří. Vůz tak elegantně zvládne i obtížné podmínky, například jízdu v bahně, a to i proto, že přepínání mezi čtyřmi jízdními režimy je snadno dostupné pomocí otočného ovladače na přístrojové desce.
Výkon dieselového motoru, vybaveného mezichladičem stlačeného vzduchu a přeplňováním, je 129 koní, a maximální točivý moment 300 Nm je dosahován ve 2000 otáčkách za minutu. Motor, dodávaný Renaultem, tak zajišťuje dostatek výkonu a točivého momentu jak pro jízdu na silnici, tak v terénu. Přesto není výkon vykoupen vysokou spotřebou paliva - třídveřová verze Grand Vitara 1.9 DDiS má kombinovanou spotřebu 6,1 l/100km a produkuje 195 g oxidu uhličitého na kilometr.
Stejně jako u ostatních verzí Grand Vitara je standardně dodávána rozsáhlá výbava, která zahrnuje klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, integrované rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, tónovaná skla, nastavitelný volant, sklopné zadní sedačky, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, litá kola a přední mlhovky. Bezpečnostní výbava zahrnuje přední, boční a hlavové airbagy.
Díky unikátnímu monokoku z lehkého materiálu, kombinovanému s tuhým integrovaným žebřinovým rámem, dosahuje tuhost úrovně těch nejlepší off-roadů. Oproti nenápadné eleganci pětidveřového modelu je třídveřová verze svalnatější a dává více na odiv svou sportovní náturu. Relativně dlouhý rozvor zajišťuje dostatek místa v kabině s prostorem pro nahy vepředu i vzadu zcela srovnatelným s vozy vyššího segmentu.
Třídveřová Grand Vitara 1.9 DDiS tak rozšiřuje nabídku tohoto modelu, ve které již jsou třídveřové benzinové motorizace 1,6 VVT a 1,6 VVT+ s manuální převodovkou a pětidveřové verze - benzinová 2,0 16v s manuální a automatickou převodovkou a dieselová 1.9 DDiS a pětistupňovým manuálem.
Foto: Suzuki
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.