Suzuki Grand Vitara i s dieselovým motorem

Grand Vitara
Grand Vitara, foto: Suzuki
Jan Fiala 1. dubna 2007 09:30
Sdílej:

Zákazníci, kteří chtěli model Suzuki Grand Vitara, poháněný dieselovým motorem, byli až dosud nuceni zvolit pětidveřovou verzi. Od dubna letošního roku je nově možno pořídit s dieselovým agregátem také třídveřovou verzi.

Narozdíl od svého sourozence s třídveřovou karoserií a benzinovým motorem, který je vpodstatě určen pro provoz na silnicích či v lehkém terénu, nová Grand Vitara 1.9 DDiS používá pohon a manuální převodovku stejnou, jako u pětidveřové verze, a nabízí permanentní pohon všech kol, uzávěrku mezinápravového diferenciálu a také redukci, která zajistí ty skutečné a výjimečné jízdní vlastnosti v terénu, jak se na off-road sluší a patří. Vůz tak elegantně zvládne i obtížné podmínky, například jízdu v bahně,  a to i proto, že přepínání mezi čtyřmi jízdními režimy je snadno dostupné pomocí otočného ovladače na přístrojové desce.

Výkon dieselového motoru, vybaveného mezichladičem stlačeného vzduchu a přeplňováním, je 129 koní, a maximální točivý moment 300 Nm je dosahován ve 2000 otáčkách za minutu. Motor, dodávaný Renaultem, tak zajišťuje dostatek výkonu a točivého momentu jak pro jízdu na silnici, tak v terénu. Přesto není výkon vykoupen vysokou spotřebou paliva - třídveřová verze Grand Vitara 1.9 DDiS má kombinovanou spotřebu 6,1 l/100km a produkuje 195 g oxidu uhličitého na kilometr.

Stejně jako u ostatních verzí Grand Vitara je standardně dodávána rozsáhlá výbava, která zahrnuje klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, integrované rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, tónovaná skla, nastavitelný volant, sklopné zadní sedačky, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, litá kola a přední mlhovky. Bezpečnostní výbava zahrnuje přední, boční a hlavové airbagy.

Díky unikátnímu monokoku z lehkého materiálu, kombinovanému s tuhým integrovaným žebřinovým rámem, dosahuje tuhost úrovně těch nejlepší off-roadů. Oproti nenápadné eleganci pětidveřového modelu je třídveřová verze svalnatější a dává více na odiv svou sportovní náturu. Relativně dlouhý rozvor zajišťuje dostatek místa v kabině s prostorem pro nahy vepředu i vzadu zcela srovnatelným s vozy vyššího segmentu.

Třídveřová Grand Vitara 1.9 DDiS tak rozšiřuje nabídku tohoto modelu, ve které již jsou třídveřové benzinové motorizace 1,6 VVT a 1,6 VVT+ s manuální převodovkou a pětidveřové verze - benzinová 2,0 16v s manuální a automatickou převodovkou a dieselová 1.9 DDiS a pětistupňovým manuálem.

Foto: Suzuki

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.