V červenci letošního roku se dostane do prodeje druhá generace terénního SUV Toyota, model Highlander. Tato verze však nebude poháněna jen benzinovým šestiválcem o objemu 3,5 litru, ale také hybridním pohonem.
O dva měsíce později po začátku prodeje klasické benzinové verzi Toyoty Highlander bude svého sourozence následovat také hybridní model. Zcela nový Highlander Hybrid se tak k prodejcům dostane v září letošního roku. Bude nabízen ve dvou úrovních výbavy, a to Base a Limited . Všechny modely Toyota Highlander hybrid budou vybaveny pokročilým systémem kontroly stability Toyota VDIM. Tento systém v sobě zahrnuje: - ineligentní stálý pohon všech kol 4WD-i - elektronicky řízené brzdy a plynový pedál - elektronicky ovládané aktivní řízení
Pokročilý pohonný systém Toyoty Highlander Hybrib, nazvaný Hybrid Synergy Drive, prošel pro použití v novém modelu rozsáhlými úpravami a byl v mnohém vylepšen. Poskytuje tak nyní vyšší výkon i lepší ekonomiku provozuy. Nový Highlander je o zhruba 225 kilogramů těžší než jeho předchůdce a znatelně narostl ve všech směrech. Karoserie i podvozek byly výrazně zesíleny a jsou nyní robustnější a odolnější. To vše proto, aby vůz získla ve své třídě to nejlepší hodnocení v nárazových testech. Inženýrům Toyoty se však podařilo vyvážit robustnější stavbu vozu lepším výkonem pohonné jednotky. Nejenže se podařilo zvýšit její výkon až na 270 koní, což je mimochodem výkon stejný, jakým se pyšní klasický benzinový model, ale také se povedlo udržet působivou ekonomiku provozu modelu Highlander Hybrid. Vůz v městském režimu provozu spotřebuje průměrně 7,6 litru benzinu na 100km, na dálnici pak spotřeba stoupne na 8,7 l/100km. Pro takto těžký a velký vůz SUV jde o hodnoty vskutku zajímavé.
Také Highlander Hybrid podobně rozsáhlou standardní výbavou, jakou se pyšní benzinová verze, ať již jde o variabilní systém sedaček, klimatizaci či DVD přehrávač s výklopnou obrazovkou, integrovanou do střechy. Pro oba stupně výbavy modelu Highlander Hybrid budou standardem devaetnáctipalcová litá kola. Předběžné specifikace Toyota Highlander Hybrid
Pohon Motor V6 Hybrid o objemu 3,3 litru a výkonu 270 koní Maximální točivý moment není pro hybridní model uváděn Automatická převodovka s plynule proměnným převodem ECVT Inteligentní pohon všech kol 4WD-i
Rozměry: Délka 4785 mm šířka 1910 mm Výška 1760 mm Rozvor 2789 mm Světlá výška 185 mm Kola o průměru 19 palců
Foto: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.