Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě s řadou nových výbavových prvků, které v daném segmentu nejsou obvyklé.
České zastoupení automobilky Škoda Auto pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First Edition, obsahující nejdůležitější novinky modernizovaného provedení.
Doporučená prodejní cena obou vozů startuje shodně na částce 599 900 Kč včetně DPH a k zákazníkům by se měly dostat již v prvním kvartálu roku 2024.
Výbava vozů ve verzi First Edition přináší zcela nová 17palcová kola Kajam Aero, Matrix-LED přední světlomety, virtuální pedál, virtuální kokpit, paket city plus (parkovací kamera vzadu, parkovací senzory vpředu a vzadu, KESSY s alarmem, volba jízdního režimu) a asistovanou jízdu 1.5+, která v sobě zahrnuje hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat nebo adaptivní vedení v jízdním pruhu.
Vůz na první pohled poznáte díky speciální plaketce First Edition na předních blatnících. Exkluzivita modelu Škoda Kamiq ve verzi First Edition je navíc umocněna černě lakovanou střechou včetně A-sloupků a černě lakovanými kryty zpětných zrcátek.
Doporučená prodejní cena vozů Škoda Scala First Edition a Škoda Kamiq First Edition začíná shodně na 599 900 Kč včetně DPH s motorizací 1.0 TSI/85 kW a manuální převodovkou, na 639 900 Kč včetně DPH se stejným motorem v kombinaci s předovkou DSG a na 679 900 Kč včetně DPH ve vrcholné motorizaci 1.5 TSI/110 kW DSG. Pro oba modely je připravena i výbava na přání, která zahrnuje například 18palcová kola Fornax, panoramatickou střechu, navigaci, vyhřívané čelní sklo a další prvky.
Modernizace obou modelů se dotkla vzhledu i techniky. Poprvé jsou pro tyto modely k dispozici Matrix-LED přední světlomety stejně jako virtuální pedál ve spojení s elektricky ovládanými pátými dveřmi.
Řada použitých asistenčních systémů se běžně spojuje spíše s vozy vyšších tříd. Ve standardní výbavě obou modelů jsou například Front Assist s prediktivní ochranou chodců, asistent udržování jízdního pruhu a rozpoznávání dopravních značek. V případě nehody chrání posádku až devět airbagů. Inteligentní zadní parkovací senzory dokážou vůz při hrozící kolizi s překážkou automaticky zastavit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?