Na bruselském autosalonu představí Dacia zcela nový výbavový stupeň Extreme modelu Spring, který otevírá novou úroveň outdooru modelů Dacia. Tento stupeň výbavy nakonec doplní další tři modely značky (Sandero Stepway, Duster a Jogger). Spring Extreme je nyní k dispozici ve zcela nové břidlicově modré barvě a s řadou exkluzivních designových prvků
Výbava Extreme
Exteriér:- Měděně lakované prvky na střešních lištách, krytech zrcátek, středech kol, logu Dacia na dveřích zavazadlového prostoru a pod světlomety vpředu- Polep s topografickým vzorem na předních a zadních dveřích, odkaz na charakteristický šnorchl mezi dveřmi a předními blatníky- Chrániče dveřních prahů s topografickým vzorem
Interiér:- Přední gumové rohože s topografickým vzorem- Měděně lakované prvky na výplních předních dveří, okolí výdechů klimatizace, okolí displeje- Měděné prošívání sedadel- Znak Dacia Link na předních sedadlech
Nový motor:
S uvedením výbavového stupně Spring Extreme představuje Dacia také novou motorizaci ELECTRIC 65 (65 k/48 kW). Tento nový motor, který je k dispozici pouze pro Spring Extreme, v kombinaci s novým reduktorem, který snižuje otáčky motoru a přenáší točivý moment na kola, zajišťuje lepší zrychlení a akceleraci pro všestrannější využití. S touto novou motorizací ELECTRIC 65 má Spring Extreme dojezd 220 km ve smíšeném cyklu WLTP (a 305 km v městském cyklu WLTP). Motor ELECTRIC 45 (45 k/33 kW) zůstává spojen s užitkovou verzí Spring Cargo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.