Edice MINI Untamed nyní zvýrazňuje stylový charakter MINI Cooper SE Countryman ALL4 novým lakem Nanuq White. Prostorný plug-in hybridní vůz inteligentně kombinuje dva druhy pohonu s pohonem všech kol a poskytuje vyvážený poměr mezi potěšením z jízdy a udržitelností.
Exkluzivní design a prvky výbavy dělají z největšího a nejvšestrannějšího modelu britské prémiové značky dokonalého společníka pro spontánní výlety za hranice městské mobility. Od listopadu 2022 bude edice MINI Untamed zdůrazňovat robustní charakter MINI Cooper SE Countryman ALL4 novým bílým lakem Nanuq White.
Dva druhy pohonu s celkovým výkonem 162 kW/220 k poskytují sportovní zábavu při jízdě na silnici i mimo ni. Přední kola pohání zážehový 3válec o výkonu 92 kW/125 k a zadní kola roztáčí elektromotor o výkonu 70 kW/95 k. MINI Cooper SE Countryman ALL4 (kombinovaná spotřeba paliva: 2,1–1,7 l/100 km podle WLTP, kombinovaná spotřeba elektřiny: 15,5–14,8 kWh/100 km podle WLTP, kombinované emise CO2: 47–39 g/km podle WLTP) vyniká maximální trakcí a jízdní stabilitou i mimo zpevněné cesty. Dojezd čistě na elektřinu 51 kilometrů.
Speciální edice zdůrazňuje robustní design MINI Cooper SE Countryman ALL4 novým bílým lakem Nanuq White a současně podtrhuje jeho sportovní charakter. Stejná barva je použita také na centrálním otvoru spodního nárazníku, který současně připomíná ochranný prvek podvozku. Nechybí ale ani na vzduchových clonách předního nárazníku, na prazích, vnitřních plochách světlometů a ve spodní části zadního nárazníku.
Kontrastní grafické prvky v matném provedení Frozen Blue Stone dodávají této edici její charakteristický vzhled. V této barvě jsou lakovány čtyři diagonální pruhy ve spodní části každých dveří a také boční ozdoby. Grafický vzor inspirovaný horskou krajinou ve stejné barvě se objevuje na bočních ozdobách, a pak také na prahových lištách, na nichž je nápis označení edice. Název „UNTAMED“ je umístěné také na zadních bočních oknech.
V interiéru zdobí charakteristická grafika horské krajiny vnější části opěradel předních sedadel a také na barvou Frozen Bluestone podsvíceném obložení interiéru. Při delších cestách se po setmění objeví další efekt na přístrojové desce: rozsvítí se zde nápis „UNTAMED“. Od listopadu 2022 jsou navíc připravené další dva prvky, které zvýrazní interiér: volitelně dodávaná panoramatická skleněná střecha a možnost objednání HiFi reproduktorů od společnosti Harman Kardon.
Kromě sportovního volantu čalouněného kůží Nappa a doplněného označením edice na spodním rameni vyniká edice Untamed také bohatou výbavou. Kromě LED světlometů s rozšířenými funkcemi, jízdních režimů MINI Driving Modes či výbavy Connected Media je nyní součástí standardní dodávky také MINI Driving Assistant, který zahrnuje mnoho funkcí zvyšujících komfort a bezpečnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.