CUPRA rozšiřuje nabídku „Krále Leonů“ novými motory. Zákazníci se tak mohou těšit na ještě výhodnější poměr cena/výkon a vyšší úroveň sofistikovanosti. Karosářské varianty 5D a Sportstourer je možné poprvé objednávat ve spojení se zážehovými motory 1.5 TSI 110 kW s manuální 6st. převodovkou nebo mild-hybridním 1.5 eTSI 110 kW DSG a 2.0 TSI 140 kW DSG (bude dostupná později).
„CUPRA Leon je již dnes králem silnic, ale jako vždy ve vývoji tohoto modelu pokračujeme, abychom mohli zákazníkům nabízet nejširší možný výběr, který jim poskytne maximální možnosti individualizace. Tento krok nám současně umožní zvýšit prodejní cíle,“ řekl Kai Vogler, člen představenstva odpovědný za prodej a marketing značky CUPRA. „Po představení těchto motorů je naší ambicí dosáhnout s modelem CUPRA Leon stejně velkého úspěchu jako s modelem Formentor.“
Novinky v rodině CUPRA Leon se neomezují pouze na škálu nabízených motorů. S větším počtem pohonných jednotek byla optimalizována také úroveň výbavy. Nově je nabídka rozdělena do výbavových linií CUPRA, kde budou nabízeny motorizace s výkonem do 190 koní a výše stojí výbavová linie CUPRA VZ s motorizacemi poskytující výkon nad 190 koní.
Sériová výbava modelu CUPRA Leon s novými motorizacemi bude zahrnovat přední Full-LED světlomety, specifické CUPRA nárazníky, zadní difuzor v barvě karoserie a 18“ kola z lehké slitiny ve stříbrném odstínu.
V interiéru bude mít CUPRA Leon vyhřívaná sportovní sedadla CUPRA Sharp čalouněná tkaninou. Na přání si mohou zákazníci místo nich objednat skořepinová sedadla CUPRA čalouněná kůží, kterou doplní obšitá přístrojová deska. A to vše s výběrem barev modrá Petrol nebo černá Soul.
Samozřejmostí pro modelovou řadu CUPRA Leon je nejvyspělejší úroveň konektivity, která je standardně dostupná prostřednictvím rozhraní CUPRA CONNECT a Full Link s bezdrátovým připojením aplikací Apple CarPlay a Android Auto. Ovládání systémů usnadní centrální infotainment s 10“ nebo 12“ obrazovkou s vysokým rozlišením a hlasovým ovládáním v hovorovém jazyce.
Exkluzivní nabídka designových a zvýhodněných výbavových paketůPro ještě vyšší míru sofistikovanosti a individualizace vozů jsou pro zákazníky k dispozici designové pakety s exkluzivní výbavou v podobě 18“ kol z lehkých slitin v odstínu mědi, prodloužený střešní spojler lakovaný v odstínu černé Midnight a vnější aerodynamické prahové lišty v odstínu Dark Aluminium (pouze 2.0 TSI 140 kW). Uvnitř dotváří zvýšený estetický dojem sportovní pedály z tmavého broušeného hliníku a černá látka čalounění stropu.
Akční pakety Technology, dostupné pro nové motorizace obou karosářských verzí, ještě dále posouvají vynikající poměr cena/výkon nových variant v nabídce modelové řady CUPRA Leon. Balíček výbavy kombinuje sofistikované prvky jako top ambientní osvětlení v celé šíři přístrojové desky s důmyslně integrovanými bezpečnostními systémy a vyspělé komfortní prvky v podobě navigačního systému s 12“ obrazovkou a rozšířenými službami CUPRA CONNECT. To vše s atraktivním zvýhodněním 17 900 Kč.
Základní cena modelu CUPRA Leon 5D začíná na 779 900 Kč, verze Sportstourer startuje na 799 900 Kč s 1.5 TSI 110 kW a manuální převodovkou. Varianta Sportstourer bude dostupná později.
První vozy budou u prodejců již v říjnu 2022.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.