Automobika Land Rover představila prodloužené provedení své reinkarnové legendy v podobě Defendera s označením 130. Oproti dřívějším dobrým mravům však ono oznámení 130 již neznámá délku rozvoru v palcích.
Rozměry
Poměrně překvapivě má nový prodloužený "Defík" schodný rozvor (3022 mm) s menších modelem Defender 110, ze kterého vychází. To co se změnilo, tím je prodloužený zadní převis. Defender 130 v zadních partiích narostl o 340 mm, čímž se jeho celková délka protáhla na obřích 5358 mm.
Nově vzniklý prostor umožnil konstruktérům instalovat třetí řadu sedadel. Ta zcela neobvykle poskytne prostr až pro trojci pasažérů. Každé ze sedadel ve třetí řadě je vyhřívané a nad hlavou mají cestující své vlastní střešní okno. Bohužel třetí řada sedadel ubrala velkou část prostoru pro zavazadla. Výchozí Defender 110 nabízí v základním uspořádání ohromných 960 litrů objemu, Defender 130 pak pouze 389 litrů v osmimístném uspořádání. Po sklopení třetí a druhé řady sedadel se lze dostat na 1232 a 2291 litrů. Avšak je možné objednat Defender 130 pouze v pětimístné verzi, která nabízí bezkonkurenčních 1329 litrů objemu pro zavazadla, který lze při jízdě ve dvou zvětšit až na 2516 litrů.
Pouze šestiválce
Pro Land Rover Defender 130 je možné zvolit čtveřici motorů. Dva zážehové a dva vznětové. Ve všech případech se jedná o přeplňované třílitrové šestiválece. Zážehové jsou k dispozici s výkony 300 koní s točivým momentem 470 N.m. a 400 koní s točivým momentem 650 N.m. Vznětové motory lze objednat ve verzích o výkonu 250 koní s točivým momentem 600 N.m., nebo 300 koní s točivým momentem 650 N.m. Do budoucna možná přibude i motor V8.
Přes 2 miliony
České ceny nového Land Roveru Defenderu 130 zatím nebyly stanoveny. Můžeme ale vycházet z ceny na domácím trhu, kde "Stotřicítka" začíná na částce 73.895 liber (asi 2,14 milionů Kč).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?