Nový Land Rover Defender 130, až osm míst a obří zavazadlový prostor

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 4. června 2022, 15:07 Google+

Automobika Land Rover představila prodloužené provedení své reinkarnové legendy v podobě Defendera s označením 130. Oproti dřívějším dobrým mravům však ono oznámení 130 již neznámá délku rozvoru v palcích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130 | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Rozměry

Poměrně překvapivě má nový prodloužený "Defík" schodný rozvor (3022 mm) s menších modelem Defender 110, ze kterého vychází. To co se změnilo, tím je prodloužený zadní převis. Defender 130 v zadních partiích narostl o 340 mm, čímž se jeho celková délka protáhla na obřích 5358 mm.

Nově vzniklý prostor umožnil konstruktérům instalovat třetí řadu sedadel. Ta zcela neobvykle poskytne prostr až pro trojci pasažérů. Každé ze sedadel ve třetí řadě je vyhřívané a nad hlavou mají cestující své vlastní střešní okno. Bohužel třetí řada sedadel ubrala velkou část prostoru pro zavazadla. Výchozí Defender 110 nabízí v základním uspořádání ohromných 960 litrů objemu, Defender 130 pak pouze 389 litrů v osmimístném uspořádání. Po sklopení třetí a druhé řady sedadel se lze dostat na 1232 a 2291 litrů. Avšak je možné objednat Defender 130 pouze v pětimístné verzi, která nabízí bezkonkurenčních 1329 litrů objemu pro zavazadla, který lze při jízdě ve dvou zvětšit až na 2516 litrů.

img-responsive

Land Rover Defender 130 | foto: Land Rover

img-responsive

Land Rover Defender 130 | foto: Land Rover

Pouze šestiválce

Pro Land Rover Defender 130 je možné zvolit čtveřici motorů. Dva zážehové a dva vznětové. Ve všech případech se jedná o přeplňované třílitrové šestiválece. Zážehové jsou k dispozici s výkony 300 koní s točivým momentem 470 N.m. a 400 koní s točivým momentem 650 N.m. Vznětové motory lze objednat ve verzích o výkonu 250 koní s točivým momentem 600 N.m., nebo 300 koní s točivým momentem 650 N.m. Do budoucna možná přibude i motor V8.

Přes 2 miliony

České ceny nového Land Roveru Defenderu 130 zatím nebyly stanoveny. Můžeme ale vycházet z ceny na domácím trhu, kde "Stotřicítka" začíná na částce 73.895 liber (asi 2,14 milionů Kč).

Vytisknout

Diskuze: Nový Land Rover Defender 130, až osm míst a obří zavazadlový prostor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Huracán EVO

Lamborghini nevěří bateriím, hledá jinou cestu a zní to slibně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud