Počet nabízených ojetých aut v autobazarech a inzerci v zemích Visegrádu v dubnu klesl proti předchozímu měsíci o 42.000 na 403.000 vozů. Meziročně na trhu ubylo 62.000 aut. Cena nabízených aut stoupla proti loňsku až o třetinu. Vyplývá to podle sdělení ČTK ze statistik skupiny Aures Holdings.
Ve srovnání s dubnem loňského roku se mediánová cena prodávaných ojetých vozů v Česku podle nich zvýšila o 26 procent na 189.000 korun. V Polsku vzrostla o pětinu, v Maďarsku téměř o třetinu a na Slovensku o 14 procent.
"Poptávka po ojetinách je v současné době enormní. Časy, kdy si lidé mohli vybírat z několika modelů nových rodinných aut, jejichž cena výrazně nepřevyšovala 300.000 korun jsou pryč. Například Škoda Rapid, která jako nová stála okolo 350.000 korun se dnes jako čtyřletá ojetina prodává za 300.000 Kč," uvedl výkonný ředitel autocenter AAA Auto Luboš Vorlík.
Nedostatek nových aut podle něj vyšponoval ceny na úroveň, která už je pro mnoho lidí nepřijatelná a zákazníkům tak nezbývá, než hledat mezi auty z druhé ruky, dodal Vorlík.
Nejčastěji nabízenou značkou na českém trhu byla v dubnu Škoda s 22.916 vozy různých modelů. Následoval Volkswagen s 13.646 auty a třetí místo obsadil Ford se 6927 nabízenými ojetinami. V první pětce se umístily i luxusní značky BMW (5687) a Audi (4345). Stáří nabízených aut bylo nejčastěji kolem deseti let.
Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 154.000 km. V nabídce bylo v dubnu 586 vozů s hybridním pohonem, což je o 85 více než loni a 297 čistých elektromobilů, kterých za rok přibylo 81 kusů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.