Počet nabízených ojetých aut v autobazarech a inzerci v zemích Visegrádu v dubnu klesl proti předchozímu měsíci o 42.000 na 403.000 vozů. Meziročně na trhu ubylo 62.000 aut. Cena nabízených aut stoupla proti loňsku až o třetinu. Vyplývá to podle sdělení ČTK ze statistik skupiny Aures Holdings.
Ve srovnání s dubnem loňského roku se mediánová cena prodávaných ojetých vozů v Česku podle nich zvýšila o 26 procent na 189.000 korun. V Polsku vzrostla o pětinu, v Maďarsku téměř o třetinu a na Slovensku o 14 procent.
"Poptávka po ojetinách je v současné době enormní. Časy, kdy si lidé mohli vybírat z několika modelů nových rodinných aut, jejichž cena výrazně nepřevyšovala 300.000 korun jsou pryč. Například Škoda Rapid, která jako nová stála okolo 350.000 korun se dnes jako čtyřletá ojetina prodává za 300.000 Kč," uvedl výkonný ředitel autocenter AAA Auto Luboš Vorlík.
Nedostatek nových aut podle něj vyšponoval ceny na úroveň, která už je pro mnoho lidí nepřijatelná a zákazníkům tak nezbývá, než hledat mezi auty z druhé ruky, dodal Vorlík.
Nejčastěji nabízenou značkou na českém trhu byla v dubnu Škoda s 22.916 vozy různých modelů. Následoval Volkswagen s 13.646 auty a třetí místo obsadil Ford se 6927 nabízenými ojetinami. V první pětce se umístily i luxusní značky BMW (5687) a Audi (4345). Stáří nabízených aut bylo nejčastěji kolem deseti let.
Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval hodnotu 154.000 km. V nabídce bylo v dubnu 586 vozů s hybridním pohonem, což je o 85 více než loni a 297 čistých elektromobilů, kterých za rok přibylo 81 kusů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?