Letos v létě představí Lexus vylepšení svého kompaktního modelu UX z kategorie prémiových SUV. Přinese širší nabídku stylových prvků, modernizované technologie multimédií a konektivity a novou výbavovou linii ve sportovním duchu s označením F SPORT Design. Změny se budou týkat hybridního elektrického UX 250h s autonomním dobíjením i čistě benzínového provedení UX 200.
Model UX, který je na trhu od roku 2019, představuje stylový a všestranný městský crossover. Vůz postavený na globální podvozkové platformě Lexus GA-C využívá výhody nízkého těžiště a velmi tuhé karoserie, které se promítají do skvělých jízdních vlastností. Hybridní varianta SUV s označením UX 250h dále na přání nabízí elektronicky řízený pohon všech kol Lexus „4x4 E-FOUR“.
Nové multimediální systémyModernizované UX přináší zcela nový multimediální systém Lexus MM21 s rychlejší odezvou, intuitivnějším uživatelským ovládáním a vylepšenými funkcemi. V závislosti na výbavové linii najdeme v kabině buďto 8 nebo 12" dotykový displej, který nahrazuje dosavadní ovládání pomocí trackpadu. Nové displeje se na přístrojové desce posunuly o 143 mm blíže k řidiči kvůli snazšímu dosahu. Displeje se pyšní ostřejší grafikou – v případě 12" obrazovky ve vysokém rozlišení. Výrazný nárůst výpočetního výkonu se odrazil v rychlejší odezvě. Standardem je cloudová navigace s trvalým připojením, zpřístupňující dopravní informace v reálném čase pro snazší plánování tras. Systém s 12" displejem je standardně vybaven vestavěnou navigací, a umožňuje tak fungování i v oblastech bez cloudového připojení.
Nový systém rozpoznávání hlasu obsahuje volbu k aktivaci palubního asistenta „Hey Lexus“. Uživatel tak může snadno používat hlasové příkazy k volání, ovládání audiosystému či klimatizace a vyhledávání na síti. Podporuje připojení k informacím z cloudu a umožňuje tak dotazovat se např. na ceny paliva v okolí nebo zjišťovat další informace podle aktuální polohy. Asistent je naprogramován tak, aby rozuměl přirozenému jazyku a lépe rozpoznával příkazy s ruchy na pozadí – bez nutnosti ztlumit audiosystém, kdy mikrofony automaticky rozpoznají, že řidič nebo spolujezdec právě hovoří. Standardem je podpora chytrých telefonů prostřednictvím Apple CarPlay (bezdrátově) nebo Android Auto (přes kabelové připojení). Velmi praktické jsou on-line aktualizace multimediálního systému (OTA) přes palubní komunikační modul DCM. Možnosti konektivity zahrnují port typu USB-A ve schránce středového panelu pro přehrávání zdrojů zvuku ve vysokém rozlišení, jakož i dva porty typu USB-C pro nabíjení mobilních zařízení. Multimediální systém umožňuje ukládat osobní profily až tří uživatelů včetně vlastních nastavení multimédií, audiosystému a navigace.Na středovém panelu, kde se dříve nacházel trackpad multimédií, nyní najdeme ovladače vyhřívání předních sedadel; není-li funkce vyhřívání ve výbavě, je zde praktická schránka na drobnosti. Součástí středového panelu je i osvětlená přihrádka před ovládáním klimatizace s místem pro velký chytrý telefon.V tradičním duchu pohostinnosti Omotenashi, kterým je značka Lexus proslulá, mohou majitelé přes mobilní aplikaci Lexus Link na dálku zamykat a odemykat dveře vozidla nebo si nastavit klimatizaci, a dosáhnout tak optimální teploty v kabině ještě před vyjetím.
Nová výbavová linie F SPORT Design Rozšířením modelové řady UX je provedení F SPORT Design, které zpřístupňuje výrazné stylistické prvky F SPORT většímu spektru zájemců. Vnější vzhled vylepšuje vřetenovitá maska F SPORT, do jejíhož černého rastru se promítl typický motiv písmene „L“, zatímco orámování ve spodní části je chromové ke zdůraznění přikrčeného postoje vozu. Tentýž vzor se opakuje u zvětšených rámečků kolem mlhových světel a zdrojů pro přisvěcování do zatáček v předním nárazníku F SPORT, kde zaujme kontrastní chromové lemování ve tvaru písmene L. Specifickým provedením F SPORT zaujme i zadní nárazník s uhlově černým střešním spoilerem a ozdobnými lištami kolem sdružených světel. 18" desetipaprsková kola F SPORT z lehkých slitin používají tmavou metalickou úpravu. Z dalších standardních prvků výbavy F SPORT Design jmenujme čalounění sedadel umělou kůží, vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou automatickou klimatizaci se systémem čištění vzduchu Lexus Nanoe X, couvací kameru, automatické stěrače, LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, chromové střešní ližiny, černé lemy kolem podběhů kol a specifické značky Lexus F.
UX F SPORTModernizované provedení UX F SPORT s adaptivním odpružením AVS standardně používá sportovní vzpěry vpředu i vzadu ve prospěch ostřejšího handlingu, rychlejších reakcí podvozku a hladké jízdy na všech površích. Systém řízení AVS byl upraven tak, aby podle potřeby hladce přepínal na vysokou tlumicí sílu k potlačení náhlých změn v chování vozidla. Odladěním systému se rovněž podařilo omezit vibrace ve středním až vysokém frekvenčním pásmu.K vylepšení citlivosti řízení napomohlo nové tuhé spojení mezi horním upevněním převodky řízení a prvkem zavěšení. Síla tlumičů byla přiměřeně upravena v souladu s nárůstem tuhosti ve prospěch optimálních jízdních schopností.
Tuhost karoserieVylepšení modelového provedení 2022 zahrnují opatření k dalšímu zvýšení tuhosti karoserie pomocí dodatečných bodových svárů u spodní hrany otevřené části podélného nosníku a spodního zadního panelu; dále je použita tužší ocel u výztuhy zadních dveří.
Nabídka odstínů karoseriePro UX je k dispozici nový barevný odstín Sonic Platinum. Tato speciální povrchová úprava je postavena na vyspělé ultrazvukové technologii lakování Lexus, kde vrstva o tloušťce pouhých několik mikrometrů rovnoměrně shlukuje jemné třpytivé vločky kovu. Výsledným efektem je mimořádný lesk a hlubší stínování po celé karoserii vozidla.
V rámci modernizace se představuje širší škála dvoubarevných verzí se šesti odstíny v kombinaci s kontrastní černou střechou u provedení F SPORT a F SPORT Design.
Nabídka čalounění kabiny ve všech verzích UX (s výjimkou F SPORT) zahrnuje novou barevnou variantu ‚lískový ořech‘ (pro látku i umělou a pravou kůži). Čalounění perforovanou kůží zaujme svěžím vzhledem s novým vzorem prošívání Kagome, inspirovaným tradiční japonskou vazbou pletených košů. U čalounění umělou kůží se nově používají tradiční japonské vzory ‚sashiko‘.
Bezpečnostní systém Lexus Safety System+ 2.5 Přepracovaný systém Lexus Safety System+ 2.5 pro Lexus UX přináší vylepšený výkon předkolizního bezpečnostního systému, nyní s asistentem pro odbočování na křižovatkách pro bezpečnější projíždění křižovatek oběma směry. Dále nouzový asistent řízení, zlepšující reakce systému řízení i jízdní stabilitu při úhybných manévrech bez opuštění jízdního pruhu. Dynamický tempomat řízený radarem je vybaven funkcí snižování rychlosti v zatáčkách, která automaticky reguluje rychlost vozidla v závislosti na poloměru zatáčky.
Hospodárné pohonyNabídka pohonných ústrojí pro model UX se nemění. UX 250h se pyšní vynikající hospodárností a kultivovaným jízdním projevem hybridní elektrické technologie Lexus čtvrté generace. Systém 2,0 litru dosahuje nejvyššího výkonu 184 k/135 kW. K pohonu verze UX 200 slouží benzínový čtyřválec 2,0 litru, který je prakticky totožný s jednotkou používanou hybridním modelem. Zážehový agregát zaujme mimořádnou termodynamickou účinností 40 %, díky níž vůz vykazuje nízkou spotřebu paliva i emise CO2.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?