Maserati GranTurismo Folgore, elektrický trojzubec s 1200 koňmi

Maserati GranTurismo Folgore
Maserati GranTurismo Folgore, foto: Maserati
Petr Boháč , AutoRoad.cz 16. dubna 2022 15:27
Sdílej:

Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů během zahajovacího závodu Formule E představil svůj nový, plně elektrický model, Maserati GranTurismo Folgore.

Při předpremiéře bylo nové GT pokryto "maskovací" modrou fólií s trojzubcem. Maskovací je v uvozovkách, jelikož tenký film jen stěží zamaskoval design elektrického kupé. Zcela zřetelné jsou proporce vozu s dlouhou kapotou a širokými lemy zadních blatníků. Všimnout si lze též předních světlometů podobných těm, které používají Maserati MC20.

O pohon Maserati GranTurismo Folgore se bude starat elektrická pohonná jednotka o celkovém výkonu 883 kW (1200 koní). Tento výkon umožní novému GT zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,0 s a pokračovat až k rychlosti 306 km/h. Elektřinou poháněné GT bude tak daleko výkonnější než konvenční Maserati GranTurismo poháněno 3.0 litrovým twin-turbo V6.

Oficiální premiéra nového modelu má proběhnout v letošním roce. Do roku 2025 mají být ve výhodě jak GranTurisma elektrická, tak i spalovací. Po roce 2025 už jen elektrická. Dle oficiálních zdrojů z vedení automobilky mají být veškeré její vozy od roku 2030 již pouze na elektřinu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.