Maserati GranTurismo Folgore, elektrický trojzubec s 1200 koňmi

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 16. dubna 2022, 15:27 Google+

Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů během zahajovacího závodu Formule E představil svůj nový, plně elektrický model, Maserati GranTurismo Folgore.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Maserati GranTurismo Folgore

Maserati GranTurismo Folgore | foto: Maserati

Sdílejte článek

Při předpremiéře bylo nové GT pokryto "maskovací" modrou fólií s trojzubcem. Maskovací je v uvozovkách, jelikož tenký film jen stěží zamaskoval design elektrického kupé. Zcela zřetelné jsou proporce vozu s dlouhou kapotou a širokými lemy zadních blatníků. Všimnout si lze též předních světlometů podobných těm, které používají Maserati MC20.

O pohon Maserati GranTurismo Folgore se bude starat elektrická pohonná jednotka o celkovém výkonu 883 kW (1200 koní). Tento výkon umožní novému GT zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,0 s a pokračovat až k rychlosti 306 km/h. Elektřinou poháněné GT bude tak daleko výkonnější než konvenční Maserati GranTurismo poháněno 3.0 litrovým twin-turbo V6.

img-responsive

Maserati GranTurismo Folgore | foto: Maserati

Oficiální premiéra nového modelu má proběhnout v letošním roce. Do roku 2025 mají být ve výhodě jak GranTurisma elektrická, tak i spalovací. Po roce 2025 už jen elektrická. Dle oficiálních zdrojů z vedení automobilky mají být veškeré její vozy od roku 2030 již pouze na elektřinu.

Vytisknout

Diskuze: Maserati GranTurismo Folgore, elektrický trojzubec s 1200 koňmi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

Šéf BMW Zipse nečekaně otevřeně. Tlak na elektromobily výrobce poškodí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud