Italský výrobce exkluzivních sportovních vozů během zahajovacího závodu Formule E představil svůj nový, plně elektrický model, Maserati GranTurismo Folgore.
Při předpremiéře bylo nové GT pokryto "maskovací" modrou fólií s trojzubcem. Maskovací je v uvozovkách, jelikož tenký film jen stěží zamaskoval design elektrického kupé. Zcela zřetelné jsou proporce vozu s dlouhou kapotou a širokými lemy zadních blatníků. Všimnout si lze též předních světlometů podobných těm, které používají Maserati MC20.
O pohon Maserati GranTurismo Folgore se bude starat elektrická pohonná jednotka o celkovém výkonu 883 kW (1200 koní). Tento výkon umožní novému GT zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,0 s a pokračovat až k rychlosti 306 km/h. Elektřinou poháněné GT bude tak daleko výkonnější než konvenční Maserati GranTurismo poháněno 3.0 litrovým twin-turbo V6.
Oficiální premiéra nového modelu má proběhnout v letošním roce. Do roku 2025 mají být ve výhodě jak GranTurisma elektrická, tak i spalovací. Po roce 2025 už jen elektrická. Dle oficiálních zdrojů z vedení automobilky mají být veškeré její vozy od roku 2030 již pouze na elektřinu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?