Společnost Volvo Cars představuje celou řadu nových prvků pro svou kompletní modelovou řadu, přičemž je nejmarkantnější z těchto změn modernizace exteriéru plně elektrického modelu XC40 Recharge. Mimoto švédská automobilka odhaluje také jednomotorovou variantu čistě elektrického Volva C40 Recharge.
Nové varianty modelů C40 a XC40 budou společně s dalšími novými modely švédské automobilky dostupné v rámci aktualizované nabídkové koncepce, jejímž smyslem je poskytnout zákazníkům jednodušší a pohodlnější proces online objednávání vozů Volvo. Zájemci nyní budou moct volit mezi různými úrovněmi výbavy a vybírat si možnosti, které nejlépe odpovídají jejich osobním potřebám. Nová struktura nabídky odráží ambice společnosti Volvo Cars zvýšit transparentnost cen a co nejvíce zjednodušit modelovou nabídku zaměřením na atraktivní předkonfigurované varianty.
Když společnost Volvo Cars v roce 2017 poprvé představila model XC40, jednalo se o svěží, kreativní a velmi výrazný přírůstek do rodiny Volvo. O pět let později zde máme cenami ověnčenou stálici portfolia automobilky a současně i jeden z nejprodávanějších vozů značky.
V zájmu posílení jeho smělého designu a moderního charakteru osvěžili designéři jeho vzhled nově navrženými designovými prvky. Nový přední nárazník a bezrámová maska chladiče zajišťují vizuální soulad modelu XC40 Recharge s Volvem C40 Recharge, čímž bylo dosaženo větší synchronizace obou modelů symbolizujících cestu značky ke kompletní elektrifikaci.
Typické světlomety v provedení Thorova kladiva jsou nyní vybaveny také nejmodernější LED Pixel technologií, která jim umožňuje automaticky přizpůsobovat vzor svícení situaci před vozem a efektivně osvětlovat vozovku, aniž by docházelo k oslňování ostatních řidičů.
Zájemci o čistě elektrické Volvo XC40 Recharge navíc získají možnost pořídit si prémiové čalounění bez podílu kůže a možnost vybírat z nové nabídky laků karoserie a disků, což jim umožní ještě lépe vůz přizpůsobit vlastnímu vkusu.
„Náš designový jazyk sleduje naši cestu, jejímž cílem je stát se automobilkou zaměřující se na plně elektrická vozidla,“ uvedl Robin Page, ředitel pro design ve společnosti Volvo Cars. „Prostřednictvím modernizace plně elektrického modelu XC40 pokračujeme v rozvíjení jeho okamžitě rozpoznatelného designu, přičemž mu propůjčujeme modernější tvář s uhlazenější přídí a maskou chladiče, která je ještě více integrována do karoserie.“
Pro čistě elektrické Volvo C40 Recharge představila společnost Volvo Cars kromě varianty se dvěma motory také verzi s jedním motorem, jejímž smyslem je rozšířit nabídku plně elektrických vozů značky a zpřístupnit elektrickou mobilitu většímu počtu lidí.
Nová jednomotorová varianta modelu C40 s pohonem předních kol rozšiřuje nabídku čistě elektrických vozů Volvo na čtyři, čímž dále dláždí cestu automobilky začít do roku 2030 prodávat výhradně plně elektrická vozidla.
Jednomotorová varianta modelu C40 Recharge bude vybavena 69kWh akumulátorem a na jedno nabití bude dle metodiky WLTP nabízet předpokládaný dojezd 434 km. Akumulátor vozu bude možné prostřednictvím rychlonabíjecích systémů nabít z 10 % jeho kapacity na 80 % přibližně za 32 minut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?