Společnost Volvo Cars představuje celou řadu nových prvků pro svou kompletní modelovou řadu, přičemž je nejmarkantnější z těchto změn modernizace exteriéru plně elektrického modelu XC40 Recharge. Mimoto švédská automobilka odhaluje také jednomotorovou variantu čistě elektrického Volva C40 Recharge.
Nové varianty modelů C40 a XC40 budou společně s dalšími novými modely švédské automobilky dostupné v rámci aktualizované nabídkové koncepce, jejímž smyslem je poskytnout zákazníkům jednodušší a pohodlnější proces online objednávání vozů Volvo. Zájemci nyní budou moct volit mezi různými úrovněmi výbavy a vybírat si možnosti, které nejlépe odpovídají jejich osobním potřebám. Nová struktura nabídky odráží ambice společnosti Volvo Cars zvýšit transparentnost cen a co nejvíce zjednodušit modelovou nabídku zaměřením na atraktivní předkonfigurované varianty.
Když společnost Volvo Cars v roce 2017 poprvé představila model XC40, jednalo se o svěží, kreativní a velmi výrazný přírůstek do rodiny Volvo. O pět let později zde máme cenami ověnčenou stálici portfolia automobilky a současně i jeden z nejprodávanějších vozů značky.
V zájmu posílení jeho smělého designu a moderního charakteru osvěžili designéři jeho vzhled nově navrženými designovými prvky. Nový přední nárazník a bezrámová maska chladiče zajišťují vizuální soulad modelu XC40 Recharge s Volvem C40 Recharge, čímž bylo dosaženo větší synchronizace obou modelů symbolizujících cestu značky ke kompletní elektrifikaci.
Typické světlomety v provedení Thorova kladiva jsou nyní vybaveny také nejmodernější LED Pixel technologií, která jim umožňuje automaticky přizpůsobovat vzor svícení situaci před vozem a efektivně osvětlovat vozovku, aniž by docházelo k oslňování ostatních řidičů.
Zájemci o čistě elektrické Volvo XC40 Recharge navíc získají možnost pořídit si prémiové čalounění bez podílu kůže a možnost vybírat z nové nabídky laků karoserie a disků, což jim umožní ještě lépe vůz přizpůsobit vlastnímu vkusu.
„Náš designový jazyk sleduje naši cestu, jejímž cílem je stát se automobilkou zaměřující se na plně elektrická vozidla,“ uvedl Robin Page, ředitel pro design ve společnosti Volvo Cars. „Prostřednictvím modernizace plně elektrického modelu XC40 pokračujeme v rozvíjení jeho okamžitě rozpoznatelného designu, přičemž mu propůjčujeme modernější tvář s uhlazenější přídí a maskou chladiče, která je ještě více integrována do karoserie.“
Pro čistě elektrické Volvo C40 Recharge představila společnost Volvo Cars kromě varianty se dvěma motory také verzi s jedním motorem, jejímž smyslem je rozšířit nabídku plně elektrických vozů značky a zpřístupnit elektrickou mobilitu většímu počtu lidí.
Nová jednomotorová varianta modelu C40 s pohonem předních kol rozšiřuje nabídku čistě elektrických vozů Volvo na čtyři, čímž dále dláždí cestu automobilky začít do roku 2030 prodávat výhradně plně elektrická vozidla.
Jednomotorová varianta modelu C40 Recharge bude vybavena 69kWh akumulátorem a na jedno nabití bude dle metodiky WLTP nabízet předpokládaný dojezd 434 km. Akumulátor vozu bude možné prostřednictvím rychlonabíjecích systémů nabít z 10 % jeho kapacity na 80 % přibližně za 32 minut.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.