ASX nové generace nahradí současný model, který byl jedním z prvních SUV vstupujících na nově vznikající trh kompaktních SUV a zařadil se mezi nejúspěšnější modely značky Mitsubishi posledních let při prodejích bezmála 380 000 vozů (od uvedení v roce 2010).
ASX nové generace, spadající do samotného středu oblíbeného segmentu kompaktních SUV, nabídne kompletní balíček výbavy včetně nejnovějších technologií a ucelené nabídky pohonů – zahrnující plug-in hybridní (PHEV) a hybridní (HEV) ústrojí.
Nové ASX bude postaveno na podvozkové platformě CMF-B aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a vyrábět se bude ve španělském závodu Valladollid automobilky Renault. Na evropské trhy bude vůz uveden v jarních měsících roku 2023.
Komentuje Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe: „Mitsubishi Motors se chlubí bohatou tradicí v segmentu SUV a také bylo prvním výrobcem, který uvedl plug-in hybridní SUV, tedy Outlander PHEV a nyní Eclipse Cross PHEV. Obliba kategorie SUV v Evropě neustále roste, a jelikož se plug-in hybridy stávají mainstreamovou záležitostí, jsme připraveni navázat na tyto tradice příští generací modelu ASX. Těšíme se, až našim současným i budoucím zákazníkům nabídneme vysoce konkurenceschopnou novinku v naší modelové nabídce.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?