ASX nové generace nahradí současný model, který byl jedním z prvních SUV vstupujících na nově vznikající trh kompaktních SUV a zařadil se mezi nejúspěšnější modely značky Mitsubishi posledních let při prodejích bezmála 380 000 vozů (od uvedení v roce 2010).
ASX nové generace, spadající do samotného středu oblíbeného segmentu kompaktních SUV, nabídne kompletní balíček výbavy včetně nejnovějších technologií a ucelené nabídky pohonů – zahrnující plug-in hybridní (PHEV) a hybridní (HEV) ústrojí.
Nové ASX bude postaveno na podvozkové platformě CMF-B aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a vyrábět se bude ve španělském závodu Valladollid automobilky Renault. Na evropské trhy bude vůz uveden v jarních měsících roku 2023.
Komentuje Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe: „Mitsubishi Motors se chlubí bohatou tradicí v segmentu SUV a také bylo prvním výrobcem, který uvedl plug-in hybridní SUV, tedy Outlander PHEV a nyní Eclipse Cross PHEV. Obliba kategorie SUV v Evropě neustále roste, a jelikož se plug-in hybridy stávají mainstreamovou záležitostí, jsme připraveni navázat na tyto tradice příští generací modelu ASX. Těšíme se, až našim současným i budoucím zákazníkům nabídneme vysoce konkurenceschopnou novinku v naší modelové nabídce.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.