Značka Volkswagen Užitkové vozy zahajuje na českém trhu prodej zcela nové generace legendárního modelu Multivan. Pro zákazníky budou u prodejců od příštího týdne připraveny první předváděcí vozy Multivan ke zkušebním jízdám. Nový Multivan navazuje na své předchůdce a díky mimořádně prostornému, a ještě variabilnějšímu interiéru je všestranně využitelný pro rodinu, volný čas i podnikání. Tyto tradiční přednosti navíc spojuje s inovativní technikou a bohatou výbavou. Nový Multivan láká české zákazníky také na výhodné ceny, které začínají již od 1 202 104 Kč se vstupní motorizací 1.5 TSI 100 kW, od 1 297 170 Kč s turbodieselem 2.0 TDI 110 kW a od 1 436 876 Kč včetně DPH v případě nejvýkonnější varianty Multivan eHybrid s inovativním plug-in hybridním pohonem.
„Den D pro všechny fanoušky Multivanu je tady, protože na český trh přichází zcela nová generace této všestranné automobilové legendy,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Nový Multivan bude od příštího týdne připraven u našich prodejců ke zkušebním jízdám. Naši zákazníci se tak mohou na vlastní kůži přesvědčit o obrovském vývojovému skoku, který nový Multivan udělal z hlediska komfortu a bezpečnosti cestujících. A důkladná prohlídka interiéru odhalí řadu sofistikovaných detailů, s nimiž bude každodenní život na cestách ještě snadnější a příjemnější.“
Zákazníci mohou nový Multivan objednávat se dvěma délkami karoserie (4 973 mm, resp. 5 173 mm), třemi stupni výbavy (Multivan, Life a Style) a čtyřmi různými motory ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Kromě zážehových motorů 1.5 TSI 100 kW a 2.0 TSI 150 kW je k dispozici turbodiesel 2.0 TDI 110 kW a plug-in hybridní pohon eHybrid 1.4 TSI s nejvyšším celkovým výkonem 160 kW, který stojí na vrcholu nabídky.
Ceny začínají již od 1 202 104 Kč (Long: 1 242 576 Kč) v případě vstupní verze Multivan 1.5 TSI. Vznětový Multivan 2.0 TDI se dodává za ceny od 1 297 170 Kč (Long: 1 337 593 Kč).
Vyšší nároky na jízdní dynamiku uspokojí nový Multivan 2.0 TSI, nabízený s cenami od 1 329 932 Kč (Long: 1 372 451 Kč), a Multivan eHybrid, který stojí od 1 436 876 Kč včetně DPH (Long: 1 479 396 Kč) a je nejen nejvýkonnější, ale také nejhospodárnější variantou.
Nový Multivan je ideálním automobilem pro rodiny i aktivní sportovce, dokonale splňuje nejrozmanitější požadavky na mobilitu. Nově vyvinutý systém sedadel umožňuje ještě větší variabilitu vnitřního prostoru. Pohodlí v něm nalezne až sedm osob včetně řidiče. Je-li nutné přepravit velké množství zavazadel či jiného nákladu, lze v novém Multivanu vytvořit opravdu velkorysý zavazadlový prostor o objemu až 4 053 litrů v případě varianty Long.
Ovládací, zobrazovací, informační a zábavní systémy nového modelu Multivan využívají nejvyspělejší technologie v oblastech digitalizace a konektivity. Výrazně rozšířenému portfoliu asistenčních systémů vévodí inovativní IQ.DRIVE Travel Assist, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Bezpečnost zvyšuje také technologie Car2X, jež komunikuje s ostatními vozidly a dopravní infrastrukturou, a na základě získaných dat upozorňuje řidiče na případné úseky se zvýšeným rizikem nehody.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.