Značka Volkswagen Užitkové vozy zahajuje na českém trhu prodej zcela nové generace legendárního modelu Multivan. Pro zákazníky budou u prodejců od příštího týdne připraveny první předváděcí vozy Multivan ke zkušebním jízdám. Nový Multivan navazuje na své předchůdce a díky mimořádně prostornému, a ještě variabilnějšímu interiéru je všestranně využitelný pro rodinu, volný čas i podnikání. Tyto tradiční přednosti navíc spojuje s inovativní technikou a bohatou výbavou. Nový Multivan láká české zákazníky také na výhodné ceny, které začínají již od 1 202 104 Kč se vstupní motorizací 1.5 TSI 100 kW, od 1 297 170 Kč s turbodieselem 2.0 TDI 110 kW a od 1 436 876 Kč včetně DPH v případě nejvýkonnější varianty Multivan eHybrid s inovativním plug-in hybridním pohonem.
„Den D pro všechny fanoušky Multivanu je tady, protože na český trh přichází zcela nová generace této všestranné automobilové legendy,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Nový Multivan bude od příštího týdne připraven u našich prodejců ke zkušebním jízdám. Naši zákazníci se tak mohou na vlastní kůži přesvědčit o obrovském vývojovému skoku, který nový Multivan udělal z hlediska komfortu a bezpečnosti cestujících. A důkladná prohlídka interiéru odhalí řadu sofistikovaných detailů, s nimiž bude každodenní život na cestách ještě snadnější a příjemnější.“
Zákazníci mohou nový Multivan objednávat se dvěma délkami karoserie (4 973 mm, resp. 5 173 mm), třemi stupni výbavy (Multivan, Life a Style) a čtyřmi různými motory ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Kromě zážehových motorů 1.5 TSI 100 kW a 2.0 TSI 150 kW je k dispozici turbodiesel 2.0 TDI 110 kW a plug-in hybridní pohon eHybrid 1.4 TSI s nejvyšším celkovým výkonem 160 kW, který stojí na vrcholu nabídky.
Ceny začínají již od 1 202 104 Kč (Long: 1 242 576 Kč) v případě vstupní verze Multivan 1.5 TSI. Vznětový Multivan 2.0 TDI se dodává za ceny od 1 297 170 Kč (Long: 1 337 593 Kč).
Vyšší nároky na jízdní dynamiku uspokojí nový Multivan 2.0 TSI, nabízený s cenami od 1 329 932 Kč (Long: 1 372 451 Kč), a Multivan eHybrid, který stojí od 1 436 876 Kč včetně DPH (Long: 1 479 396 Kč) a je nejen nejvýkonnější, ale také nejhospodárnější variantou.
Nový Multivan je ideálním automobilem pro rodiny i aktivní sportovce, dokonale splňuje nejrozmanitější požadavky na mobilitu. Nově vyvinutý systém sedadel umožňuje ještě větší variabilitu vnitřního prostoru. Pohodlí v něm nalezne až sedm osob včetně řidiče. Je-li nutné přepravit velké množství zavazadel či jiného nákladu, lze v novém Multivanu vytvořit opravdu velkorysý zavazadlový prostor o objemu až 4 053 litrů v případě varianty Long.
Ovládací, zobrazovací, informační a zábavní systémy nového modelu Multivan využívají nejvyspělejší technologie v oblastech digitalizace a konektivity. Výrazně rozšířenému portfoliu asistenčních systémů vévodí inovativní IQ.DRIVE Travel Assist, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Bezpečnost zvyšuje také technologie Car2X, jež komunikuje s ostatními vozidly a dopravní infrastrukturou, a na základě získaných dat upozorňuje řidiče na případné úseky se zvýšeným rizikem nehody.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?