Suzuki ve světové premiéře představilo zcela nový S-Cross. Nový S-Cross v sobě spojuje výrazný design SUV a vysokou úroveň komfortu. Je vybaven výkonným a přitom úsporným mild-hybridním pohonem, pokročilými asistenčními systémy a nejmodernější konektivitou. Vedle nového S-Crossu Suzuki oznámilo také záměr rozšířit v příštím roce nabídku strong hybridů jako další krok ve snaze o zvýšení ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Zcela nový S-Cross
Zcela nový S-Cross je nejnovějším přírůstkem v řadě SUV s pohonem všech kol, kterou Suzuki rozvíjí již 50 let.
„Výrazný, propracovaný, všestranný. Nový S-Cross je SUV, které tyto tři vlastnosti rozvíjí na velmi vysoké úrovni,“ zdůraznil na světové premiéře šéf vývoje Shigeru Aoyama. Výrazný design ze všech úhlů znázorňuje propracovanou formu drsného SUV. Velká leskle černá maska chladiče, ostře tvarované světlomety s efektním světelným podpisem tvořeným trojicí segmentů LED a hranaté lemy blatníků doplněné o stříbrné ozdobné prvky na předním a zadním nárazníku dávají zřetelně najevo drsnou povahu SUV, která je novému S-Crossu vlastní.
S-Cross je plný nejmodernějších technologií. Silný motor 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováníma a přeplňováním turbodmychadlem doplněný o 48V mild-hybridní systém SHVS je úsporný a výkonný zároveň. Pohon všech kol AllGrip Select, 9palcový dotykový displej a celá řada pokročilých asistenčních systémů se starají jak o zábavu, tak o klid a jistotu při řízení.
Prostorný interiér má trojrozměrně pojatý design. Pojme pět dospělých pasažérů, variabilní prostor pro 430 litrů zavazadel je jako stvořený pro nejrůznější outdoorové a volnočasové aktivity. Velké otevíratelné střešní okno dále umocňuje potěšení z jízdy.
U příležitosti světové premiéry prezident automobilky Toshihiro Suzuki prohlásil: „V Evropě nyní nabízíme všechny naše osobní automobily s mild-hybridním pohonem. Od příštího roku rozšíříme také přítomnost strong hybridů v našem portfoliu.“ V druhé polovině roku dostane i nový S-CROSS strong hybridní pohon a online služby.
Zcela nový S-Cross se bude vyrábět v továrně Magyar Suzuki a bude se vyvážet i do Latinské Ameriky, Oceánie a Asie. Prodej v Evropě odstartuje na konci letošního roku.
STRONG HYBRID
Nový pohonný systém strong hybrid od Suzuki spojuje nově vyvinutý spalovací motor, jeden elektrický motor-generátor (MGU) a samočinnou převodovku (AGS). V zájmu snížení spotřeby nabídne jízdu v hybridním režimu i v režimu EV (jízda s vypnutým spalovacím motorem).
Výkonný elektromotor pomáhá hladkým rozjezdům a živé akceleraci už od nízkých otáček. Stejně tak dokáže pohánět vůz samostatně (režim EV s vypnutým spalovacím motorem) při popojíždění, jízdě ustálenou rychlostí a při couvání. Díky tomu je v těchto chvílích pohonný systém tichý a vykazuje minimální okamžitou spotřebu paliva.
Zajímavostí tohoto řešení je umístění MGU na výstupní část převodovky AGS. Převodovka AGS má konstrukci podobnou manuální převodovce, řazení a ovládání spojky však probíhá automaticky. Díky umístění MGU k výstupní hřídeli může elektromotor hladce vykrývat poklesu točivého momentu během změny převodu. Při zpomalování účinně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, zatímco spalovací motor je automaticky vypnutý a odpojený od zbytku pohonného ústrojí. Tím se prodlužuje dostupný dojezd v režimu EV.
Řidič může přepínat mezi jízdními režimy Standard a Eco. V režimu Standard MGU pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování, v režimu Eco se v zájmu snížení spotřeby častěji aktivuje jízda v režimu EV.
Nový strong hybrid bude v Evropě dostupný během příštího roku. Nejprve se objeví v modelu Vitara, S-Cross jej bude následovat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?