Suzuki ve světové premiéře představilo zcela nový S-Cross. Nový S-Cross v sobě spojuje výrazný design SUV a vysokou úroveň komfortu. Je vybaven výkonným a přitom úsporným mild-hybridním pohonem, pokročilými asistenčními systémy a nejmodernější konektivitou. Vedle nového S-Crossu Suzuki oznámilo také záměr rozšířit v příštím roce nabídku strong hybridů jako další krok ve snaze o zvýšení ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Zcela nový S-Cross
Zcela nový S-Cross je nejnovějším přírůstkem v řadě SUV s pohonem všech kol, kterou Suzuki rozvíjí již 50 let.
„Výrazný, propracovaný, všestranný. Nový S-Cross je SUV, které tyto tři vlastnosti rozvíjí na velmi vysoké úrovni,“ zdůraznil na světové premiéře šéf vývoje Shigeru Aoyama. Výrazný design ze všech úhlů znázorňuje propracovanou formu drsného SUV. Velká leskle černá maska chladiče, ostře tvarované světlomety s efektním světelným podpisem tvořeným trojicí segmentů LED a hranaté lemy blatníků doplněné o stříbrné ozdobné prvky na předním a zadním nárazníku dávají zřetelně najevo drsnou povahu SUV, která je novému S-Crossu vlastní.
S-Cross je plný nejmodernějších technologií. Silný motor 1.4 BoosterJet s přímým vstřikováníma a přeplňováním turbodmychadlem doplněný o 48V mild-hybridní systém SHVS je úsporný a výkonný zároveň. Pohon všech kol AllGrip Select, 9palcový dotykový displej a celá řada pokročilých asistenčních systémů se starají jak o zábavu, tak o klid a jistotu při řízení.
Prostorný interiér má trojrozměrně pojatý design. Pojme pět dospělých pasažérů, variabilní prostor pro 430 litrů zavazadel je jako stvořený pro nejrůznější outdoorové a volnočasové aktivity. Velké otevíratelné střešní okno dále umocňuje potěšení z jízdy.
U příležitosti světové premiéry prezident automobilky Toshihiro Suzuki prohlásil: „V Evropě nyní nabízíme všechny naše osobní automobily s mild-hybridním pohonem. Od příštího roku rozšíříme také přítomnost strong hybridů v našem portfoliu.“ V druhé polovině roku dostane i nový S-CROSS strong hybridní pohon a online služby.
Zcela nový S-Cross se bude vyrábět v továrně Magyar Suzuki a bude se vyvážet i do Latinské Ameriky, Oceánie a Asie. Prodej v Evropě odstartuje na konci letošního roku.
STRONG HYBRID
Nový pohonný systém strong hybrid od Suzuki spojuje nově vyvinutý spalovací motor, jeden elektrický motor-generátor (MGU) a samočinnou převodovku (AGS). V zájmu snížení spotřeby nabídne jízdu v hybridním režimu i v režimu EV (jízda s vypnutým spalovacím motorem).
Výkonný elektromotor pomáhá hladkým rozjezdům a živé akceleraci už od nízkých otáček. Stejně tak dokáže pohánět vůz samostatně (režim EV s vypnutým spalovacím motorem) při popojíždění, jízdě ustálenou rychlostí a při couvání. Díky tomu je v těchto chvílích pohonný systém tichý a vykazuje minimální okamžitou spotřebu paliva.
Zajímavostí tohoto řešení je umístění MGU na výstupní část převodovky AGS. Převodovka AGS má konstrukci podobnou manuální převodovce, řazení a ovládání spojky však probíhá automaticky. Díky umístění MGU k výstupní hřídeli může elektromotor hladce vykrývat poklesu točivého momentu během změny převodu. Při zpomalování účinně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, zatímco spalovací motor je automaticky vypnutý a odpojený od zbytku pohonného ústrojí. Tím se prodlužuje dostupný dojezd v režimu EV.
Řidič může přepínat mezi jízdními režimy Standard a Eco. V režimu Standard MGU pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování, v režimu Eco se v zájmu snížení spotřeby častěji aktivuje jízda v režimu EV.
Nový strong hybrid bude v Evropě dostupný během příštího roku. Nejprve se objeví v modelu Vitara, S-Cross jej bude následovat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?