Na autosalonu v Los Angeles značka Porsche představí vlajkovou loď rodiny 718: Cayman GT4 RS. Nejostřejší model řady se vyznačuje větším výkonem, nižší hmotností a větším přítlakem.
7:04,511 minuty. Jen tolik stačilo novému Porsche 718 Cayman GT4 RS k tomu, aby projel 20,6kilometrovou trať Severní smyčky Nürburgringu. Je to o 23,6 sekund lepší čas, než jaký zaznamenal Cayman GT4 PDK. „Iniciály RS jsou u sportovních Porsche zárukou toho nejlepšího. Nyní se označením RS může pyšnit i nový Cayman. Silnější, lehčí, s opravdu funkční aerodynamikou a impozantním časem na Nordschleife. Máme se na co těšit,“ předesílá Jan Sedláček, výkonný ředitel importu Porsche, společnosti Porsche Inter Auto CZ.
Autosalon v kalifornském Los Angeles je pro značku Porsche z hlediska silného amerického trhu důležitým místem pro prezentaci nových modelů. Kromě 718 Cayman GT4 RS zde svoji světovou premiéru zažije také závodní verze 718 Cayman GT4 RS Clubsport. Do LA pak Porsche přiveze ještě novinkovou Panameru Platinum Edition, která bude luxusním a stylovým ozvláštněním této tradiční modelové řady Porsche.
Tím však záplava novinek Porsche v Los Angeles nekončí: rodinu elektrických modelů Taycan doplní třetí karosářská verze sportovního elektrického vozu a také další, řidičsky orientovaná mimořádně dynamická verze, stojící mezi Porsche Taycan 4S a Taycan Turbo.
Odhalení pěti světových premiér Porsche se uskuteční 17. listopadu v 05:00 (SEČ). Modely představí Oliver Blume, předseda představenstva Porsche AG, Detlev von Platen, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing a Frank-Steffen Walliser, viceprezident modelové řady 911 a 718. Exkluzivním hostem bude i Mark Weber - bývalý jezdec Formule 1 a ambasador značky Porsche.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?