Obliba cestování s automobily, ve kterých lze i přespat, v poslední době významně roste. Divize Mercedes-Benz Vans se v uplynulých letech úspěšně etablovala se svými výchozími modely pro obytné nástavby a přestavby ve všech třídách obytných automobilů a nedávno vytvořila předpoklady pro další růst také novou generací modelu Citan, který lze objednávat už od poloviny září.
Nový Citan otvírá značce s hvězdou rozmanité možnosti ve stále oblíbenějším segmentu kempinkových přestaveb automobilů kompaktních rozměrů. Švýcarská společnost SORTIMO prezentuje od 28. října na veletrhu Suisse Caravan Salon v Bernu nový Citan se střešním stanem a multifunkčním boxem včetně kuchyňské a lůžkové výbavy. Vozidlo je vystaveno v expozici značky Mercedes-Benz. Další přestavby na základě nového modelu Citan, které jsou již nabízeny na trhu, pocházejí mimo jiné od společnosti VanEssa mobilcamping. Za rostoucí popularitou kompaktních vozidel s nenáročnými přestavbami pro kempování stojí různé důvody. Jejich pořízení je relativně cenově výhodné. Vzhledem k často používaným modulárním konceptům přestaveb je lze flexibilně namontovat a demontovat. Tato vozidla se díky kompaktním vnějším rozměrům snadno ovládají a díky celkové hmotnosti do 3,5 tuny je lze řídit i s řidičským oprávněním skupiny B. Díky těmtokL kvalitám se malé lehké užitkové vozy pro kempování těší rostoucí oblibě, a to především mezi stále početnější skupinou mladých fanoušků cestování s možností přespání v menším obytném vozu.
„Trh s obytnými vozy má pro divizi Mercedes-Benz Vans zásadní význam. Naši přítomnost na tomto trhu průběžně rozšiřujeme, a za tím účelem úzce spolupracujeme s různými výrobci obytných automobilů na celém světě. Zcela nová generace modelu Citan je zde dalším milníkem. Jsme velmi hrdí na to, že je pro naše zákazníky několik týdnů po zahájení prodeje zcela nového modelu Citan k dispozici již několik verzí jeho přestaveb na malý kempinkový vůz,“ říká Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans.NNový Mercedes-Benz Citan je kompletně nově vyvinutým vozem a ve verzi Tourer jej lze pořídit za ceny již od 475 000 Kč bez DPH. Tento model disponuje typickou DNA Mercedesu například v oblastech designu, konektivity, jízdních vlastností a bezpečnosti, a to v kombinaci s kompaktními vnějšími rozměry a důkladně promyšleným vnitřním prostorem.
Citan se s produkty společností SORTIMO a VanEssa mobilcamping promění během chvíle na kempinkový vůz Citan se tak může ve velmi krátkém čase proměnit z vozidla pro každodenní provoz na malý kempinkový vůz. Zejména v poslední době to je mezi malými lehkými užitkovými vozy v kategorii obytných vozů častý trend. Tuto proměnu umožňují tzv. nábytkové moduly, které lze flexibilně namontovat a demontovat. Na tento koncept sází v případě nového modelu Citan, jen několik týdnů po zahájení jeho prodeje, mimo jiné společnost VanEssa z Horního Bavorska a nově i švýcarský výrobce přestaveb SORTIMO z kantonu Bern.
Přestavba SORTIMO1:
Tzv. multifunkční box švýcarské společnosti SORTIMO nabízí „dva prostory v jednom“, kuchyňský a lůžkový oddíl. Multifunkční box je uložen v zádi nového modelu Citan. Kuchyňský oddíl používá zásuvkový systém a zahrnuje mimo jiné dřez, dva odnímatelné plynové vařiče a zásuvky pro kuchyňskou výbavu a příslušenství. Na přání je k dispozici také chladicí box, který lze integrovat do kuchyňského bloku. Nad kuchyňskou výbavou je umístěn lůžkový oddíl. Ten se po několika snadných úkonech promění v lůžko o rozměrech 2020 krát 1510 milimetrů. Ve složeném stavu je možné zadní sedadla nového modelu Citan bez omezení používat. Multifunkční box švýcarské společnosti SORTIMO se dodává v černé či šedé barvě nebo v kombinaci červené a oranžové barvy.
Střešní stan švýcarské společnosti SORTIMO je připevněn k podélným střešním nosičům nového modelu Citan. Jeho postavení trvá několik minut. Ve stanu tak vznikne další možnost přespání pro dvě dospělé osoby, které mají k dispozici lůžko dlouhé 2400 milimetrů a široké 1400 milimetrů. Stan je vodotěsný a disponuje zastřešeným vstupem. Dvě okna se sítěmi proti hmyzu zajišťují cirkulaci vzduchu a poskytují výhled do okolí. Výstup do střešního stanu umožňuje hliníkový žebřík, který je součástí systému.
Švýcarská společnost SORTIMO nabízí pro nový model Citan také řadu dalšího příslušenství včetně mobilního solárního panelu s přenosným napájecím zdrojem.
Přestavby VanEssa mobilcamping1:
Systémová kuchyň VanEssa pro zadní část vozidla vychází rovněž ze zásuvkového systému a zahrnuje mimo jiné: integrovaný vařič na plynové kartuše, dřez a na přání chladicí box. K dispozici je také dostatek prostoru pro nádobí a zásobu potravin. Kuchyňský modul má hmotnost 60 kilogramů a jeho montáž do vozu, resp. demontáž z vozu je otázkou několika minut. Nabídka různých designů včetně dvou dřevěných dekorů otvírá prostor pro individualizaci
Spací systém VanEssa promění zadní část interiéru nového modelu Citan po několika úkonech v lůžko. Nosník systému se připevní v zavazadlovém prostoru a následně se odtud rozloží lůžko, které má šířku 1150 milimetrů a délku 1890 milimetrů. Spací systém lze objednávat samostatně nebo v kombinaci s kuchyňským systémem
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?