Obliba cestování s automobily, ve kterých lze i přespat, v poslední době významně roste. Divize Mercedes-Benz Vans se v uplynulých letech úspěšně etablovala se svými výchozími modely pro obytné nástavby a přestavby ve všech třídách obytných automobilů a nedávno vytvořila předpoklady pro další růst také novou generací modelu Citan, který lze objednávat už od poloviny září.
Nový Citan otvírá značce s hvězdou rozmanité možnosti ve stále oblíbenějším segmentu kempinkových přestaveb automobilů kompaktních rozměrů. Švýcarská společnost SORTIMO prezentuje od 28. října na veletrhu Suisse Caravan Salon v Bernu nový Citan se střešním stanem a multifunkčním boxem včetně kuchyňské a lůžkové výbavy. Vozidlo je vystaveno v expozici značky Mercedes-Benz. Další přestavby na základě nového modelu Citan, které jsou již nabízeny na trhu, pocházejí mimo jiné od společnosti VanEssa mobilcamping. Za rostoucí popularitou kompaktních vozidel s nenáročnými přestavbami pro kempování stojí různé důvody. Jejich pořízení je relativně cenově výhodné. Vzhledem k často používaným modulárním konceptům přestaveb je lze flexibilně namontovat a demontovat. Tato vozidla se díky kompaktním vnějším rozměrům snadno ovládají a díky celkové hmotnosti do 3,5 tuny je lze řídit i s řidičským oprávněním skupiny B. Díky těmtokL kvalitám se malé lehké užitkové vozy pro kempování těší rostoucí oblibě, a to především mezi stále početnější skupinou mladých fanoušků cestování s možností přespání v menším obytném vozu.
„Trh s obytnými vozy má pro divizi Mercedes-Benz Vans zásadní význam. Naši přítomnost na tomto trhu průběžně rozšiřujeme, a za tím účelem úzce spolupracujeme s různými výrobci obytných automobilů na celém světě. Zcela nová generace modelu Citan je zde dalším milníkem. Jsme velmi hrdí na to, že je pro naše zákazníky několik týdnů po zahájení prodeje zcela nového modelu Citan k dispozici již několik verzí jeho přestaveb na malý kempinkový vůz,“ říká Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans.NNový Mercedes-Benz Citan je kompletně nově vyvinutým vozem a ve verzi Tourer jej lze pořídit za ceny již od 475 000 Kč bez DPH. Tento model disponuje typickou DNA Mercedesu například v oblastech designu, konektivity, jízdních vlastností a bezpečnosti, a to v kombinaci s kompaktními vnějšími rozměry a důkladně promyšleným vnitřním prostorem.
Citan se s produkty společností SORTIMO a VanEssa mobilcamping promění během chvíle na kempinkový vůz Citan se tak může ve velmi krátkém čase proměnit z vozidla pro každodenní provoz na malý kempinkový vůz. Zejména v poslední době to je mezi malými lehkými užitkovými vozy v kategorii obytných vozů častý trend. Tuto proměnu umožňují tzv. nábytkové moduly, které lze flexibilně namontovat a demontovat. Na tento koncept sází v případě nového modelu Citan, jen několik týdnů po zahájení jeho prodeje, mimo jiné společnost VanEssa z Horního Bavorska a nově i švýcarský výrobce přestaveb SORTIMO z kantonu Bern.
Přestavba SORTIMO1:
Tzv. multifunkční box švýcarské společnosti SORTIMO nabízí „dva prostory v jednom“, kuchyňský a lůžkový oddíl. Multifunkční box je uložen v zádi nového modelu Citan. Kuchyňský oddíl používá zásuvkový systém a zahrnuje mimo jiné dřez, dva odnímatelné plynové vařiče a zásuvky pro kuchyňskou výbavu a příslušenství. Na přání je k dispozici také chladicí box, který lze integrovat do kuchyňského bloku. Nad kuchyňskou výbavou je umístěn lůžkový oddíl. Ten se po několika snadných úkonech promění v lůžko o rozměrech 2020 krát 1510 milimetrů. Ve složeném stavu je možné zadní sedadla nového modelu Citan bez omezení používat. Multifunkční box švýcarské společnosti SORTIMO se dodává v černé či šedé barvě nebo v kombinaci červené a oranžové barvy.
Střešní stan švýcarské společnosti SORTIMO je připevněn k podélným střešním nosičům nového modelu Citan. Jeho postavení trvá několik minut. Ve stanu tak vznikne další možnost přespání pro dvě dospělé osoby, které mají k dispozici lůžko dlouhé 2400 milimetrů a široké 1400 milimetrů. Stan je vodotěsný a disponuje zastřešeným vstupem. Dvě okna se sítěmi proti hmyzu zajišťují cirkulaci vzduchu a poskytují výhled do okolí. Výstup do střešního stanu umožňuje hliníkový žebřík, který je součástí systému.
Švýcarská společnost SORTIMO nabízí pro nový model Citan také řadu dalšího příslušenství včetně mobilního solárního panelu s přenosným napájecím zdrojem.
Přestavby VanEssa mobilcamping1:
Systémová kuchyň VanEssa pro zadní část vozidla vychází rovněž ze zásuvkového systému a zahrnuje mimo jiné: integrovaný vařič na plynové kartuše, dřez a na přání chladicí box. K dispozici je také dostatek prostoru pro nádobí a zásobu potravin. Kuchyňský modul má hmotnost 60 kilogramů a jeho montáž do vozu, resp. demontáž z vozu je otázkou několika minut. Nabídka různých designů včetně dvou dřevěných dekorů otvírá prostor pro individualizaci
Spací systém VanEssa promění zadní část interiéru nového modelu Citan po několika úkonech v lůžko. Nosník systému se připevní v zavazadlovém prostoru a následně se odtud rozloží lůžko, které má šířku 1150 milimetrů a délku 1890 milimetrů. Spací systém lze objednávat samostatně nebo v kombinaci s kuchyňským systémem
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?