Druhý sériový model po modelu KUSHAQ v rámci projektu INDIA 2.0, v rámci něhož je společnost ŠKODA AUTO zodpovědná za indický subkontinent, se jmenuje SLAVIA. Nový sedan v segmentu A0 tak připomíná počátky automobilky. Od roku 1896, tedy rok po založení společnosti, začali Václav Laurin a Václav Klement pod obchodním názvem SLAVIA úspěšně prodávat svá první vlastní jízdní kola. Nová ŠKODA SLAVIA tak opět představuje začátek nové éry, tentokrát na indickém trhu. Sedan, který bude v Indii představen ještě v tomto roce, tak na tamním trhu doplní velmi oceňované vozy OCTAVIA a SUPERB.
Zac Hollis, vedoucí ŠKODA AUTO India, říká: „ŠKODA má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název SLAVIA reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se ŠKODA AUTO stala jednou z nejúspěšnějších automobilek. Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky ŠKODA, tentokrát na indickém trhu. SLAVIA bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a SLAVIA sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“
ŠKODA SLAVIA je po SUV KUSHAQ, které bylo představeno na jaře, druhým modelem značky ŠKODA speciálně vyvinutým pro Indii. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá společnost ŠKODA AUTO za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu. Tento projekt zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů. Vozy KUSHAQ, SLAVIA a dva modely značky Volkswagen jsou postaveny na platformě MQB-A0-IN, kterou ŠKODA speciálně upravila pro potřeby indického trhu. Samotná výroba bude až z 95 % lokalizovaná.
Název SLAVIA odkazuje na počátky společnosti ŠKODA AUTO. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali pod značkou SLAVIA. Jméno nového sedanu určeného pro indický trh je poctou počátkům společnosti ŠKODA AUTO. Zatímco ŠKODA KUSHAQ vychází z indických tradic, SLAVIA symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury.
Jízdní kola vyráběná v Mladé Boleslavi pod obchodním názvem SLAVIA byla na počátku 20. století zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Tyto vlastnosti charakterizují i dnes Simply Clever filozofii značky ŠKODA. Jméno SLAVIA se také brzy stalo synonymem kvality a inovace. Stejné označení se ujalo rovněž pro motocykly, představené Laurinem a Klementem v roce 1899. Po více než 120 letech ztělesňuje tyto ideály nová ŠKODA SLAVIA a v Indii skvěle doplňuje modely OCTAVIA a SUPERB, které si zde za posledních dvacet let získaly uznání. Nový sedan SLAVIA bude elegantní, výkonný a bezpečný, jak indičtí zákazníci od značky ŠKODA očekávají.
Rok 2021 je pro ŠKODA AUTO v Indii rokem expanze. V rámci projektu INDIA 2.0 investoval koncern Volkswagen jednu miliardu eur do vývoje čtyř nových modelů (2 modely ŠKODA a dva modely Volkswagen). Navzdory pandemii Covid-19 má nová ŠKODA KUSHAQ za sebou úspěšný start. Od uvedení na trh v červenci 2021 registruje automobilka již více než 10.000 objednávek. Díky novému vozu SLAVIA se v Indii očekává výrazný nárůst prodeje. Indický trh hraje v růstové strategii značky ŠKODA významnou roli.
ŠKODA AUTO orientovala vývoj modelů KUSHAQ a SLAVIA v Indii na rychle se měnící očekávání indických zákazníků, pro které jsou důležité zejména náklady, dojezd a komfort. Zároveň ŠKODA AUTO investuje v Indii do rozšiřování dealerské sítě: v současné době je česká značka zastoupena ve více než 100 městech se 165 prodejními a servisními místy. Do konce roku 2022 se počet poboček zvýší na 225.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?