Druhý sériový model po modelu KUSHAQ v rámci projektu INDIA 2.0, v rámci něhož je společnost ŠKODA AUTO zodpovědná za indický subkontinent, se jmenuje SLAVIA. Nový sedan v segmentu A0 tak připomíná počátky automobilky. Od roku 1896, tedy rok po založení společnosti, začali Václav Laurin a Václav Klement pod obchodním názvem SLAVIA úspěšně prodávat svá první vlastní jízdní kola. Nová ŠKODA SLAVIA tak opět představuje začátek nové éry, tentokrát na indickém trhu. Sedan, který bude v Indii představen ještě v tomto roce, tak na tamním trhu doplní velmi oceňované vozy OCTAVIA a SUPERB.
Zac Hollis, vedoucí ŠKODA AUTO India, říká: „ŠKODA má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název SLAVIA reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se ŠKODA AUTO stala jednou z nejúspěšnějších automobilek. Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky ŠKODA, tentokrát na indickém trhu. SLAVIA bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a SLAVIA sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“
ŠKODA SLAVIA je po SUV KUSHAQ, které bylo představeno na jaře, druhým modelem značky ŠKODA speciálně vyvinutým pro Indii. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá společnost ŠKODA AUTO za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu. Tento projekt zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů. Vozy KUSHAQ, SLAVIA a dva modely značky Volkswagen jsou postaveny na platformě MQB-A0-IN, kterou ŠKODA speciálně upravila pro potřeby indického trhu. Samotná výroba bude až z 95 % lokalizovaná.
Název SLAVIA odkazuje na počátky společnosti ŠKODA AUTO. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali pod značkou SLAVIA. Jméno nového sedanu určeného pro indický trh je poctou počátkům společnosti ŠKODA AUTO. Zatímco ŠKODA KUSHAQ vychází z indických tradic, SLAVIA symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury.
Jízdní kola vyráběná v Mladé Boleslavi pod obchodním názvem SLAVIA byla na počátku 20. století zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Tyto vlastnosti charakterizují i dnes Simply Clever filozofii značky ŠKODA. Jméno SLAVIA se také brzy stalo synonymem kvality a inovace. Stejné označení se ujalo rovněž pro motocykly, představené Laurinem a Klementem v roce 1899. Po více než 120 letech ztělesňuje tyto ideály nová ŠKODA SLAVIA a v Indii skvěle doplňuje modely OCTAVIA a SUPERB, které si zde za posledních dvacet let získaly uznání. Nový sedan SLAVIA bude elegantní, výkonný a bezpečný, jak indičtí zákazníci od značky ŠKODA očekávají.
Rok 2021 je pro ŠKODA AUTO v Indii rokem expanze. V rámci projektu INDIA 2.0 investoval koncern Volkswagen jednu miliardu eur do vývoje čtyř nových modelů (2 modely ŠKODA a dva modely Volkswagen). Navzdory pandemii Covid-19 má nová ŠKODA KUSHAQ za sebou úspěšný start. Od uvedení na trh v červenci 2021 registruje automobilka již více než 10.000 objednávek. Díky novému vozu SLAVIA se v Indii očekává výrazný nárůst prodeje. Indický trh hraje v růstové strategii značky ŠKODA významnou roli.
ŠKODA AUTO orientovala vývoj modelů KUSHAQ a SLAVIA v Indii na rychle se měnící očekávání indických zákazníků, pro které jsou důležité zejména náklady, dojezd a komfort. Zároveň ŠKODA AUTO investuje v Indii do rozšiřování dealerské sítě: v současné době je česká značka zastoupena ve více než 100 městech se 165 prodejními a servisními místy. Do konce roku 2022 se počet poboček zvýší na 225.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.