Potvrzený nový sedan automobilky Škoda Auto. Letenští z jejího jména nadšeni nebudou

Škoda
Škoda, foto: Škoda Auto
Petr Boháč , AutoRoad.cz 8. října 2021 10:13
Sdílej:

Druhý sériový model po modelu KUSHAQ v rámci projektu INDIA 2.0, v rámci něhož je společnost ŠKODA AUTO zodpovědná za indický subkontinent, se jmenuje SLAVIA. Nový sedan v segmentu A0 tak připomíná počátky automobilky. Od roku 1896, tedy rok po založení společnosti, začali Václav Laurin a Václav Klement pod obchodním názvem SLAVIA úspěšně prodávat svá první vlastní jízdní kola. Nová ŠKODA SLAVIA tak opět představuje začátek nové éry, tentokrát na indickém trhu. Sedan, který bude v Indii představen ještě v tomto roce, tak na tamním trhu doplní velmi oceňované vozy OCTAVIA a SUPERB.

Zac Hollis, vedoucí ŠKODA AUTO India, říká: „ŠKODA má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název SLAVIA reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se ŠKODA AUTO stala jednou z nejúspěšnějších automobilek. Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky ŠKODA, tentokrát na indickém trhu. SLAVIA bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a SLAVIA sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“

ŠKODA SLAVIA je po SUV KUSHAQ, které bylo představeno na jaře, druhým modelem značky ŠKODA speciálně vyvinutým pro Indii. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá společnost ŠKODA AUTO za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu. Tento projekt zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů. Vozy KUSHAQ, SLAVIA a dva modely značky Volkswagen jsou postaveny na platformě MQB-A0-IN, kterou ŠKODA speciálně upravila pro potřeby indického trhu. Samotná výroba bude až z 95 % lokalizovaná.

Název SLAVIA odkazuje na počátky společnosti ŠKODA AUTO. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali pod značkou SLAVIA. Jméno nového sedanu určeného pro indický trh je poctou počátkům společnosti ŠKODA AUTO. Zatímco ŠKODA KUSHAQ vychází z indických tradic, SLAVIA symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury.

Jízdní kola vyráběná v Mladé Boleslavi pod obchodním názvem SLAVIA byla na počátku 20. století zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Tyto vlastnosti charakterizují i dnes Simply Clever filozofii značky ŠKODA. Jméno SLAVIA se také brzy stalo synonymem kvality a inovace. Stejné označení se ujalo rovněž pro motocykly, představené Laurinem a Klementem v roce 1899. Po více než 120 letech ztělesňuje tyto ideály nová ŠKODA SLAVIA a v Indii skvěle doplňuje modely OCTAVIA a SUPERB, které si zde za posledních dvacet let získaly uznání. Nový sedan SLAVIA bude elegantní, výkonný a bezpečný, jak indičtí zákazníci od značky ŠKODA očekávají.

Rok 2021 je pro ŠKODA AUTO v Indii rokem expanze. V rámci projektu INDIA 2.0 investoval koncern Volkswagen jednu miliardu eur do vývoje čtyř nových modelů (2 modely ŠKODA a dva modely Volkswagen). Navzdory pandemii Covid-19 má nová ŠKODA KUSHAQ za sebou úspěšný start. Od uvedení na trh v červenci 2021 registruje automobilka již více než 10.000 objednávek. Díky novému vozu SLAVIA se v Indii očekává výrazný nárůst prodeje. Indický trh hraje v růstové strategii značky ŠKODA významnou roli.

ŠKODA AUTO orientovala vývoj modelů KUSHAQ a SLAVIA v Indii na rychle se měnící očekávání indických zákazníků, pro které jsou důležité zejména náklady, dojezd a komfort. Zároveň ŠKODA AUTO investuje v Indii do rozšiřování dealerské sítě: v současné době je česká značka zastoupena ve více než 100 městech se 165 prodejními a servisními místy. Do konce roku 2022 se počet poboček zvýší na 225.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.