Ikonický Renault 5 brzy oslaví své 50. narozeniny. Tento temperamentní automobilová ikona z Francie má nyní potomka, Renault 5 Prototype, z něhož se příští rok zrodí sériový model.
Duše značky vychází z jejího dědictví. Aby ji posílila a znovu získala ducha své slavné minulosti, musí k ní zůstat připoutána a inspirovat se jí. To je úloha prototypu Renault 5: ukázat, že Renault hodlá demokratizovat elektromobil v Evropě moderním přístupem k oblíbenému a nezbytnému vozu, stejně jako svého času jeho švihácký předchůdce.
Renault 5 Prototype je okouzlující kompaktní městský vůz, který přenáší jednu z nadčasových hvězd značky Renault do budoucnosti s moderním, plně elektrickým pohonem. Zachoval si svou zábavnou a hravou stránku s velmi "popovou" žlutou barvou těla.
Tým designérů Gillese Vidala se inspiroval vozem Renault 5, symbolickým modelem dědictví značky Renault, který je známý a uznávaný po celém světě. Prototyp Renault 5 přebírá hlavní linie svého původního designu.
Moderní přístup je patrný nejen v jeho liniích, ale také v povrchových úpravách a zvolených materiálech, které jsou inspirovány světem elektroniky, nábytku a sportu.
Mnichovská výstava bude příležitostí objevit nebo znovuobjevit prototyp Renault 5, ale také se ponořit do dědictví Kosočtverce s výstavou čtyř modelů, které poznamenaly kariéru Renaultu 5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.